۶۷۰۴۱۳
۱۷ نظر
۵۰۰۹
۱۷ نظر
۵۰۰۹
پ

دفاع تاج‌گردون از اعتبارات دفاعی در بودجه

رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ با اشاره به انتقاد برخی از نمایندگان درباره اعتبارات دفاعی گفت: وظیفه داریم که تقویت بنیه دفاعی در بودجه را لحاظ کنیم.

خبرگزاری ایسنا: رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ با اشاره به انتقاد برخی از نمایندگان درباره اعتبارات دفاعی گفت: وظیفه داریم که تقویت بنیه دفاعی در بودجه را لحاظ کنیم.
غلامرضا تاج‌گردون در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در دفاع از کلیات لایحه بودجه ۹۷ گفت: ما آن طوری که باید به عامه مردم توجه می‌کردیم در این بودجه توجه کردیم، چراکه نباید از حقوق مردم بگذریم ولو اینکه حق خودمان ضایع شود.

وی افزود: برخی مخالفان مطالبی را در مورد برداشت از صندوق توسعه ملی و بخش‌هایی که به آنها اعتبار داده شده، مطرح کردند. همه ما وظیفه صیانت از این صندوق را داریم، اما آقای میرزایی گفتند که از پول فلان‌جا به بخش دفاعی داده شده است. در حالی که آبخیزداری در لایحه دولت نبود و با تایید رهبری اضافه شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مورد بخش دفاعی می‌گویند چرا این میزان اعتبار پیش‌بینی شده؟ اجازه دهید من جزوی از نیروهای مسلح نیستم و تنها یک کارشناسم بگویم که لایحه دولت برای بخش دفاع فقط توانست حقوق مزایا را ببیند. چرا ما طرح عمرانی را ببینیم اما تقویت بنیه دفاعی را نبینیم؟ در کدام کشور چقدر شفاف حتی بودجه نیروهای مسلح ارائه می‌شود؟ ما وظیفه داریم تقویت بنیه دفاعی را ببینیم.

تاج‌گردون یادآور شد: وقتی تمام دنیا جور دیگری به ما نگاه می‌کنند، باید بخش مهمی که مربوط به امنیت و اقتدار کشور است را تقویت کنیم. ما به همان اندازه که به طرح عمرانی توجه می‌کنیم باید به حوزه فرهنگ و یا دفاع هم توجه کنیم. هیچ جابه‌جایی اعتبار هم اتفاق نیفتاده است.

وی خاطرنشان کرد: ما توجه کردیم که جایی زمین نماند. مثلا آب روستایی، آبخیزداری و همه اینها را باید در کنار هم ببینیم.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در شرایطی که دولت لایحه بودجه را به مجلس داد، ما نمایندگان به دولت سفارش کردیم که تعداد یارانه بگیران را کم و حذف کند و دولت هم در پیشنهادش ۳۴ میلیون نفر را حذف کرد اما با شرایطی که بعد از ارائه لایحه به وجود آمد، دیدیم شرایط حذف یارانه مهیا نیست اما از صحبت‌های منتقدین متوجه نشدیم که بالاخره می‌خواهند یارانه باشد یا نباشد. شرایط امروز به گونه‌ای است که تمام منابع را تجهیز کردیم تا یارانه داشته باشیم.

تاج‌گردون با بیان اینکه مجلس افزایش قیمت حامل‌های انرژی را در شرایط فعلی به صلاح نمی‌داند، تصریح کرد: پیشنهادات زیادی در کمیسیون تلفیق برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی ارائه شد اما نمایندگان با اتفاق نظر با این افزایش مخالفت کردند. البته اگر در صحن مجلس پیشنهادی مطرح شود و مجلس آن را مصوب کند، ما نیز تبعیت خواهیم کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش سقف اوراق مشارکت در بودجه سال آینده تصریح کرد: ما تعرضی به طرح‌های عمرانی نکردیم و اگر اوراق مشارکت را کاهش دادیم، آنها را در سقف برنامه ششم نگاه داشتیم.

وی همچنین گفت: فرض کنید امروز مجددا به کلیات رای ندهید. در این صورت اولین کسی که مورد سوال قرار می‌گیرد خود ما هستیم و بر فرض مثال همین آقای نوبخت وقتی در حوزه انتخابی از او می پرسیم چرا فلان طرح عمرانی به بهره‌برداری نمی‌رسد می‌گوید نمایندگان به بودجه رای ندادند.

تاج‌گردون در پایان خواستار رای مجلس به کلیات بودجه با توجه به شرایط عمومی کشور شد و گفت: ما با تذکرات نمایندگان به موضوع تامین اجتماعی هم توجه کردیم و امیدواریم دیونی که سال‌ها بر گرده تامین اجتماعی بوده با این روش تسویه شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایران مانند زنی میماند که هنوز ازدواج نکرده به فکر زندگی بعد از طلاقش است.اخر چرا باید اینقدر با دنیا بد باشیم وقتی میتوانیم باصلح با همه زندگی کنیم

    • ایمان

      کشورهایی مثل ژاپن و آلمان بعد از جنگ جهانی دوم ارتش نداشتند اما بهترین اقتصاد جهان را دارند. برخی کشورها مانند ایسلند همینک ارتش ندارند اما امن ترین و بهترین کشورها برای زندگی هستند آنوقت ایران انقلاب کرد که بادنیا شمشیر را از رو ببندد.

    • بدون نام

      چقدر نظر خوب و درستی این دوست عزیز داده چرا باید اینقدر با کشورهای جهان چالش داشته باشیم؟

    • بدون نام

      ای کاش به مناطق محروم سفری کنید و ببینید مردم در چه فلاکتی زندگی میکنند و اونوقت از بودجه دفاعی حمایت میکردی

    • بدون نام

      دفاع از موقعیت و شغلتان برای شما مهمه در صورتی که آدم گرسنه سیر کردن شکم خودش و خانواده اش اهمیت داره تا برای دفاع

    • بدون نام

      کی و کجا ایران و ایرانی برای خودش دشمن تراشی کرده؟

    • بدون نام

      این همه کشور در جهان هست که مردمش بدون هیچ دغدغه و ترس از دشمن زندگی میکنند و برای دفاع از کشور خود این همه هزینه نمیدن

    • بدون نام

      شاید یک مقدار بودجه برای دفاع از کشور لازم باشه ولی نه اینقدر

    • بدون نام

      بجای بودجه دفاعی بفکر رفاه مردم باشید که اینا باید برن بجنگند

    • بدون نام

      این همه دزدی و این همه حیف و میل بخاطر عدم مدیریت و این همه بودجه دفاعی پس چی به مردم میرسه؟

    • بدون نام

      با این طرز فکر اسم خودتو گذاشتی اصلاح طلب؟

    • بدون نام

      چرا نباید مثل کشورهای پیشرفته دنیا بدون استرس و اضطراب جنگ زندگی کنیم؟ اگه داعشی تهدید بود برای همه کشورها بود و نه فقط برای ایران ، اونهم که تمام شد ، دیگه چه دشمنی داریم؟

    • بدون نام

      اولویت با بودجه دفاعیه یا جلوگیری از فقر _ فروش اعضای بدن فحشا _ جستجو در ظروف زباله برای پیدا کردن غذا _ بیکاری _ و......

    • بدون نام

      آقای تاجگردون شکر خدا شما که مشکلی ندارید شغل خوب، در آمد خوب ، هزینه ازدواج فرزندان ، وجهه اجتماعی ، سفرهای توپ ،و.... حالا یک خیال راحت میخوای که از این امکانات استفاده کنی

    • بدون نام

      واقعاً هیچ مشکلی نداریم؟؟!؟

    • بدون نام

      برای مستضعفین و مظلومان کشور یک وعده غذا مهمتره یا بودجه دفاعی؟

    • بدون نام

      آقای روحانی قراره ما این نبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج