اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۸۶۱۹۰
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

امارات در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا دخالت داشته است؟!

تابناک در گزارشی نوشت: بازرسان مأمور از سوی بازپرس ویژه «مولر» که اکنون با تلاش فراوان به دنبال رسیدگی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا هستند، شدیداً شاهدان و مطلعان از این امر را تحت ‌فشار قرار داده‌اند تا اطلاعاتی از تلاش‌های احتمالی امارات متحده عربی برای به دست آوردن نفوذ سیاسی با استفاده از تزریق پول به کمپین دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ ایالات‌متحده، به چنگ آورند.

تابناک در گزارشی نوشت: بازرسان مأمور از سوی بازپرس ویژه «مولر» که اکنون با تلاش فراوان به دنبال رسیدگی به پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا هستند، شدیداً شاهدان و مطلعان از این امر را تحت ‌فشار قرار داده‌اند تا اطلاعاتی از تلاش‌های احتمالی امارات متحده عربی برای به دست آوردن نفوذ سیاسی با استفاده از تزریق پول به کمپین دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ ایالات‌متحده، به چنگ آورند.

این موضوعی است که روز گذشته نیویورک‌تایمز گزارش مفصلی در خصوص آن منتشر کرد. بنا بر گزارش این روزنامه، گسترده کردن دامنه تحقیقات در مورد نفوذ در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا به فراتر از روسیه و تعمیم دادن آن به تلاش برای نفوذ از سوی امارات متحده عربی از سوی بازپرس ویژه این پرونده، شامل بازرسی و استنطاق از تاجری لبنانی-آمریکایی است که ارتباطات زیادی با دولت امارات داشته و در مورد مسائل خاورمیانه بحث و گفت وگوهای بسیاری با مشاوران و نزدیکان ترامپ داشته و دارد.

نام این تاجر «جرج نادر» و درواقع مشاور شاهزاده محمد بن زاید است و تیم تحقیقاتی مولر طی هفته‌های اخیر، چندین بار از وی بازپرسی کرده‌اند. اما نیویورک‌تایمز گزارش داده است که بازپرسی در خصوص دخالت‌های امارات در انتخابات آمریکا، تنها محدود به این تاجر لبنانی آمریکایی نبوده است و افراد دیگری نیز در این پرونده بازجویی شده‌اند.

این روزنامه به نقل از برخی مقامات آگاه بیان کرده، جرج نادر طی یک سال گذشته، رفت‌وآمدهای فراوانی به کاخ سفید داشته و چندین ملاقات با جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ در امور خاورمیانه و همچنین استیون بنن، مشاور سابق استراتژیک ترامپ داشته است. بر اساس گفته این مقامات این ملاقات‌ها با موضوع سیاست خارجی ترامپ در خصوص کشورهای خاورمیانه و در آستانه سفر سال ۲۰۱۷ ترامپ به این منطقه بوده است.

در یکی از نمونه ماجراهای میان نادر و ترامپ، پاییز گذشته، جرج نادر گزارشی با جزئیات از دیدار میان «الیوت برویدی» یکی از تأمین‌کنندگان سرمایه‌های کمپین ترامپ با شخص رئیس‌جمهور در کاخ سفید به دست آورد. برویدی صاحب یک شرکت خصوص در آمریکاست که سرمایه‌هایش بالغ‌ بر میلیون‌ها دلار بوده و قراردادهای تجاری وسیعی با امارات متحده عربی دارد.

همچنین گزارش‌های متعددی از تلاش‌های جرج نادر به ‌واسطه الیوت برای ملاقات «غیررسمی» با ترامپ و اثرگذاری بر تصمیمات وی در راستای حمایت از اقدامات امارات در خلیج‌فارس و حتی تلاش برای اخراج تیلرسون از کابینه به دست مولر رسیده است. نسخه‌ای از این گزارش‌ها در اختیار نیویورک‌تایمز نیز قرار گرفته است.

به شکلی جالب‌توجه، روزنامه تایمز بیان کرده است که بعد از تماس با جرج نادر برای مصاحبه و اظهارنظر شخص خودش دراین‌باره، وی به خبرنگار نیویورک‌تایمز بیان کرده که بعداً با وی تماس خواهد گرفت. اما نه‌ تنها خود وی تماسی برقرار نکرده است، بلکه نه خودش و نه وکیل وی تماس‌های بعدی خبرنگار نیویورک‌تایمز را برای پیگیری ماجرا پاسخ نداده‌اند.

کاخ سفید نیز از بیان پاسخ و ارائه نظر در این مورد به خبرگزاری سی ان ان طفره رفته است. سال گذشته ترامپ در طی سفر خود به خاورمیانه دو مسأله عمده را در دستور کار خود قرار داده بود که یکی از آن‌ها مربوط به بحران قطر و تحریم این کشور از سوی چهار کشور عربی (عربستان، مصر، امارات و بحرین) بود و دیگری موضوع تلاش برای محدود کردن تحرکات ایران در منطقه و به خواست عربستان.

اکنون تحقیقات رابرت مولر بازپرس ویژه این پرونده در حالی دامنه کار را به موضوع دخالت امارات در انتخابات گسترده کرده که پیش ‌از این در گزارش آخر خود سیزده فرد با ملیت روسی و همچنین سه نهاد روسی را به دلیل دخالت در انتخابات آمریکا محکوم کرده بود. همچنین تیم تحقیقاتی مولر «ریک گیتس» مشاور کمپین انتخاباتی ترامپ را ماه گذشته در موضوعات مختلفی در همین رابطه گناهکار تشخیص داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امارات آنقدر قدرتمند شده که تو انتخابات آمریکا دخالت داره !

    • رضا

      بابا دیگه آش رو زیاد شورش نکنید،
      مورچه چیه که کله پاچه اش چی باشه
      امارات اگر نقشی در دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته باشه
      باید آقای نجفی یه پاتیل گل درست کنه سر در آمریکا رو گل بگیره

    • بدون نام

      واقعا امریکا چقدر بدبخت شده. که یه شهر عربی نه کشور .انقدر میتونه تو انتخاباتش اثر گذار باشه .البته اگه این خبر واقعیت داشته باشه . آمریکایی ها خودشون رو بکشن جای هیچ ملامت وسرزنشی نداره....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج