adexo3
۶۸۵۵۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دربند در مراسم اسکار؟!

در آستانه‌ی اکران عمومی فیلم «دربند» به کارگردانی پرویز شهبازی، تمبر این فیلم رونمایی شد.

خبرگزاری ایسنا: در آستانه‌ی اکران عمومی فیلم «دربند» به کارگردانی پرویز شهبازی، تمبر این فیلم رونمایی شد.

در نشستی که با حضور پرویز شهبازی کارگردان، امیر سماواتی تهیه‌کننده و نازنین بیاتی و بهرنگ علوی بازیگران فیلم «دربند» در ایسنا برگزار شد، تمبر این فیلم رونمایی شد.

امیر سماواتی تهیه‌کننده ضمن رونمایی از تمبر «دربند» که قرار است از چهارشنبه ۳ مهر ماه در گروه سینما «آزادی» اکران شود،توضیح داد: تمبرهای چاپ شده همراه با کارتهای دعوت به مدعوینی که روز سه‌شنبه (دوم مهرماه) ساعت ۲۲ در افتتاحیه‌ی فیلم در سینما «فرهنگ» حضور پیدا می‌کنند، به‌عنوان یادگاری اهداء می‌شود.

او در تشریح اهدافش برای چاپ «تمبر» توضیح داد: برای فیلم‌هایی که احساس می‌کنم در حوزه‌ی سینما ماندگار هستند، تمبر چاپ می‌کنم. پیش از این هم‌، این کار را برای فیلم «کافه ترانزیت» انجام دادم و افسوس می‌خورم که چرا این کار را برای فیلم «نفس عمیق» نکردم.

این تهیه‌کننده اذعان داشت: چاپ تمبر چند پتانسیل دارد،‌ اول اینکه‌، تمبر را به عنوان یادگاری به افرادی که برای دیدن فیلم دعوت شده‌اند هدیه می‌کنیم تا قابلیت نگه‌داری داشته باشد. علاوه بر این برای یک فیلم چاپ تمبر، ارزش ماندگاری در حوزه‌ی سینما ایجاد می‌کند و در مرحله‌ی سوم نشان می‌دهد که فیلم‌ساز برای فیلمی که ساخته، جایگاه و ارزش قائل شده است.

سماواتی در بخش دیگری از نشست در پاسخ به اینکه فیلم «دربند» شانس معرفی به آکادمی اسکار را دارد، مطرح کرد: فیلم «دربند» شایستگی معرفی به اسکار را دارد. این فیلم علی رغم رقبایی که دارد‌، بیشتر از فیلم‌های دیگر شایستگی نمایندگی برای سینمای ایران را دارد چون فیلم مضمونی انسانی و ساختاری استاندارد دارد.

پرویز شهبازی کارگردان فیلم «دربند» نیز درباره‌ی اسکار گفت: من درگیر ماجرای «اسکار» نمی‌شوم و ذهنم را معطوف به این قضیه نمی‌کنم چون وقتی فیلم را می‌سازم به اسکار فکر نمی‌کنم.

او که سال‌ها قبل فیلم «نفس عمیق‌»اش به اسکار‌ معرفی شد، اذعان داشت: بحث اسکار استراتژی تهیه‌کننده و پخش‌کننده‌ی بین‌المللی فیلم است و به من مربوط نیست، بنابراین من برای معرفی فیلمم به اسکار سر و دست نمی‌شکنم‌، همان‌طور که فیلم را به جشنواره‌ی «برلین» ندادم.

شهبازی گفت: فیلم «دربند» در بخش «پاناروما»ی جشنواره‌ی فیلم «برلین» در سال ۲۰۱۳ دعوت شد اما من فیلم را ندادم و خواستار این بودم که در «دربند» در بخش مسابقه نمایش داده شود اما آنها فیلمی را که خارج از مناسبات رسمی و صنفی سینمای ایران ساخته شده بود از قبل، برای بخش مسابقه درنظر گرفته بودند و من به عنوان اعتراض بر سایه‌ی اقتصاد و سیاست، فیلم را به برلین ندادم. آقای محمد اطبایی به عنوان یک پخش‌کننده بین‌المللی و حرفه‌ای، شاهد تمام مکاتبات ما با برلین بود.

امیر سماواتی در بخش دیگری از نشست ایسنا درباره اکران فیلم «دربند» به خبرنگار ایسنا گفت: این فیلم از ۳ مهرماه همزمان با تهران در شهرستان‌ها هم اکران می‌شود.

این تهیه‌کننده درباره‌ی پیش‌بینی‌اش از استقبال از این فیلم گفت: فکر می‌کنم از فیلم «دربند» استقبال خوبی شود، چون تمام کسانی که فیلم را دیده‌اند به دیگران هم دیدن آن را توصیه کرده‌اند و فکر می‌کنم یکی از فیلم‌های پرفروش سال شود.

فیلم «دربند» از جشنواره‌ی اخیر فیلم فجر سیمرغ بهترین کارگردانی برای پرویز شهبازی و فیلمبرداری برای هومن بهمنش و بازیگر نقش مکمل زن را برای پگاه آهنگرانی به همراه داشت.

مشروح نشست ایسنا با عوامل فیلم «دربند» در روزهای آینده منتشر می‌شود.

فیلم «دربند» درباره‌ی دختر دانشجویی است که برای ادامه تحصیل در تهران با دختر ناشناسی هم خانه می شود. او در محیط جدیدی قرار گرفته و شرایط خاص این خانه و آدم هایش پای او را به ماجراهایی پیچیده می‌کشد. این فیلم حضور او در این محیط را بررسی می کند؛ اینکه او چطور می‌تواند خود را در این جو حفظ کند و یا چگونه باید از لغزش خود جلوگیری کند؟ اتفاقاتی نیز برای او رخ می دهد که با توجه به سطح تربیتی و محیط خانواده خود از آن سربلند بیرون خواهد آمد.

پگاه آهنگرانی، نازنین بیاتی، احمد مهران فر، بهرنگ علوی، فریدالدین سمواتی، لادن سلیمانی و... از بازیگران «دربند» هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج