adexo3
۶۶۷۷۳۲
۱۴ نظر
۵۰۰۰
۱۴ نظر
۵۰۰۰
پ

معیار افزایش دستمزد ۹۷ کارگران اعلام شد

عضو شورای عالی کار درباره تعیین دستمزد ۹۷ گفت: قیمت‌ کالاهای اساسی و موثر در سبد هزینه اقلام ضروری در هفته آخر بهمن‌ماه به عنوان ملاک رقم نهایی سبد معیشت سال ۹۶برای تعیین مزد سال ۹۷ مد نظر قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای عالی کار درباره تعیین دستمزد ۹۷ گفت: قیمت‌ کالاهای اساسی و موثر در سبد هزینه اقلام ضروری در هفته آخر بهمن‌ماه به عنوان ملاک رقم نهایی سبد معیشت سال ۹۶برای تعیین مزد سال ۹۷ مد نظر قرار خواهد گرفت.

علی خدایی با اشاره به تعیین هزینه سبد معیشت سال ۹۶برای تعیین مزد ۹۷ کارگران گفت: در تعیین دستمزد علاوه بر نرخ تورم مهمترین موضوع سبد معیشت خانوار کارگری است. هر چه قدر به آخرین روزهای سال نزدیک می شویم نرخ تورم در سبد هزینه های خانوار تغییر پیدا می کند، برای تعیین سبد معیشت یعنی عدد نهایی سبد معیشت تورم هفته پایانی بهمن ماه ملاک قرار می گیرد که بیشتر نرخ هزینه ها مد نظر است تا نرخ تورم.

وی ادامه داد:جلسات کمیته مزد در حال برگزاری است و آن عددی که تحت عنوان میزان سبد هزینه معیشت قرار است اعلام شود در هفته پایانی بهمن ماه اعلام می شود مگر آنکه ضروری ایجاد کند. یعنی اگر جلسات رسمی شورای عالی کار قرار باشد که زودتر برگزار شود، محاسبات پیرامون سبد معیشت را زودتر انجام می دهیم. بر اساس توافقاتی که تاکنون در جلسات کارگروه مزد صورت گرفته قیمت‌ کالاهای اساسی و موثر در سبد هزینه اقلام ضروری در هفته آخر بهمن‌ماه به عنوان ملاک رقم نهایی سبد معیشت سال ۹۶برای تعیین مزد سال ۹۷ مد نظر قرار خواهد گرفت و استخراج خواهد شد.

خدایی بیان کرد: محور برای تعیین دستمزد ملاک سال گذشته است که به یک توافق سه جانبه رسیدیم که از توافق عقبگرد نمی کنیم. نکته ای که در خصوص میزان تعیین دستمزد سالانه وجود دارد این است که اوایل دهه ۸۰ این نرخ دستمزد بود که از نظر روانی یک تورمی را به جامعه تحمیل می کرد و ما این موضوع را می‌پذیریم اما مدت‌هاست مواردی که از نظر روانی در جامعه تاثیر می‌گذارد، قیمت حامل های انرژی و افزایش قیمت ارز و رشد هزینه‌های اقلام ضروری خانوار است که متاسفانه در جریان افزایش نرخ ارز مشاهده می کنیم، وابستگی مستقیمی بین افزایش قیمت‌ها و نرخ ارز وجود دارد.

عضو شورای عالی کار گفت: در یکی از جلسات کمیته مزد دستمزد بر اساس نرخ منطقه ای را بررسی کردیم که به دلیل مغایرت با بند ۲ماده ۴۱قانون کار مورد مخالفت قرار گرفت و تأیید نشد. حتی برای شروع مذاکرات هنوز عدد و رقمی را بررسی و مطرح نکرده ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناصر تهرونی

      سلام هرچه میتوانید حقوق کارکنان دولت را اضافه کنید ولی یک موقع حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی را زیا د نکنید خدا رو خوش نمیاد خودم با حقوق زیر یک میلیون یک خانواده شش نفره را چطور اداره کنم تازه از ماه آذر مقدار صد هزار تومان کم کردن باین میگن عدالت و مساوات فرق طبقاتی اصلا ما نداریم . م

    • بدون نام

      کارگرمظلوم بیچارکارگر کش اگه کارباش باید۹۰۰تومان بگیراگه اونجارم افغانیای اشغال نکردباشن اخراج کنیدتاافریقانشدیم چراکاری نمیکنید

    • بدون نام

      دستمزد کارگران در سال آینده حداقل باید ۲۵ درصد بالا برود

    • محمد

      نوش جونتون حق جلسات متعدد هرساله
      نوش جونتون پذیرای های بعد جلسه
      نوش جونتون. رانت های بعد جلسه
      هرسال بهتر از هرسال
      امیدوارم پل صراطی باشه

    • بدون نام

      دستمزد کارگر سال آینده باید 2 در صد افزایش داشته باشه

    • بدون نام

      ازاون روزی که آقای خدایی شده مسول حقوق کارگرا بدبخت شدیم ..باورکنیدچون خودش توزندگیش سختی نداشته

    • بدون نام

      بس کنید جون عزیزتون...شورای کار کیلو چنده...فقط ذوق دارید الکی مصاحبه کنید و چرت و پرت بگید...آی ملت هر خبری از شورای کار دیدید اصلا نخونید...اینا نه عرضه دارن نه قدرت و نه نفوذ...اصلا چرا باید حقوق ما چونه زنی باشه...باید هر سال مجلس تعیین کنه مثل دولتی ها...هر سال تا شب عید شر و ور میگن آخرش هم یهو یه رقمی اضافه میکنن که مغز آدم به درد میاد....الان هم تا شب عیدعمرا اگه یه مبلغ و رقمی اعلام کردن .همش سیاه بازیه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت بر تو

    • بدون نام

      همه جا رو این افغانی ها گرفتند این ها رواخراج کنید

    • بدون نام

      معیار را مدیریت مشخص میکند پس مدیر کاردان مومن متعهد وکاردان در پست های کشوری منصوب کنید

    • kazem

      خداقوت به اون کسانی که خدا ترسن ودنبال حق واقعی کارگران هستن دمتون همیشه گرم باشه

    • کارگر عسلویه

      امیدوارم خدایی بلاهایی که سر کارگر میاد به حق علی گرفتار ت بشه بد بختی بی پولی مستاجری نداری درماندگی که ای بابا از کی قرض کنی تا ماهت تموم بشه ......تو بهتره نظر ندی بیچاره کارگر که باید به شما و امثال شما ها گوش بدن و نظر بخوان

    • حسن

      چرا حقوق و مزایای کارگران رستوران ها طبق قوانین اداره کار پرداخت نمیشه ؟ و چرا رسیدگی نمیشه ؟نکنه دوستاتون تو یه کاسه هستش..... فقط برای ساعتی4200 تومان باید کار کنیم ، این یعنی ظلم

    • احمد

      با سلام شاید خیلی هابگویند این نظر من اصلا ربطی به موضوع ندارد وناسزا هم بگویند اما وقتی سوپرمارکت ها راباتاسیس فروشگاههای کورش وکوثر غیره نابود کردن رفتیم از این فروشگاهها ارزانترخرید کردیم وگفتیم به ما چه وقتی اسنپ وتپسی راه انداختند وقیمتهای مصوب شورای شهروتاکسیرانی را نصف وکمتراز نصف کردند که برخلاف تهران در شهرستانها در خیلی نقاط مسافر ندارد وخالی برگردی وبیشترین مبلغ کرایه اش از این سر شهر به ان سر شهر آنهم فقط درساعات اوج ترافیک7000تومان است فقط برید کامنت های خبر اعتراض تاکسی ها دم مججلس را بخوانید همه متفق القول بودند راننده تاکسی کرایه چند برابر میگیرند وهیچکس نمیگفت مگر میشود شورای شهر وتاکسیرانی قیمت چند برابرتصویب کند حالا نوبت کارگران زحمتکش شده که کارفرمایان مدعی قیمت بالای دستمزد آنان هستندپس باعرض پوزش از کارگران زحمتکش اگر منطق مشتریان فروشگاههای زنجیره ای وتاکسی های اینترنتی صحیح است پس منطق کارفرمایان نیز درست است باشد با ادامه این روند در آینده نه چندان دورشاهد افزایش کار وفعالیت فرد در جهت کسب درامدبه میزان امروزمان در همه مشاغل بوده وآسمان برای همه مشاغل یک رنگ شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج