adexo3
۶۸۴۲۹
۱۹ نظر
۵۱۱۴
۱۹ نظر
۵۱۱۴
پ

انتقاد شدید از یک فیلم توهین‌آمیز تلویزیون

چند شب پیش شبکه مستند سیما، اثری را به اسم فیلم مستند پخش کرد که نوعی توهین مستقیم به شعور مخاطب بود.

ایسنا: چند شب پیش شبکه مستند سیما، اثری را به اسم فیلم مستند پخش کرد که نوعی توهین مستقیم به شعور مخاطب بود.

بابک مرادی - مستندساز - در یادداشت خود در شرق ادامه داد: خلاصه داستان اینکه عده‌ای دوربین برداشتند و ناگهان به فکر افتادند که به گرم‌ترین نقطه کره زمین سفر کنند. رفتند به یکی از ادارات جغرافیایی. آقای دکتری آنجا بود که از روی نقشه و عکس‌های هوایی و مشخصات و مختصات، جایی را در کویر لوت مشخص کرد که پایین‌ترین نقطه فلات ایران است بنابراین گرم‌ترین نقطه کره زمین است.

گروه که گرم‌ترین نقطه را پیدا کرده بود دکتر یاد‌شده را برداشت و رفت سراغ پروفسور! پروفسور هم که خیلی علاقه به تلویزیون دارد همراه شد. رفتند سوار هلیکوپتر شدند، رفتند در جایی از کویر نشستند. مسوول تدارکات سبد پلاستیکی بساط چای و قهوه و بیسکویت و هات‌چکلت را برداشت. ۲۰۰، ۳۰۰ قدمی رفتند دکتر هیجان‌زده در نطقی ملی - میهنی ثابت کرد که اینجا پایین‌ترین نقطه کویر است بنابراین گرم‌ترین نقطه زمین است! پروفسور که از هلیکوپترسواری حالش خوب شده بود تصدیق کرد و مبالغی حرف‌های همیشگی را در فرق میان کویر و صحرا و نمکزار تکرار کرد. آنان سپس چای و بیسکویت در گرم‌ترین نقطه کره زمین خوردند و به سلامتی سوار هلیکوپتر شدند و برگشتند و «فیلم مستند سفر به گرم‌ترین و فلان و بهمان» تمام شد؛ به همین سادگی! در واقع با این مستند، روح «آموند سن» کاشف قطب جنوب، «هیلاری» کاشف اورست و کاشفان سرچشمه نیل و آبشار ایگواسو و غیره را در گور لرزاندند و برای ‌هزارمین‌بار ثابت کردند که هنر نزد ایرانیان است و بس!

در این به اصطلاح فیلم مستند علاوه بر ساختار بسیار ضعیف، اطلاعات غلط علمی و جغرافیایی نیز به مخاطب داده شد. به قول اصفهانی‌ها قاشق‌ساختن که کاری ندارد، دو تا می‌زنی دراز می‌شود، یکی می‌زنی پهن می‌شود، می‌شود قاشق! خدا رحمت کند پدر کاشف دوربین دیجیتال را که همه را عکاس و مستندساز کرد. واقعا رییس شبکه مستند با سوابق طولانی در مدیریت سیما و سابقه دانشگاهی چه فکر کرده است؟

آیا شعور مردم ایران در همین حد است؟ آیا به بهانه بی‌پولی، هر اثر نازلی را می‌توان به خورد مردم داد؟ آیا مملکت اینقدر قحط‌الرجال است؟ آیا آدم‌هایی مثل «منوچهر طیاب» و «محمدعلی اینانلو» عمرشان را هدر داده‌اند؟ آقایان بهتر است سکوت کنید! مردم ایران راضی‌اند که از صفحه تلویزیون برفک تماشا کنند تا اینکه اینگونه برنامه‌ها را ببینند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهره

      آخه کی این برنامه ها رو می بینه؟

    • مرتضی جعفری پور

      حالا خودت را ناراحت نکن هزینه فیلمسازی تو ایران خیلی بالاست همین که تونستند یک هلیکوپتر اجاره کنند و یک چای و بیسکوییت بخرند نصف بودجه شبکه مستند را دادند

    • داش حسین

      مردم ایران راضی‌اند که از صفحه تلویزیون برفک تماشا کنند تا اینکه اینگونه برنامه‌ها را ببینند. درود بر شما استاد

    • بدون نام

      هه آقاى ضرغامى دستتون درد نكنه!خيلى زحمت ميكشين!من كه ديگه قسم خوردم به جان شما(!) كه ديگه مخاطب برنامه هاى ماهواره نباشم!!!
      چراغى كه به خانه رواست به مسجد حرام است
      وقتى برنامه هاى خودمون به اين توپى چرا ماهواره!

    • بدون نام

      خب، مشکل کار کجا بود ؟؟
      ایرادش چی بود ؟
      فقط قضیه رو تعریف کرده و گفته بد بود، چرا بد بود ؟

    • بدون نام

      اتفاقا مستند جالبی بود این اقای نویسنده خیلی از خود متشکرند مگه جای شما رو تنگ کردن اگه توانشو داری فیلم بهتر تهیه کن تا پخش کنن

    • مهدی

      ممنون از شعور و جرعت خبرنگار که مدتی ندیده بودم نقد کوبنده و صحیح انجام بده. تشکر تشکر

    • بدون نام

      من خدا را شکر این مستند مسخره را ندیدم اما ضرب المثل اصفهانیه اصلش اینه "صافش کنی سیخ میشه گردش کنی میخ میشه"
      خوش به حال این منتقدمون که مشکلش مستند صدا سیماست.من چیکار کنم که نه میتونم انتقاد کنم نه حتی اگه بتونم صدام به جایی میرسه؟فقط از سایت برترین ها یا هر ژورنالیستی که نظر منو میخونه خواهش میکنم به وضعیت دادسرا ها و دادگستری ها توجه بیشتری داشته باشید.معلوم نیس اونجا مرکز قانونه یا بی قانونی!

    • vebsa

      یه لحظه مستندهای خودشونو با مستندهای شبکه های ضدایرانی مقایسه کنند، آخه این چه وضعیه؟
      اونوقت میان میگن چرا مردم جذب شبکه های ضدایرانی میشن.

    • محسن

      آقای مرادی شما که میگید که اطلاعات غلط علمی و غیره....! حالا بالفرض اطلاعات غلط دادن شما که هیچ سندی دال براشتباه بودن اطلاعات اون مسند ارائه نکردید!!!!!شما چی دارید که ثابت کنید اطلاعات اون مسند اشتباه بوده؟؟؟؟

    • علیرضا

      موافقم مثل چی!

    • بدون نام

      برزيد فكر نون كنيد كه خربزه آبه

    • مهدی

      به شدت تاييد می شه ...
      به خدا وقتی برنامه های مستند شبکه نشنال جئوگرافیک رو می بینم که مستند سازانش که از نظر ما کافر و مشرک هستند و به چشم يک نجاست بهشون نگاه می کنيم گاهی ماه ها در بدترين شرايط ، زندگی می کنند و خودشون رو از کمترين نعمت ها و شرايط زندگی و کنار خانواده بودن محروم می کنند تا کوچک ترين نشانه های قدرت خدا رو ثبت کنند ياد آيه هايی می افنم مانند "در زمين نشانه هايي برای اهل ايمان هست" و به مسلمون بودن و حتی ايمان خودمون شک می کنم.
      ما حتی تلاش نکرديم نشانه های خدا رو بشناسيم تا چه برسه به خود خدا بعد اونوقت خدا و اسلام رو فقط مال خودمون می دونيم.

    • بدون نام

      من حاضرم برفک نگاه کنم ولی برنامه های صداوسیما رو نگاه نکنم. واقعا محتوای اخلاقی و دینیش از برنامه های ماهواره ای هم خطرناکتره. صداوسیمای ما یک تقلید کننده خوب از شبکه های ماهواره ایه و از خودش خلاقیت نداره

    • همت

      دریغ از حتی یک دلیل علمی برای رد ادعای سازندگان فیلم
      جناب استاد ادعاهایتان پوچ است

    • میناخانم

      از قدیم گفتن « واسه من آب نداره واسه تو که نون داره» خوب اگه برنامشون مزخرف بوده حداقل چند نفر از امتیازات مربوط به مستند سازی و ماموریت و هلیکوپتر سواری و هات چاکلت خوری و .... استفاده کردن که .

    • اکبر

      سلام
      من اون مستند را ندیدم ولی میدانم که گرمترین نقطه دنیا در ایران وجود دارد و در کویر لوت بوده و دمای بالای 70 درجه در آن ثبت شده. البته خیلی راحت میتونید تو گوگول سرچ کنید:
      مثلاً مراجعه شود به :http://www.britannica.com/blogs/2013/08/hottest-place-earth-redux/

    • اکبر

      سلام
      من اون مستند را ندیدم ولی میدانم که گرمترین نقطه دنیا در ایران وجود دارد و در کویر لوت بوده و دمای بالای 70 درجه در آن ثبت شده. البته خیلی راحت میتونید تو گوگول سرچ کنید:
      مثلاً مراجعه شود به :http://www.britannica.com/blogs/2013/08/hottest-place-earth-redux/

    • فری

      یه دماسنج هم با خوشون می بردن بد نبود.به جای چای و قهوه باید آبمیوه و آب یخ می بردند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج