۶۶۶۴۸۰
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

بانک مرکزی: روند نرخ ارز کاهشی می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: پیش بینی می‌کنیم با توجه به سیاست‌ها و اقدامات بانک مرکزی در روزهای اخیر و کاهش التهابات جامعه، این روند کاهشی خواهد شد و به تعادل ماه‌های گذشته باز خواهد گشت.

خبرگزاری فارس: رئیس کل بانک مرکزی گفت: پیش بینی می‌کنیم با توجه به سیاست‌ها و اقدامات بانک مرکزی در روزهای اخیر و کاهش التهابات جامعه، این روند کاهشی خواهد شد و به تعادل ماه‌های گذشته باز خواهد گشت.
ولی الله سیف در پایان نشست مشترک تیم اقتصادی دولت با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: برای عملیاتی شدن یکسان سازی نرخ ارز، ما نیاز به اطمینان از وجود کانال‌های بانکی کافی داریم درحالیکه هم‌اکنون وضع کانال‌های بانکی مطلوب نیست و یکی از پیش نیازهای این امر، افزایش سرعت در اتصال شبکه بانکی ایران به شبکه های بانکی بین المللی و پذیرش استانداردهای بانکی بین المللی است.

وی افزود: برای دستیابی به این هدف، دولت دو لایحه به مجلس در رابطه با ضوابط و مقررات حاکم بر پولشویی تقدیم کرده است که اگر این دو لایحه در مجلس تصویب شود اثرات بسیار مثبتی در تنظیم روابط نظام بانکی ما با نظام بانکی بین المللی خواهد داشت.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین درباره روند حرکتی نرخ ارز افزود: پیش بینی می‌کنیم با توجه به سیاست‌ها و اقدامات بانک مرکزی در روزهای اخیر و کاهش التهابات جامعه، این روند کاهشی خواهد شد و به تعادل ماه‌های گذشته باز خواهد گشت.

وی افزود: روند ۴ تا ۵ سال گذشته همین بوده که نرخ ارز در دو ماه آذر و دی افزایش یافته و در اسفند متعادل می‌شود و مردم باید توجه کنند که کسی نمی‌تواند از سرمایه‌گذاری در بازار ارز سود ببرد و سود سپرده‌گذاری در نظام بانکی از درگیر کردن منابع مالی در بازار ارز بیشتر است.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در رابطه با احتمال اخلال نقش شرکت‌های پتروشیمی در بازار ارز نیز گفت: شرکت‌های پتروشیمی با بانک مرکزی هماهنگ هستند و ارز خود را به شبکه صرافی‌های مجاز بانک مرکزی تحویل می‌دهند اما باید بدانند هرگونه عدول از مقررات نظام بانکی موجب برخورد قانونی بخش نظارتی بانک مرکزی می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اتفاق نوبت سود حساب من امروز بود چرابیشتر نشد ماراگیراوردین چراسود وام پایین نمیاد

    • بدون نام

      آره دو هزار تومن میره بالا پنج زار میاد پایین
      خیلی شاهکار می‌کنید

    • بدون نام

      وقتی که دولت از صادرات حمایت می کنه دلیلی نداره دلارپائین بیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج