adexo3
۶۸۴۹۵۵
۶۱ نظر
۵۰۰۵
۶۱ نظر
۵۰۰۵
پ

جهانگیری: حرفهایم درباره دهه‌ شصتی‌ها تقطیع شد

طی روز‌های گذشته ویدئویی از صحبت‌های اسحاق جهانگیری در همایش روز جهانی آینده منتشر شد که به طور خاص دهه شصتی‌ها را دلخور کرد و امروز برخی رسانه‌های منتقد دولت به انتقاد از جهانگیری پرداختند، تا این که اسحاق جهانگیری نسبت به این واکنش‌ها موضع گیری کرد.

خبرگزاری ایسنا: طی روز‌های گذشته ویدئویی از صحبت‌های اسحاق جهانگیری در همایش روز جهانی آینده منتشر شد که به طور خاص دهه شصتی‌ها را دلخور کرد و امروز برخی رسانه‌های منتقد دولت به انتقاد از جهانگیری پرداختند، تا این که اسحاق جهانگیری نسبت به این واکنش‌ها موضع گیری کرد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«‏همه‌ی ‎دهه‌ شصتی‌ها را مثل فرزندانم که دهه‌شصتی هستند دوست دارم. جمله‌ای که از من منتشر شد تقطیع‌شده بود. عرضم این بود: این‌که دهه‌ی‌شصتی‌ها با ورود به هر مرحله از زندگی‌شان با مشکلات زیادی مواجه شدند ناشی از آینده‌نگر نبودن مسئولان بود.»

گفتنی است امروز روزنامه کیهان از سخنان اسحاق جهانگیری درباره متولدین دهه ۶۰ انتقاد کرده بود.

این روزنامه در یادداشتی نوشته بود: در حالی که در همه کشورها، نسل جوان را مهم‌ترین سرمایه برای پیشرفت کشور می‌دانند و پیری زیاده از حد جمعیت را خطرناک می‌شمارند، اسحاق جهانگیری متولدین دهه ۶۰ را به عنوان چالش معرفی کرد و گفت: این متولدین (دهه ۶۰) در هر مقطعی به هر موضوعی که ورود پیدا می‌کنند، اونجا مشکل ایجاد می‌کنند.

در ادامه ویدئوی بحث برانگیز صحبت‌های اسحاق جهانگیری درباره دهه شصتی ها را مشاهده می کنید.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.

جهانگیری: حرفهایم درباره دهه‌ شصتی‌ها تقطیع شد

دلجویی دفتر جهانگیری از دهه شصتی‌ها

معاون اول رییس‌جمهور گفت: آینده ایران عزیز به فضل الهی و همت جوانان خوش فکر دهه شصت روشن و پر از امید است.

در پی انتشار بخشی از سخنان اسحاق جهانگیری در همایش روز جهانی آینده، دفتر معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به ان‌چه «فضاسازی‌های رسانه‌ای در سایت‌ها و فضای مجازی» خوانده، توضیحاتی را در این خصوص منتشر کرد که متن کامل آن به شرح زیر است:

«بدنبال اقدام غیر اخلاقی یک رسانه در انتشار کلیپی ناقص از سخنرانی معاون اول محترم رئیس جمهور در مورد مشکلات ناشی از سیاست های معطوف به رشد بالای جمعیت در دهه شصت در کشور و فضاسازی ها و باز نشر آن در فضای مجازی، توضیحات زیر را به اطلاع عموم ملت بزرگ و هوشمند ایران می‌رساند:

١- این سخنرانی روز پنج شنبه مورخ ۱۰/۱۲/۹۶ در جمع تعدادی از اساتید برجسته دانشگاه ها، صاحبنظران و پژوهشگران و به مناسبت روز جهانی آینده در فرهنگستان علوم ایراد شده است.

٢- جناب آقای دکتر جهانگیری در بخشی از سخنرانی خود در این جلسه، از منظر آسیب شناسی برخی از ابرچالش های فراروی کشور نظیر؛ آب، محیط زیست، جمعیت، مؤسسات مالی که ناشی از عدم سیاستگذاری و برنامه ریزی های مناسب و بلند مدت در گذشته بوده و امروز به مشکلات بغرنج و پیچیده ای تبدیل شده است؛ اشاره داشتند که یکی از مسائل نظیر جمعیت اگر همزمان به رشد و پیامدهای افزایش جمعیت در آینده پرداخته نشود و برنامه ریزی های لازم برای ایجاد زیرساخت های متناسب با آن رشد انجام نشود با مشکلات روبرو خواهیم شد. همانطوری که متولدین دهه شصت با بالاترین نرخ رشد جمعیت در آن دوره در تمامی مراحل تحصیلی و شغلی همواره با مشکلات متعددی از جمله کمبود مدرسه و کلاس درس با وجود چند شیفته شدن مدارس مختلف و کمبود شغل مناسب مواجه بوده اند و اگر ضعف آینده نگری برطرف نشود در آینده و در دوره سالمندی نیز با مشکلاتی روبرو خواهند شد.

٣- معاون اول محترم رئیس جمهور بارها و در مناسبت های مختلف نسبت به برخی از اقدامات غیرکارشناسی امروز نیز که می تواند در آینده موجب بروز مشکلات برای کشور شود، هشدار داده اند.

٤- به رغم فضاسازی و برخوردهای غیرمسئولانه با این سخنان خیرخواهانه، معاون اول محترم رئیس جمهور همواره بر ضرورت اتخاذ رویکرد علمی و کارشناسی همراه با آینده نگری در مواجهه با مسائل جاری کشور تاکید داشته و معتقدند که دهه شصتی های عزیز بزرگترین سرمایه اجتماعی و ظرفیت بالقوه کشور برای رسیدن به توسعه موزون و پایدار هستند. ضمن آنکه به فضل الهی و به همت جوانان خوش فکر و تحصیل کرده دهه شصت که با وجود مشکلات فراوان و کمبودهایی که خود هیچ نقشی در ایجاد آنها نداشته و همیشه بار مشکلات ناشی از سیاست های روزمره و مقطعی و عدم آینده نگری مسئولان را بیش از دیگران بر دوش کشیده اند، آینده ایران عزیز روشن و پر از امید است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این بی لیاقتی شما در اداره مملکت رو میرسونه نه دهه شصتی ها. کجای یدنیا تقصیر رو گردن متولیدن میندازن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب شستیها مساله اند دیگه؟ خودشون هم قبول دارند! بس که زیادند .

      • بدون نام

        بند سوم رو بخونید ...میگه دوباره فریب سیاست غلط فرزنداوری که الان تو بوق و کرنا کردن رو نخورید عاقبت دهه شصت ی رو تکرار میکنید.
        اینا هنوز اونایی رو که زاییدن بزرگ نکردن فکر زاداوری بیشترن

      • بدون نام

        احتمالا من مسئول بودم و نتونستم مشکلات را حل کنم

        عذرخواهی میکنم

      • بدون نام

        خدا خودش داد ماها را از شما بگیره

      • ali

        در یک نظام هدفمند باید برنامه ریزی رشد جمعیت باید متناسب با امکانات و شرایط حال و اینده باشد و بدون تردید بخش بزرگی از معضل جمعیت و انتظارات و نیازهای انها بردوش دولتهاست . فراموش نکنیم که کیفیت تربیتی مهمتر از کمیت و جمعیت است

    • PKE

      چه تقطیعی مرد حسابی....ما دهه شصتی ها هم خدایی داریم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدای دهه شستیها :) ببین اگه نمی گفتند زاد و ولد کنید شماها خیلی هاتون وجود نداشتید! چرا نیمه پر لیوان رو نمی بینید؟ بعد هم اینکه از اواخر دهه پنجاه یهو میزان زاد و ولد زیاد میشه و از اواخر دهه شصت کم میشه .یعنی همه متولدین دهه شصت رو شامل نمیشه! بعدتر هم اینکه زندگی صد سال اولش سخته .

    • بدون نام

      خوب الان بنظرتون ی کم برای آینده نگر بودن دیر نیست
      زندگی ما دهه شصتی ها رو نابود کردین رفت

      پاسخ ها

      • محسن

        در زمانی که مدیران 70ساله ول کن جاه و مقام نیستند متولیدن دهه 60و70به دنبال جاه ومقامی بالاتر یعنی شهادت هستند

      • بدون نام

        اونی که سوخت دهه پنجاهیها بودند .شصتیها و هفتادیها بیشتر از اندازه شون هم سر و صدا کردند .

    • مهدی شیخی

      همه گروههای سنی معتقدند که "نسل سوخته" واقعی نسل آنهاست منتها اختلاف نظر بر سر شدت و محل سوختگی است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نسل سوخته واقعی دهه پنجاهیها هستند که حتی از بر باد رفتنشون حرفی زده نمیشه .یه مدت دهه شصتیها مد بودند الان هم نوبت دهه هفتادیها رسیده . انگار نه انگار دهه پنجاهیها همون هایی بودند که تمام بحرانهای چهل سال اخیر با کودکی و نوجوانی و جوانیشون منطبق شده بود و حتی در اوج جوانی برای پوشیدن جوراب سفید و کفش کتانی بازخواست می شدند .الان هم در بزرگسالیشون باید با این جامعه دیوانه سر کنند .نسل تباه شده دهه پنجاهیها هستند...

    • بدون نام

      راست میگه بنده خدا ، جای بچه هاشو تنگ‌کردیم‌و نمی تونه پست های بیشتری بهشون بده

    • بدون نام

      جمع کن این چرندیاتو.دهه شصتی ها نسل سوخته انقلاب هستند.اکثر دهه شصتی ها بدون شغل،زن،خونه و زندگی مانده اند در حالی که تحصیلات عالیه دارند واسه دهه شصتی ها چکار کردید که اینطور حرف میزنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نسل سوخته که این همه هیاهو نداره .نسل پرتوقع انقلاب دهه شصتیها هستند .

    • بد بخت

      خخخخخخ

    • آشنا

      سلام
      جای تاسف است که فرد ی.... مثل جهانگیری با این تفکر قرون وستایی در راس دولت است و میخواهد مشکلات جوانان را حل کنه وای بحال این ملت و مملکت .

    • بدون نام

      واقعا که دهه شصتیا نسل سوختن .فرزندان خودتونو با ما دهه شصتیای بدبخت مقایسه نکنید.اونا تو پر قو بزرگ شدن .اخه تا کی این وضع میخواد ادامه پیدا کنه

    • یک جوان ناکام

      جناب آقای اسحاق خان جهانگیری آیا فرزندان دهه شصتی شما هم درگیر مشکلات ما مردم عادی هستند؟!

      پاسخ ها

      • عبداله ترابی

        عمده ترین مشکل جامعه ی ما این است، که دشمنان قسم خورده ی انقلاب جوانان مارا که سرمایه ی اصلی نظام هستند، هدف گرفته اند، ولی مسئولان ما جوانان را فراموش کرده اند. سال ۱۳۵۷ به یاد آورید عاملان پیروزی انقلاب اسلامی جوانان مشابه همین جوان های دهه ی شصت بودند.جوانان ما دردوران پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس وفاداریشان را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثابت کردند. آقای جهانگیری اگه نمیدانی بدان!!!

    • بدون نام

      سلام این روز نامه کیهان اصلا دشمن جوانان خصوصا ده ی شستیهاست حالا مدیی شده. و .وکیل مدافع

    • بدون نام

      وقتی آدم بی عرضه ای مثل این فرد بی لیاقت در راس کاره داره اعتراف میکنه که نمیتونه کار درست کنه متولدین دهه شصت مقصرند
      متاسفانه دولت بی لیاقت و بی عرصوضه ای سر کاره و کنار هم نمیره
      یک مشت افراد فسیل سر کارن نمیتونند کارکنند

      پاسخ ها

      • نسل سوخته

        مادهه شصتی ها با ذلت بزرگ شدیم و با سخت ترین شرایط زندگی کردیم.ولی هنوز اگه بوی مردانگی و ادب هم میاد فقط ازشخصیت دهه شصتیها میاد خدای ماهم بزرگه

    • محسن

      سلام
      آقای جهانگیری ....باز هم که مقصر اصلی دولتهای قبل شناخته شده. ...قبول.
      حالا خود شما و دولت محترمتان بعد از پنج سال چه ره آوردی برای مردم به ارمغان آوردید. از آمار های بی معنی و دروغ های که به مردم گفتید خسته شدیم. ..کسادی کار. ...تورم. ..اعتراضات مدنی ...رانت خواری .....قضاوت با خدا

    • بدون نام

      من یه دهه شصتی در این مملکت زندگی می کنم نه نسل سوخته هستم نه از جنس آتش آن موقع که بعضی از دهه شصتی هایی که امروز مینالند دنباله خوشگذرانی های کاذب بودن ما درست زندگی میکردیم حالا نتیجه اش اینه..........به قول معروف اون موقع که جیک جیک مستونتون بود.......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من به عنوان یک دهه پنجاهی اصلا از آزادیهای این شصتیها حیرت زده بودم همیشه .متولدین نیمه دوم شصت آزادیهایی داشتند که با ما نسل محروم و محدود قابل مقایسه نبود. شصتیهای طبقه متوسط و ساکن تهران خیلی هم بهشون بد نگذشت ولی دقیقا همون هایی که از نظر من خوشبخت بودند بیشتر هم غر می زنند !

    • میثم

      جهانگیری تو هم که راستگو . درست کار . خدا ترس . دین دار . امانت دار .
      مگه مثل تو داریم .. برای یک لقمه نان مثل یک کارگر . با این پست و مقام .
      ..... چه جوابی داری در روز قیامت برا خدا .. سوره حج آیه ۵ ..

    • بدون نام

      شما پول بیت المال را بدزدید بگین دهه ی شصتی ها دزدیدند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی از آقازاده ها شصتی اند

    • بدون نام

      نسل فهمیده و باشعور و عدالتخواه دهه شصت . اینها دهه هشتادی رو. میخان که تو هپروت و بازیهای بچگانه باشن کاری بهشون نداشته باشن

    • محمد محمدی

      راست میگه مشکل ما بودیم که باسیاست دولت خانواده ها افزایش جمعیت انجام دادن این شد اگر مخالف سیاست جمعیت دولت پیش میرفت مشکل پیش نمی آمد.

    • میثم

      اگر واقعاً راست گو هستی و دهه شصتی ها را مثل فرزندانت دوست داری .
      چرا بین فرزندانت اختلاف شدید میگذاری .... پدر . پدر .پدر .. من بی پول و بیکارم .......
      جهانگیری .. برو . برو . برو ....... سوره حج آیه ۵ .. خودت را برای پاسخ دادن آماده کن .

    • بدون نام

      یکی باید بهش بگه:: مرد حسابی وقتی میگی مسولان آینده نگر نبودند, یکی از مسولان خود شما هستی که در دهه 60 و 70 مسولیت داشتی !!!!

      پاسخ ها

      • اراز

        من یکی با مدرک دکتری که خونه نشستم هر روز به جای کار ساعت ده بلند میشم از هیچ کدوم از این آقایان نمی گذرم جوابتون با خدا

    • بدون نام

      راست میگه دیگه این ده شصتی ها هستند که الان دارن براتون مشکل ایجاد میکنند نه ماها که قبل از اینها بودیم ما عرضه نداشتیم یقه شما مسئولین بی کفایت را بگیریم که مملکت را به اینجا نرسونید ولی همین دهه شصتی ها شمارا پاسخگو خواهند کرد که امکانات و سرمایه های مملکت را برای خودتون و فرزندان خودتون قبضه نکنید الان نه آب هست نه هوای سالم نه اشتغال نه جامعه با فرهنگ به هنجاری با یه اقتصاد پکیده و کلی بانک ورشکسته .چه هنری از خودتون تواین دو دهه به مرحله ضهور رسوندید که بهش افتخار کنیم

    • مهدی

      هرکی به پست این مملکت خورد سوخته شد. دهه های قبلی و بعد از شصت هم در این سیستم مریض ..... سوختند. سرمایع ۸۰ملیون نفر رو ۱۰۰۰نفر داره میخوره

    • بدون نام

      وقتی جمعیت زیاد بشه هم رفاه پایین میاد هم جون آدمها بی ارزش میشه .کشورهای دنیا رو نگاه کنید.سوئد خوشبخت تره یا هند؟

      پاسخ ها

      • آرش

        موافقم

    • بدون نام

      واقعا شرم اوره با این مسیولین که فقط به فک منافع خودشون هستن مملکت رو دارن به تاراج میدن این مسولین با انگلیس و غیره هیچ فرقی ندارن به تاریخ نگا کنین میبینین مملت زمانی که تو استعمار بیگانه بود مردم همین وضع رو داشتن

    • بدون نام

      آقای جهانگیری سخنانت ناسنجیده بود نمی‌شه دیگه جمعش کنی

    • بدون نام

      واقعا استاد دروغگویی هستن وبا ورودشان به مسئولیتهای دولتی باعث افزایش دروغ در بین مسولین شدن

    • مرضیه

      خاک بر سر ما که ی چنین مسولینی داریم

    • احمد عینی زاده

      آقای جهان گیری دمت گرم همین واقعاً حرفاش درسته

    • بدون نام

      یه زمانی تو دهه شصت که البته مردم بیشتر به مساجد می رفتند صحبت تمام پیش نمازها این بود که چرا غافل نشسته اید ، ایران کشور امام زمان است و شما وظیفه دارید برای سربازان امام زمان را زیاد کنید ، هیچکس هم حق مخالفت نداشت ! چون این کار مخالفت با اسلام تلقی می شد !!! اما هیچکس نبود که به مسئولین بگوید این کشور امام زمان است اگر عرضه اداره کردنش را ندارید یا استعفا دهید یا لا اقل تا یاد نگرفتید اینقدر مردم را تحریک به ازدیاد نسل نکنید الان هم دوباره همان سیاست روی کار امده است ! رییس جمهور پیشین بود که می گفت ایران برای صد و بیست میلیون نفر جای دارد ! صحبت های جهانگیری شاید به مزاق ما دهه شصتی ها خوش نیاید چون از ما گذشت و زندگیمان نابود شد ولی شاید تلنگری باشد تا یک عده دنبال ایران صد و بیست میلیون نفری نباشند !

    • بدون نام

      تا 1400 با تدبیررررر

    • رضا

      از مسئولين خواهشمندم سن استخدام را طورى تنظيم نمايند تا عزيزان دهه شصت هم از استخدامها بهره مند شوند

    • ده شصتی

      چه تقطیعی.
      ایشون هرچی دلشون خواس گفتن حالا که گند حرفهاشون دراومده دنبال ماله کشیدن هستن

    • بدون نام

      سن كه بالا ميره اراجيف گويي هم زياد ميشه

    • عدی

      حالا فهمیدیم که جهانگیری هم طبل تو خالی است خدا را شکر که ماهیتش رو شد هیچ ادم معمولی هم این طور حرف نمیزنه
      دیگه نه جمع میشه و نه ماست مالی

    • دهه شصت

      به قول وزیر ارتباطات ما دهه شصت ها سوخته ایم الان ما آدم حساب نمکنن

      پاسخ ها

      • عشرت پلنگ

        حرفای ایشان کاملامنطقی ست.برخی دهه
        شستی هاخجالت بکشند.چون تمام بدبختی
        ها روی دوش دهه پنجاه بود پس زیاد
        نزن وبما که بزرگ شماییم احترام وخاله صدامون کنید.

    • بدون نام

      خوب اینو راست میگه حداقل، واقعا هم جمعیت زیاد باعث بدلختی هست، الان هم که دهه ۹۰ شده، این مسیولین صدا سیما و شبکه افق، لطفا هی نگن به مردم که بچه بزان، چون واقعا زیر ساخت هاش نیست، انقدر بدم میاد تلویزیون تشویق به فرزندآوری میکنه، آخه باید مدرسه و دانشگاه و نون وآب داشته باشه بچه یا نه؟؟؟!

    • رحمت

      میبینم روزی رو که دهه هفتاد و هشتاد پدرتونو در میارن، اگه به جایی رسیدید از صدقه سر همین دهه شصتیا بوده مسئولین بی لیاقت، همین دهه شصتیا بودن که به شماها به اصطلاح اصلاح طلب رای دادن موقعی که داشتید محو مشدید از صحنه سیاست

    • رضا

      هیچ وقت فکر نمیکردم به چشم سربار جامعه بهم نگاه کنن!
      ما چه گناهی کردیم تو دهه شصت بدنیا آمدیم؟
      مگه دست خودمون بوده!!!؟
      خوب چکار کنیم که زیادیم،بابا و ننه های اون موقع خوب کار میکردند!!
      تازه خوبه دهه جنگ هم بوده،
      تازه نصف مردامون تو جبهه بودن
      نصف شون هم برنمی گشتن و شهید میشدند
      این جای شکر نداره
      اون نصف دیگه که جبهه نمیرفتن پشت جبهه به عملیات تولید نسل می پرداختن تا در آینده از نظر نیروی کار مشکلی نداشته باشیم
      که متاسفانه برامون کار که درست نکردید سرمون غر هم میزنید

    • محمد

      بخدا حرف حق زده، باور کنیم سیاست های جمعیتی مون اشتباه بود

    • بدون نام

      با سلام به جهانگیر حقوق کارگران خدماتی ابفار روستایی استان کرمان پرداخت نمیشود چندین ماه پرداخت نشده حقوقمان به نون شب مستحقن باید چکار کنیم به کجا پناه ببریم. بریزیم خیابون یا بیابان.سطلها رابسوزیم

    • ali

      کشور هیچ زمانی برنامه درست اشتغال و رشد اقتصادی نداشته و افزایش جمیعیت جز افزایش مشکلات اجتماعی ثمری نداشته و ندارد و کسانی باید شکرگذار باشند که در چنین شرایط اشفته اقتصادی بدنیا نیامده اند و اگر بدنیا امدن زود مردند و اگر مردند بچه نداشتند و اگر داشتند درکودکی بمیرد و از خود نسلی معذب برجا نگذارند

    • بدون نام

      کاملش رو هم گذاشتند. توهین پشت توهین...

    • جواد

      آقای جهانگیری چرا اخه میایی یه حرفی میزنی بعدش میایی ماست مالی می کنی
      آقا با شجاعت بگو معذرت می خوام بابت توهین های بیشرمانه تقطیع چیه تقطیع نشده که چی می گی؟

    • م ی

      مسیولین به فکر اینده دهه شصتی ها باشند تا مشکلات اشتغال و ازدواج برا سالمندی پیش نیاید. بازنشستگی ما چی میشه ما که کار نداریم بیمه نداریم.خدابه دادمان برسه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج