اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۷۸۰۱۳
۱۴ نظر
۵۰۱۲
۱۴ نظر
۵۰۱۲
پ

عامل افزایش قیمت مسکن چیست؟

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر اینکه معاون وزیر راه و شهرسازی، رشد قیمت مسکن در سال آینده ۲ درصد بیشتر از نرخ تورم را قبول دارد، گفت: ارز، طلا، بورس و حامل‌های انرژی موجب تأثیر گذاشتن بر بازار و رشد قیمت مسکن می‌شود.

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تأکید بر اینکه معاون وزیر راه و شهرسازی، رشد قیمت مسکن در سال آینده ۲ درصد بیشتر از نرخ تورم را قبول دارد، گفت: ارز، طلا، بورس و حامل‌های انرژی موجب تأثیر گذاشتن بر بازار و رشد قیمت مسکن می‌شود.

مصطفی قلی‌خسروی در مورد اینکه آیا رشد روزهای اخیر قیمت مسکن حباب است، گفت: کارشناسی که عنوان می‌کند افزایش قیمت مسکن حباب است، قصد منحرف کردن اذهان و بازار و مطرح کردن نام خود را دارد.

وی افزود: قطعاً وقتی قیمت مسکن افزایش می‌یابد، رکود از بازار مسکن خارج می‌شود، پس ما طالب رشد قیمت مسکن نیستیم، اما رشد قیمت مسکن واقعیت است.

خسروی با تأکید بر اینکه قیمت مسکن در بازار را چندین مؤلفه افزایش می‌دهد، تصریح کرد: ارز، طلا، بورس و حامل‌های انرژی موجب تأثیر گذاشتن بر بازار و رشد قیمت مسکن می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: وقتی تحلیل‌گران و نایب رئیس کمیسیون عمران اعلام می‌کنند که نیازمند تولید مسکن هستیم، احداث مسکن برای دهک‌های پایین جامعه باید انجام شود، چرا که ساخت‌وساز به طور مستقیم بر 174 شغل کلیدی تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: رونق ساخت‌وساز موجب رونق اشتغال و صنایع وابسته به صنعت ساختمان می‌شود، پس رونق ساخت‌وساز موجب رونق سایر مشاغل که آمار آن بسیار بالاتر از عدد هزار شغل است، خواهد شد.

*رشد قیمت مسکن در سال آینده از شاخص تورم عبور خواهد کرد

وی در مورد رشد قیمت مسکن در حد نرخ تورم و 2 درصد هم بالاتر از آن توسط معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: رشد قیمت مسکن در سال آینده از شاخص تورم هم عبور خواهد کرد.

خسروی افزود: پس اگر می‌خواهیم جلوی رشد جهش‌گونه قیمت مسکن را بگیریم، تنها باید با عرضه مناسب پاسخگوی بخش تقاضا باشیم و اینکه بگوییم قیمت مسکن کاهش می‌یابد و افزایش قیمت حباب است، گمراه کردن مردم است.

*رشد قیمت مسکن در حد نرخ تورم هم به نفع متقاضیان و هم به نفع سازندگان

وی تأکید کرد: قطعاً رشد قیمت مسکن در حد نرخ تورم هم به نفع متقاضیان و هم به نفع سازندگان خواهد بود، چرا که رشد قیمت مسکن در حد معقول هم از افزایش جهشی قیمت جلوگیری می‌کند و هم سازندگان را برای ساخت مسکن ترغیب می‌کند.

به گفته وی، میزان معاملات مسکن در بهمن ماه جاری حدود 5 درصد رشد داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر دروغگو. مسکن تو فوق بحرانه

    • بدون نام

      یک عامل افزایش قیمت مسکن نگفتی و ان نحوه ی محاسبه کارمزد املاک است و انها هم نسبت مالک تلاش مضاعفی در جهت افزایش قیمن و رهن و اجاره دارن اگر بر حسب معامله ئو به شکل ثابت باشد اینقدر مشکل تورم و رکود نداریم

    • بدون نام

      جالبه در صحبتشون گفتند طرفدار افزایش قیمت نیستند از طرف دیگه با حرفهاش نشون میده که خوشحاله از این افزایش قیمت , عمده علت گرانی برمیگرده به دلال بازی و هوچی گری همین مثلا مشاورین املاک که هرچقدر بالاتر بفروشند حق العمل بیشتری می گیرند و اقدام دیگری که این آقایان املاکی انجام می دهند خرید با مبایعه نامه از مالک اصلی با مبلغی جزئی و فروش آن به خریدار با مبلغ دیگر است که در این میان برای اینکه سود خوبی نصیبشان شود کلی قیمت ملک را بالا می برند

    • بدون نام

      زنده باد احمدی نژاد با ز شهامت داشت ملیونها مسکن ساخت تا سر پناه بشه واسه مردم در صورتی که روحانی همین سر پناه هم داره میگیره از مردم الان به جسارت احمدی نژاد پی بردیم

    • بدون نام

      آقای خسروی شما مبلغ گرانی هستید، چون فکر میکنید که گرانی مسکن باعث رونق میشود ولی طی سالهای گذشته بر خلاف این قضیه ثابت شده و مسکن با گرانی به رکود و افت قیمت اجباری برای فروش همراه بوده، چون با این وضعیت گرانی و بیکاری و معیشت سخت مردم سخنان گهر بار شما بر خلاف واقعیت است، الان هم با افزایش سود بانکی اوضاع مسکن برای شما دلالان بدتر خواهد شد که انشالله هدفتون از گرانی مسکن به سنگ خواهد خورد

    • بهزاد

      وقتی رئیس یک اتحادیه به همین راحتی دروغ میگه، از بقیه این صنف چه توقعی میره جز دامن زدن به افزایش قیمت ها (برای پر کردن بیشتر جیب خودشون)
      میانگین سود مسکن سازی در تهران تقریبا 150 درصد است.
      اونم فقط در مدت زمان تقریبی ساخت یک آپارتمان معمولی که زیر یک ساله!!
      بعد میگن خونه سازی سود نداره!
      اینهمه بنگاهی و دلال و بساز بفروشم که میبینید حتما برای رضای خدا و راه انداختن کار جوون های مملکت تو این صنف فعالیت میکنن...

    • بدون نام

      عامل افزایش قیمت مسکن فقط روحانی میباشدوبس؟؟؟؟

    • ناصر بابایی

      جناب خسروی مردم تو خرج روزمره خود مانده اند اکثر مردم مثل شما وضع مالی خوبی ندارند مسکن خیلی خیلی گران شده قیمت ها وازحباب گذشته به بالن تبدیل شده شما که بگوئید گران نشده سازندگان محترم باز هم قیمت هارا بیشتر میکنند ترا به کسی که می پرستید آنقدر به فکر منافع پولدار نباشید با درنظر گرفتن وجدان به فکر این همه کارگروکارمند بی نوا که تو خرج روزمره خود مانده اند باشید فکرسررسیداجاره ها راتصورکنیدمردم با این وضع تمام احساسشان گوشه‌ خیلی تنهاست ان موقع است که این حباب چرکی سربازکندوبوی گندش کل مملکت را بگیردانوقت نه نمیتوانم فکرش هم عذاب دهنده است .ترا به خدا به فکر مردم که در خرید تخم مرغ مانده اند باشید .با حرف های حاشیه ای هیزم روی آتش گرانی نگذارین واقعا آخرتی هم هست....مردم هم باید کمک کنند سزای گران فروش نخریدن است .نخریم .نخریم.نخریم. با تشکر

    • ناصر بابایی

      قیمت اپارتمان حباب نیست بادکنک شده انشا اله همین روزها میترکدوبوی گندش همه جا را میگیرد

    • ناصر بابایی

      اپارتمان متری چند گلویی چند مردم تورا بخدا نخرید .سزای گران فروش نخریدن است ..کمپین اپارتمان نخریم ظروریست

    • بدون نام

      چرا دروغ می گید کحا. مسکن گران شده مردم پول ندارد الان مردم نمی تونه مستجیری زندگی کنه هیچ موقه چرت نگید

    • بدون نام

      تومحل ما دویست ملیون گرونترشده افسریه دویست ملیون تا دویست وسی بود الان سیصدونوده توهمین چندماه شده به کی بگم اخه

    • بدون نام

      تا زمانیکه ملاکین بزرگی چون رییس سازمان املاک و مستقلات (آقای قلی پور خسروی )ورییس اتحادیه املاک کشور (آقای عقبایی) ودلالان ودلالان بنگاه نما (بنگاه های املاک مسکن)که درهرمنطقه ومحله ای وجودداشته باشند نه از کاهش قیمت مسکن خبری خواهد بودیعنی اجازه پایین امدن قیمت هارو نمیدهند و نه از رونق گرفتن آن .ودرکشورما هیچ مسولی برای رضای خدا ومردم کارنمیکند وفقط بفکر پرکردن جیب خودشان هستند

    • بدون نام

      مصطفی قلی چند کلاس سواد داری؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج