adexo3
۶۷۵۰۵۸
۱۵ نظر
۵۰۰۱
۱۵ نظر
۵۰۰۱
پ

غرویان: چرا مردم می‌آیند؟

محسن غرویان؛ استاد حوزه و دانشگاه در روزنامه ایران نوشت: از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، ۳۹ سال می‌گذرد و با وجود فراز و فرود‌ها و ناملایمات که در زندگی مردم جریان دارد، آنها در راهپیمایی بزرگداشت این روز تاریخی همچنان استوار حضور می‌یابند.

محسن غرویان؛ استاد حوزه و دانشگاه در روزنامه ایران نوشت: از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، ۳۹ سال می‌گذرد و با وجود فراز و فرود‌ها و ناملایمات که در زندگی مردم جریان دارد، آنها در راهپیمایی بزرگداشت این روز تاریخی همچنان استوار حضور می‌یابند.
این در حالی است که بسیاری از راهپیمایان این مناسبت در سال‌های اخیر نه از انقلاب خاطره‌ای دارند و نه از حال و هوای حاکم بر سال‌های نخستین آن. با این حال این پرسش طبیعی است که با وجود سختی‌ها و فاصله گرفتن‌ها چه دلایلی می‌تواند سبب چنین حضور سالانه‌ای باشد؟
نخستین دلیل ایمان مردم به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب است. زیرا مردم با وجود کاستی‌های ناشی از عملکرد نامطلوب کارگزاران به کلیت نظام اعتقاد داشته و بر عهد و پیمان خود با آن وفادارند. دلیل دیگر را باید در این حقیقت جست که مردم این انقلاب را بیش از هرچیز میراث ماندگار امام خمینی (ره) می‌دانند. علاقه با امام (ره) و نیز یار دیرین ایشان یعنی رهبر معظم انقلاب سبب می‌شود که آنها همچنان با شرکت در این راهپیمایی بر وفاداری و پشتیبانی خود از ایشان تأکید کنند.
دیگر هدف متعالی مردم ایران از راهپیمایی شان در ۲۲ بهمن، دفاع از استقلال سرزمین ایران است. زیرا آنها عاشقانه کشورشان را دوست دارند و می‌خواهند تا در این راهپیمایی عرق ملی خودشان را در کنار تعلقات دینی و مذهبی شان اعلام کنند. مردم همچنین با حضور در این راهپیمایی از آرمان‌های شهیدانی دفاع می‌کنند که با اهدای خون خود سبب ساز پیروزی انقلاب شدند و در سال‌های پس از پیروزی چه در دفاع مقدس و چه در دیگر موقعیت‌های خطیر از کیان کشور و انقلاب حفاظت کرده‌اند.
ناگفته پیدا است که همواره یکی از اهداف و دلایل حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بازخوردی است که این راهپیمایی در ابعاد بین‌المللی خود دارد. بر این اساس در شرایطی که ترامپ و امثال او درصدد تحقیر ملت ایران برمی‌آیند، طبیعی است که مردم ایران که از حس ملی‌گرایانه قوی نیز برخوردارند از فرصت این راهپیمایی برای پاسخگویی به عناصری چون ترامپ و رژیم صهیونیستی اسرائیل استفاده می‌کنند.
علاوه بر همه اینها باید گفت که مردم با همه نارضایتی‌ها از برخی مسائل جاری در اقتصاد و سیاست داخلی در این راهپیمایی شرکت می‌کنند تا با مسئولان قوا و نهادهای مختلف اتمام حجت کنند و بگویند که ما بر پیمان خود مبنی بر دفاع از کشور و نظام ایستاده‌ایم و توقع داریم که شما مسئولان نیز وظیفه و مسئولیت خود را برای احقاق حقوق ملت به درستی انجام دهید. در واقع مردم با این راهپیمایی مطالبات خودشان را از حاکمیت نیز اعلام می‌کنند.
بنابراین، این تنها بازخوردهای خارجی ۲۲ بهمن نیست که اهمیت دارد. مسئولان نیز باید گوش‌های خود را تیز کنند و در همین راهپیمایی ملی شنوای صدای مردم و خواسته‌های بحق آنها باشند و وظایف خود را به بهترین وجه به انجام رسانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از کجا میدونی استاد بزرگوار؟؟؟!!!!!!

    • بدون نام

      چون میترسند!!!!

    • بدون نام

      چون مردم ما یه مشت عامی اند!!!!!

    • بدون نام

      نه

    • بی نام

      مردم باامدن به صحنه همیشه حافظ انقلاب خود هستن وبودن اما مسئولین وظیفه بزرگتری دربرابر انقلاب دارند یکی حضورشان در صحنه ودیگری به نحو احسنت به مشکلات مردم رسیدگی کردن درهر پست ومقامی هستن

    • بدون نام

      انقلاب متعلق به مردم دارد نه مدیران پست وخائن در کلیه ادارات

    • بدون نام

      دار و دسته خودتون میاد

    • یکتا

      فقط و فقط به عشق رهبر میاییم نیازی نیست امثال این اقا تحلیل بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش معلومه شکمت خیلی پرهست

    • بدون نام

      برای چی بیان اقتصاد پویا داریم دزدی نداریم مشکل اشتغال نداریم عدالت داریم بخدا مردم ازاین موش گربه بازی شما ها خسته شدند بگذارید بدرد خودشان بمیرند

    • جانباز

      مردم حضور پیدامیکنندتاروی انهاکه چشم برروی اختلاسها بسته اندکم بشه ولی روی که نیست سنگ پای قزوینه البته مردم ازعملکردمسیولان دلسردشده اندمن جانبازم امسال بخاطر اینکه ازسالهای قبل بدترشده وضع اقتصادی شرکت نمیکنم

    • داود

      یکتا معلوم شکمش پره وبالا اورده والا با این چرت گفتنش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش شرمنده به شما دوتامنفی دادم

    • p

      ۳۰درصد میان ک اونم بیشتر جیره خورن حدود ۲۰ملیون نفر خب ،کم ک نیست،کارمندان نظامی ها فرهنگیان ،و بازنشسته ها و چهره ها ک ی عده هم برای دیدن چهره ها میان،البته با خانواده. میان خب بسه دیگه انشاالله روزی برسه دین و انقلاب ما اونطوری که هست اجرا بشه

    • بدون نام

      به خاطر یک مشت دلار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج