۶۸۴۱۶۸
۱۴ نظر
۵۰۰۴
۱۴ نظر
۵۰۰۴
پ

ترقی: احمدی‌نژاد دنبال منحرف کردن ذهن‌ها است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اصل صحبت درباره برگزاری انتخابات آزاد؛ با هدف بهره‎برداری سیاسی و منحرف کردن ذهن مردم است وگرنه در مقام استدلال، این افراد حرفی برای گفتن ندارند.

مثلث آنلاین: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اصل صحبت درباره برگزاری انتخابات آزاد؛ با هدف بهره‎برداری سیاسی و منحرف کردن ذهن مردم است وگرنه در مقام استدلال، این افراد حرفی برای گفتن ندارند.

حمیدرضا ترقی درباره خواسته احمدی نژاد برای برگزاری انتخابات آزاد گفت: انتخابات آزاد به صورت مطلق حتی در کشورهای غربی هم وجود ندارد، اگر برخی می خواهند مقلد غرب باشند، بدانند، در غرب تا کسی از درون حزب بالا نیاید؛ امکان اجازه فعالیت انتخاباتی به او نمی دهند. بنابراین این حرف نشانه فقر سیاسی گوینده آن است.

وی افزود: مفهوم «برگزاری انتخابات آزاد» باید مشخص باشد. اگر منظور آن است که هیچ قید و بندی نباشد، چنین تلقی به معنی قلم قرمز کشیدن بر بُعد اسلامی نظام است که امکان ندارد. پس اصل صحبت درباره برگزاری انتخابات آزاد با هدف بهره برداری سیاسی و منحرف کردن ذهن مردم است وگرنه در مقام استدلال، این افراد حرفی برای گفتن ندارند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، انتخابات آزاد را مغایر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و حتی مغایر روال برگزاری انتخابات در سایرکشورهای دنیا خواند و یادآور شد: مردم آمریکا زمان انتخابات فقط از بین حزب دموکرات و جمهوری خواه می توانند نامزدی را انتخاب می کنند. پس هدف طراحان این بحث آن است که جلوی روند سپردن مسئولیت ها به انسان های صالح را بگیرند. حال آنکه نمی شود اجرای قوانین مکتبی را به فردی غیرمکتبی سپرد.

وی افزود: اگر قرار بود مسئولیت ها به افراد ناصالح سپرده شود، همان رژیم قبلی بود و چه دلیلی برای انقلاب کردن وجود داشت؟انقلاب کردیم تا حکومت را از دست افراد غیرصالح و غیرمنتخب مردم بگیریم و به افراد صالح منتخب مردم بسپاریم. بنابراین هنگام انتخابات باید افراد فرصت حضور در صحنه رقابت را پیدا کنند که از حداقل صلاحیت ها برخوردار باشند.

وی تسهیل تأیید صلاحیت نامزدها در انتخابات را تسهیل زمینه نفوذ بیگانه دانست و اظهار کرد: شورای نگهبان در تأیید صلاحیت نامزدها سخت گیری ندارد و طبق قانون عمل می کند. تمام معیارها را قانون تعیین کرده و تشخیصش را نیز به عهده شورای نگهبان گذاشته است. حالا اگر قانون اشکال دارد یا شفاف نیست، باید اصلاح شود.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: برخی معتقدند «کفایت می کند که یک داوطلب حضور در عرصه انتخابات روی کاغذ بنویسد ملتزم به قانون اساسی، ولایت فقیه و اسلام است» اما این کافی نیست؛ بلکه باید ادعای او احراز شود. نهضت آزادی می گوید «وقتی ما در زمان درخواست پروانه فعالیت اعلام کردیم به قانون اساسی ملتزم هستید، باید مورد پذیرش قرار گیرد» اما در عمل مشاهده می شود که باورهایشان خلاف قانون اساسی است چون ولایت فقیه را قبول ندارند.

وی افزود: در انتخابات شورای شهر اول، ده ها نفر را می شناختم که بهایی بودند اما در هنگام ثبت نام نوشته بودند که ملتزم به قانون اساسی و ولایت فقیه هستیم! وقتی از آنها می پرسیدم «مگر شما بهایی نیستید، چه طور ملتزم به قانون اساسی و ولایت فقیه هستید؟» می گفتند «ما نوشتیم و امضا کردیم شما هم باید بپذیرید»!

ترقی اظهار کرد: راه تسهیل در انتخاب مردم، این است که نقش احزاب در انتخابات افزایش پیدا کند. یعنی صلاحیت افراد از فیلتر احزاب نیز تأیید شود و بعد در معرض انتخاب قرار گیرند. اما اگر منظور از تسهیل این باشد که نظارت شورای نگهبان تضعیف شود، آن موقع شاهد معضلاتی همچون نفوذ جاسوسین و دو تابیعی ها خواهیم بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      احمدی نژاد هرچی هست بهتراز روحانی بود بخدا

      پاسخ ها

      • آقای حقیقت

        احمدی نزاد8سال کشوررانابودکردهزارساله دیگه هم جبران نمیشه

      • میثم

        آقای حقیقت اعتراضات مردم در زمان احمدی‌نژاد را با زمان روحانی مقایسه کنید ؟
        چرا در کل کشور در زمان احمدی‌نژاد با آن تورم باز هم اعتراض کننده ای نداشت؟
        چرا روحانی با احمدی‌نژاد مناظره ای برگذار نمیکند ؟

    • محمد

      خدا موتلفه رو از روی زمین برداره که بنیانگذاره اختلاس رانت ودیگر فسادها میباشد

    • بدون نام

      مدیران نادان= کشور ویران

    • سید مجتبی مهدوی منش

      شنونده باید عاقل باشه

    • هاله نور

      احمدی نژاد دنبال فتنه و آشوب هست تا از آب گل آلود ماهی بگیرند

    • بدون نام

      ماشا... مردم ایران خودشون فهیم و باشعور هستن و احتیاجی به کسی ندادن

    • بدون نام

      احمدی نژاد هرچه باشد از شما بهتر است احمدی نژاد گل مجلس است به خدا قسم ما مردم ایران بخصوص فقرا کارگران دوستش داریم باور نمی کنید بروید بین مردم بپرسید شما خودتان هم بهتر می دانید مردم ایران احمدی نژاد را خیلی دوست دارند

    • pepero

      ٨٨

    • بدون نام

      پس چطورالان هم تاشورای نگهبان تاییدنکنه هیج نامزدی نمیتونه درانتخابات شرکت کنه

    • بدون نام

      شما دنبال چی داداچ دنبال رانت خواری یا اختلاس جیگر

    • میثم

      آگاه کردن از ظلمی که قرار است به کشور و مردم در آینده نزدیک شود .. منحرف کردن نیست .
      ... دروغ گویی های دولت ۱۲_۱۱ به مردم .. کارهای خلاف قانون و اسلام .. وغیره ..
      آنها باعث منحرف کردن مردم و کشور و ذهن ها است ..

    • بدون نام

      درود بر مردانگی و شجاعت احمدی نژاد مردمی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج