اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۷۹۹۸۲
۱۶ نظر
۵۰۰۱
۱۶ نظر
۵۰۰۱
پ

وزیر راه استیضاح می‌شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه در پنج محور از جمله سوءمدیریت در سوانح ریلی و هوایی، بحران برف و... استیضاح می‌شود.

خبرگزاری مهر: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه در پنج محور از جمله سوءمدیریت در سوانح ریلی و هوایی، بحران برف و... استیضاح می‌شود.

صدیف بدری در پاسخ به این سؤال که آیا این حوادث از دلایل استیضاح وزیر راه و شهرسازی است، ادامه داد: سانحه هوایی یاسوج از جمله دلایلی بود که استیضاح وزیر راه و شهرسازی را کلید زده است.

بدری متذکر شد: خودداری از ارائه توضیحات کافی به مردم و نمایندگان در خصوص حوادث و نحوه مدیریت آن و همچنین بی‌توجهی به تعهداتی که وزیر در هنگام اخذ رأی مطرح کرده بود، از علل استیضاح است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بخشی از تعهدات وزیر راه در خصوص ناوگان حمل‌ونقل عمومی هنوز به اجرا درنیامده است، ادامه داد: هفته آینده موضوع استیضاح را در مجلس بررسی خواهیم کرد.

وی همچنین به تشکیل جلسه در کمیسیون عمران مجلس در روز چهارشنبه با حضور وزیر راه اشاره کرد و افزود: در این جلسه ابعاد حادثه هوایی یاسوج را بررسی خواهد شد.

بخشی از علت حوادث ریلی‌وهوایی سوءمدیریت است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از سقوط هواپیما در مسیر تهران - یاسوج متذکر شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد عمر این هواپیما ۲۵ سال بوده است.

به گفته بدری بخشی از مشکلات بحرانی به وجود آمده در سوانح ریلی، برف و سوانح هوایی به سوءمدیریت‌ها مرتبط است و هر چند مشکل زیرساخت داریم اما نباید از تأثیر سوءمدیریت‌ها در بروز و ظهور این حوادث چشم پوشید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با بیان اینکه در همین سانحه هوایی یاسوج چنان که سایر پروازها در شرایط بد جوی لغو می‌شد، باید این پرواز نیز لغو می‌شد و هر چند دلخوری ۶۰ مسافر را به دنبال داشت اما جانشان به خطر نمی‌افتاد.

وی تأکید کرد: در حادثه قطار نیز نباید سوءمدیریت‌ها به شکلی بود که یک اپراتور بتواند مجوز صادر کند و در بارش اخیر برف نیز شاهد برخی سوءمدیریت‌ها در وضعیت بحرانی بودیم.

عمر ناوگان هوایی کشور بیش از میانگین جهانی است

بدری همچنین به ضرورت نوسازی ناوگان هوایی کشور تاکید کرد و افزود: عمر مفید ناوگان هوایی کشور ۲۲ الی ۲۳ سال محاسبه شده و این در حالی است که در دنیا عمر مفید حدود ۱۰ سال است.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود هواپیما، بیش از حد نیز از امکانات موجود استفاده می‌شود و این موضوع خود فرسودگی ناوگان را به دنبال دارد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید به اینکه خدمات پس از فروش مطلوبی نیز به ناوگان هوایی ارائه نمی‌شود، متذکر شد: مجموع این عوامل ایجاب می‌کند که تمامی دولت‌ها و نه تنها یک دولت برای بهبود ناوگان هوایی چاره‌ای بیندیشند.

بدری با اذعان به اینکه در دولت روحانی اقداماتی در این خصوص صورت گرفته است، اضافه کرد: با این وجود این امکانات کفاف نمی‌کند و باید برای ورود بخش خصوصی در بهسازی و نوسازی ناوگان هوایی بستر فراهم شود.

وی با بیان اینکه ارائه تسهیلات کم‌بهره نیز می‌تواند بخشی از مشکلات را رفع کند، متذکر شد: در عین حال بخشی از مشکلات ناوگان هوایی کشور به تحریم‌ها و عدم همکاری بانک‌های خارجی مرتبط است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لوقمه بزرگی برای آخوندی استیضاعش کنید مدیریت ندارد

    • بدون نام

      کاش میشد همه رو استیضاح کرد. اگه من بودم همه رو بعد از استیضاح حبس ابد میدادم

    • علی اعلا

      اقای نماینده مجلس که الان داری برای انتخابات دوره اینده خود نمایی میکنی لطفا وسط دعوا نرخ تعیین نکن. الان صحبت از استیضاح کردن وزیر چه معنی می دهد؟ شما اگر طرفدار و به فکر مردم هستید در مواقعی که اوضاع ارام است و سانحه ای رخ نداده به فکر کمک به وزیر و سایر مسولین باشید و با تخصیص اعتبار و راه کار های مناسب باعث نو سازی ناوگان حمل و نقل باشید تا شاهد این وقایع نباشیم نه اینکه در کمین بنشینید تا رخداد غیر معمولی که تفاق افتاد دنبال مقصر بگردید. خودت را جای وزیر بگذار بینم چکار می تونستی بکنی؟ اقا کافی دیگه این همه عوام فریبی..

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        باید محاکمه شود وبه اشدمجازات برسد.وزیر بی لایق ومغرور

    • بدون نام

      اونایی که میگن ما به تحریم افتخار می کنیم باید جوابگو باشند

    • بدون نام

      فقط استیضاح؟؟!

    • حسین

      استیضاح فقط جان ومال مردم چی ؟؟؟؟؟؟

    • ما بدبخت بیچارها

      سلام خوب کاری میکنن

    • بدون نام

      باشه همه اینا که شما میفرمائید قبول،ولی یکی بیاد به من بگه وقتی که اولین ایرباس 321 خریداری شده هما وارد کشور شد چرا اون روزنامه که خودتون هم اسمشو بهتر میدونین تیتر درشت زد که ***هواپیمای شرم ساری وارد کشور شد***
      ما که هواپیما که لازم نداریم همه چیز رو خودمون میسازیم خاطر مبارکتون هست که همون روزنامه چیکار میکرد و میگفت پول مملکت رو دادن از فرانسه هواپیما خریدن؟؟؟ما این همه بیکار داریم هواپیما میخواستیم چیکار کنیم؟؟؟
      حالا تازه فهمیدین که عمر هواپیماهای ما به طور متوسط 23 ساله؟؟؟
      جالبه که بدونین همین چند سال پیش بوئینگ747sp هما که قدیمی ترین و فرسوده ترین هواپیمای فعال به خدمت جهان بود بله تعجب نکنید قدیمی ترین هواپیمای فعال به خدمت کل جهان با همری بالای 30 سال بود رو با زور و کلی اکراح و بی سر و صدا از رده خارج کردن
      حالا هم دیر نیست اون روزی که بوئینگ 727 همین شرکت آسمان که یکی از قدیمی ترین و از رده خارج ترین هواپیماهای حال حاضر جهانه اونم به همچین سرنوشتی دچار بشه اون وقت برین وزیر راه بعدی رو هم استیضاح کنین.
      بهتره که آقایون بجای پاک کردن صورت مسئله به حل کردن اساسی مشکل بپردازن

    • بدون نام

      آه زواران اربعین آخوندی را گرفت اکثر کسانی که در اربعین به زیارتت کربلامیرن از نظرمالی قشر ضعیف وکم در آمد هستند وآقای آخوندی در اربعین قیمت بلیط اتوبوسهای زواران را دو برابر کرد

    • بدون نام

      اعدامش کنیدروزی ده بار

    • بدون نام

      باید استیضاح شود, اکثر مسعولان خیمه سنگین زدن رو میزاشون

    • بدون نام

      اخوندی باید دادکاهی بشه وبه جرم اختلاص وفریب زندانی بشه

    • بدون نام

      باید عزل بشه! فقط! !!!

    • بدون نام

      اصلا کل وزیر وزرا و دولت و مجلسی ها و مسیولین باید برکنار بشن بسه چپاول این مردم بدبخت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج