۶۶۵۳۲۵
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

وجود ۲.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در کشور

بر اساس آخرین گزارش ارائه شده در دهمین جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی که به ریاست وزیر کشور برگزار شد، حدود ۹۷ درصد اتباع مجاز خارجی کارت آمایش حاوی اطلاعات هویتی، سکونتی، شغلی، طایفه ای، مذهبی و ... دریافت کرده اند.

خبرگزاری ایسنا: بر اساس آخرین گزارش ارائه شده در دهمین جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی که به ریاست وزیر کشور برگزار شد، حدود ۹۷ درصد اتباع مجاز خارجی کارت آمایش حاوی اطلاعات هویتی، سکونتی، شغلی، طایفه ای، مذهبی و ... دریافت کرده اند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این جلسه طی سخنانی با اشاره به گزارش ارائه شده درباره ساماندهی اتباع خارجی اظهارداشت: اطلاعات و مشخصات اتباع مجاز لازم است که در چند مرحله در سال صورت بگیرد و اطلاعات موردنیاز به روز رسانی شود.

وی با اشاره به برخی مصوبات اجرا نشده توسط دستگاه های مسئول گفت: تمامی دستگاه هایی که مصوبات ابلاغ شده را اجرایی نکرده‌اند باید در مدت زمانی مشخص و تا پایان سال اجرایی کنند درغیراینصورت با دستگاه هایی که مصوبات ابلاغ شده را اجرایی نکنند طبق قانون برخورد می‌شود.

وزیر کشور تاکید کرد: علی رغم کارهای بسیار زیادی که جمهوری اسلامی ایران برای اتباع و پناهندگان انجام می دهد اما کمک های سازمان ملل که زیر نظر خود آنها هم هزینه می شود اندک و ناچیز است از این رو لازم است آنها کمک های بیشتری را تخصیص و همکاری بیشتری هم در جهت بازگشت افغان ها به کشورشان انجام دهند.

محمدی فر مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در این جلسه در گزارشی آخرین اقدامات و خدمات انجام شده در این حوزه را تشریح کرد که بر این اساس در طول ۴ سال گذشته نیز تعداد ۲.۵ میلیون نفر از اتباع غیرمجاز در کشور شناسایی و به کشورهای خود بازگردانده شدند.

همچنین بر اساس آخرین گزارش ارائه شده در این جلسه از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۶۳۰ هزار نفر از اتباع خارجی غیر مجاز شناسایی و بازگردانده شدند و برقراری بیمه سلامت برای ۲۲۹ هزار نفر از پناهندگان آسیب پذیر و صدور برگه تحصیلی برای ۱۷۲ هزار دانش آموز غیرمجاز طی ۳ سال گذشته پیرو فرمان مقام معظم رهبری از دیگر موارد اشاره شده در این گزارش بود.

همچنین طبق اقداماتی که در سال جاری تا کنون صورت گرفته حدود ۹۷ درصد اتباع مجاز خارجی کارت آمایش با اعتبار یکساله دریافت کرده اند که به واسطه این کارت ها اطلاعات هویتی، سکونتی، شغلی، طایفه‌ای، مذهبی و ... هر یک از اتباع مشخص است.

وزارت خارجه نیز در این جلسه مکلف شد نسبت به چگونگی اجرای طرح وثیقه اتباع افغان برای اخذ وزیر و تسهیلات پیش بینی شده و همچنین صدور ویزا در مرزها اقدامات جدی تری انجام دهد.

در این جلسه همچنین بر یکپارچه سازی سامانه های موجود، ساماندهی بازار کار و اشتغال اتباع خارجی و نقش اصناف، شهرداری ها و کارفرمایان در این رابطه، برخورد قانونی با تخلفات در حوزه اتباع خارجی مورد تاکید کرد قرار گرفت.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در این جلسه نیز سردار اشتری فرمانده ناجا، حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور، میر قائم مقام وزیر و رئیس مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش، پناهی آذر معاون کنسولی و ایرانیان وزارت خارجه، ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و نمایندگانی از ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، بهداشت و آموزش، پزشکی و اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور حضور داشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • میکائیل 25 ساله از خوزستان

      این افغانی های بندازیت بیرون نابودمون کردند

    • ناصر جمشیدی

      اگر این افغانيها را بیرون نکنید وضعیت. کارگران بومی ایرانی ازاين بدتر هم میشود -- تشکر. از دولت جمهوری اسلامی ایران

    • احمد یهرابی

      ما افغانی نمیخایم

    • بدون نام

      افغانها را بیرون کنید اجازه ندید اینقدر تو ایران زاد وولد کنن اخرش مارا بیرون می کنند

    • رحیم

      نون سفره زن بچه کارگران بدبخت ایرانی را افغانی ها می برن

    • جانباز

      سرانجام وزیرمحتزم کشف کردندچقدرخارجکی درایران میخورندومیبرند وزیربخوریدبیاشامیدواسراف هم بکنید که خداشمارا دوست دارد ولی سرانجامی سخت درانتظارشما است مامحتاج نان شب دارو ودرمان هستیم فبای الاربکماتکذبان

    • بدون نام

      ازدست این افغانیای بایدسکته کنیم یابمیریم فقط۳/۵ملیون توورامینن وبهچندبرابران توتهرانن وله قول نمایندگان بیش از۳ملیون توکارساختمان یک شغل ایرانیارواشغال کردوچندبرابر آن شغلهای دیگه چطپر۲/۵ملیونن و همچنین به قول آموزش پرورش فقط۴۵۰هزارتادانش اموزدارن چطورمیگین۲/۵ملیون چرامنابع کشورواب وبرق گاز نان آموزش پرورش و بهداشت ...‌‌شغل وکار.....به ایناهزینه میکنیدبفرستین کشورشون درست کنن فقط ضررمیزنن

    • بدون نام

      عزیز مشکل افغانی نیست مشکل.... کشور است که بر پایه هوا وهوس است ونه بر پایه کاردانی وعاقلی ونه بر پایه مدیر ومدبر بودن

    • آرش

      اتباع بیگانه در ایران عامل نابودی یک میلیون شغل مستقیم و غیر مستقیم...بیکاری جوان ایرانی...مسایل و مشکلات امنیتی و اخلاقی...قاچاق مواد سلاح و کالا...می باشد کشور ما بر اساس گفته منابع مختلف میزبان چهارمیلیون اتباع بیگانه هستش...البته بعضیاشون الان تو برخی شهرا دهها مغازه واتوبوس و طلافروشی دارن و پول پارو میکنن...

    • بدون نام

      .... آقای وزیر ...ظرات ما رو بزار جان مادرت اینها شهر های ما افغانی اینقد زیاده که اذان مغرب جز افغانی تو شهر ما همشهری هامون رو نمی بینیم تو شهر فقط این افغانی ها رو میبینیم خدا میدونه استان فارس و بوشهر چند صد هزار نفرن آن ...اینها رو بفرستن، کشورشون دارن کارت وهویت میدن من همه همشهریام بیکارن

    • بدون نام

      ...با این نظر سنجیتون چرا حرفهامون نمیزاریداااا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج