اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۶۸۴۵۷
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

کاظمی: به قصد مچ‎گیری به اوین نمی‎رویم

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: درصدد نیستیم به‌قصد مچ‌گیری به زندان اوین برویم. برای بازدید وضعیت به آنجا مراجعه می‌کنیم تا در صورت وجود ایراد و اشکالات آن را با مردم در میان می‎گذاریم.

رویداد۲۴: عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: درصدد نیستیم به‌قصد مچ‌گیری به زندان اوین برویم. برای بازدید وضعیت به آنجا مراجعه می‌کنیم تا در صورت وجود ایراد و اشکالات آن را با مردم در میان می‎گذاریم.

اخبار منتشرشده حکایت از آن دارد که فردا (یکشنبه، ۸ بهمن‌ماه) تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از زندان اوین بازدید خواهند داشت. البته محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید پیش از آن با تأکید بر لزوم به رسمیت شناختن آزادی برگزاری تجمعات، از تشکیل کارگروهی در این فراکسیون برای پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر و ملاقات با این افراد خبر داده بود.

علاوه بر عارف، بهرام پارسایی، سخنگو فراکسیون حقوق شهروندی نیزازفراکسیون فوق برای بازدید از زندان‌ها ازجمله زندان اوین در نامه‌ای خطاب به آوایی، وزیر دادگستری صحبت کرده بود. همچنین مصطفی کواکبیان نیز در مورد برنامه بازدید اعضای مجمع نمایندگان استان تهران نیز مطرح کرده بود که «مجمع نمایندگان تهران تلاش دارد تا در اولین فرصت ممکن بازدید از اوین فراهم آید تا علاوه بر بررسی و نظارت بر عملکرد مسئولان ذی‌ربط در حوادث اخیر کشور، پیام امیدبخشی نیز به خانواده‌های بازداشت‌شدگان مخابره شود.»

در نهایت الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون قضایی در گفت‌وگویی با روزنامه شرق گفته است که «اینجانب به‌عنوان رئیس هیئت بازدیدکننده و رئیس کمیسیون قضایی، به همراه محمدکاظمی (نایب‌رئیس کمیسیون قضایی)، محمد دهقانی و محمدجواد فتحی (عضو کمیسیون قضایی)، عبدالکریم حسین زاده (نایب‌رئیس کمیسیون امید) و محمدعلی وکیلی (عضو هیئت‌رئیسه مجلس) و دو یا سه نفر از کمیسیون امنیت ملی یکشنبه آینده (فردا) از زندان اوین بازدید خواهیم کرد.»

این اولین بار نیست که نمایندگان مجلس از زندان اوین بازدید می‎کنند. پیش از این گروهی از نمایندگان مجلس ششم بارها از زندان اوین بازدید به عمل‌آورند و در آن زمان که با عمادالدین باقی، اکبر گنجی، شمس‌الواعظین و لطیف صفری که در زندان به سر می‌بردند، نیز ملاقات صورت گرفت. در سال ۸۸ هم پس از پایان یافتن اعتراضات از زندان اولین بازدید به عمل آمد، اما نتیجه آن بازدید انتشار گزارش بسیار کلی بود به‌طوری‌که سؤالات درباره زندانیان از سوی مردم به قوت خود باقی ماند.

محمدکاظمی، از اعضای کمیسیون قضایی، نماینده مردم ملایر و گروه بازدیدکننده از زندان اوین در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره چرایی بازدید نمایندگان از زندان اوین و اینکه اینکه ضرورت ندارد این بازدید سرزده باشد گفت: زندان مسئولی دارد که سرکشی به آنجا توسط افراد دیگر باید با هماهنگی او انجام شود.

وی دراین‌باره که در صورت بروز مشکل احتمالی آیا با اعلام درخواست بازدید و طولانی شدن سیر هماهنگی‎ها باعث نمی شود مشکلات احتمالی حداقل در ظاهر رفع شود، گفت: اصل بر این است که مسئولان هر قوه مقررات را رعایت کنند و نمایندگان مجلس هم نباید اصل را بر مجرمیت بگذارند. بدین معنا که اصل بر این نیست که با زندانیان بدرفتاری صورت می‌گیرد مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

این عضو کمیسیون قضایی درباره بازدید تعدادی از نمایندگان در سال ۸۸ و انتشار نیافتن گزارش کامل آن‌ها و تضمین درباره تکرار نشدن آن درنتیجه بازدید آتی از زندان اوین نیز گفت: نباید اصل را بر بدبینی گذاشت. پایگاه فکری شخصی من مشخص است و درصورتی‌که زندانیان گلایه مشخصی داشته باشند علاوه بر اعلام، مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

این عضو گروه بازدیدکننده از زندان اوین با تاکید بر تفاوت مجلس دهم با نهم گفت: قوا مستقل هستند و اصل بر این است که هر قوه‌ای وظیفه خود را به‌درستی انجام می‌دهد، البته احتمال وجود نارسایی‌هایی وجود دارد، اما درصدد نیستیم به‌قصد مچ‌گیری به زندان اوین برویم. برای بازدید وضعیت به آنجا مراجعه می‌کنیم تا در صورت وجود ایراد و اشکالات آن را با مردم در میان می‎گذاریم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در خصوص ضرورت بازدید از زندان شهرستان‌ها نیز تصریح کرد: تاکنون مسئله‌ای از زندان های دیگر منعکس نشده، حداقل در استان حوزه انتخابیه خودم پیگیری کرده‌ام و موضوع خاصی وجود نداشته است.

کاظمی درباره مسائل شهر اراک و موارد مطرح‌شده در آنجا گفت: باید نمایندگان حوزه استان مرکزی این مسائل را موردبررسی قرار دهند و درصورتی‌که تائید شود به کمیسیون قضایی منعکس کنند تا مورد پیگیری قرار گیرد. البته درصورتی‌که ضرورت ایجاب کند بازدید از زندان اراک هم ممکن است صورت گیرد تا الآن بحث خاصی مطرح نشده و همان خودکشی بود که در حال رسیدگی است.

وی در رابطه با چرایی طولانی شدن صدور مجوز برای بازدید از زندان اوین ابراز کرد: پیگیری‌های ما اکنون به نتیجه رسیده است.

این عضو کمیسیون قضایی در رابطه با حذف نمایندگان زن مجلس از بازدید زندان اوین نیز توضیح داد: هنوز حضور یا عدم نمایندگان زن مجلس مشخص نیست و امکان حضور خانم فاطمه سعیدی به‌طور کامل از بین نرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه چیز رو ماس مالی کردن برادر من کجا میرید

    • بدون نام

      یعنی شما چشمانتان را روی تخلفات میبندید

    • بدون نام

      به قصد پاچه خواری میرید پس

    • بدون نام

      پس میرید یک دست چلوکباب بزنید وبیایید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج