۶۷۵۸۴۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

مسجدی:

ایران از نتائج انتخابات آتی عراق حمایت می‌کند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: ایران ضمن حمایت از دموکراسی و برگزاری انتخابات آزاد در عراق بار دیگر حمایت خود را از نتائج آراء مردم اعلام می کند.

خبرگزاری ایرنا: سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: ایران ضمن حمایت از دموکراسی و برگزاری انتخابات آزاد در عراق بار دیگر حمایت خود را از نتائج آراء مردم اعلام می کند.

ایرج مسجدی عصر یکشنبه در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مراسم ویژه ای که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد، به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی و سیاست جمهوری اسلامی درباره مسائل بین المللی، منطقه ای و عراق پرداخت.
در این مراسم جمعی زیادی از مقامات لشکری و کشوری، نمایندگان پارلمان و شخصیت های سیاسی عراقی و سفرای خارجی در بغداد حضور داشتند.
وی گفت توافق هسته ای میان ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک، بیانگر سیاست جمهوری اسلامی بر مبنای توافق بین المللی ونمونه ای موفق از تعامل با دیگر کشورها و دیپلماسی چند جانبه و در برگیرنده منافع جمعی است و می تواند بعنوان الگو برای حل بحرانهای بین المللی مورد توجه قرار گیرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت از نقطه نظر ایران، بحران های منطقه باید توسط دولتهای منطقه حل و فصل شود و دخالت دولت های فرامنطقه ای در آن، حل و فصل آنها را پیچیده‌تر می‌کند.
مسجدی همچنین بر پایبندی جمهوری اسلامی به مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت در همین راستا و با درخواست عراق به تسریع شکست داعش کمک کردیم.
سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: این حمایت برای درهم شکستن داعش نه تنها کمک به برقراری امنیت در عراق بلکه در جهت تعمیق ثبات و امنیت در منطقه و جهان بوده است.
وی ضمن تبریک مجدد پیروزی بر داعش به دولت و ملت عراق گفت ایران همانگونه که در جنگ علیه تروریسم در کنار کشور دوست و همسایه خود بود در مرحله سازندگی نیز با تمام تجربه در کنار مردم و دولت عراق خواهد بود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت در روز جشن پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت ایران در بغداد باید از مردم عراق که به حق مهمان نوازترین و کریم ترین مردم جهان هستند، بویژه در خصوص میزبانی گرم و مخلصانه آنان و مسوولان عراقی از زائران ائمه اهل بیت (ع) و بویژه در ایام اربعین حسینی صمیمانه قدردانی کنم.

در حاشیه این مراسم ویژه به مناسبت سی و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد، همچنین نمایشگاهی از محصولات ایرانی و نمایشگاهی از تابلو فرش های نفیس ایرانی در معرض دید عموم میهمانان گذاشته شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج