۶۸۷۸۷۷
۱۸ نظر
۵۰۰۰
۱۸ نظر
۵۰۰۰
پ

واکنش ذوالنور به احتمال استیضاح روحانی

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: اگر قرار باشد رییس‌جمهوری برکنار شود باید او را عزل کنند. از طرف دیگر در شرایط کنونی هیچ مجلسی رییس‌جمهوری را خلع نمی‌کند و زمینه آن وجود ندارد. تشخیص شورای نگهبان نیز برای مجلس حجت نیست. برای استیضاح رییس‌جمهور آحاد نمایندگان یعنی دو سوم آن‌ها باید به این نتیجه برسند که هیچ وقت این اتفاق در مجلس رخ نمی‌هد. با این تفسیر چرا باید وارد عرصه‌ای شد که جامعه را دچار مشکل می‌کند و راه قانونی هم ندارد.

خبرگزاری ایسنا: یک نماینده اصولگرای مجلس گفت: احمدی‌نژاد شخصیت متزلزل، کذاب و غیرثابت خود را نشان داد؛ چراکه اگر سر سوزنی دین داشت و به قانون معتقد بود، از انتخاباتی که اعتقادی به آزاد بودن آن ندارد، کنار می‌رفت.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور با اشاره به نامه اخبر احمدی‌نژاد به مقام معظم رهبری افزود: حالا چه شده که او دنبال برگزاری انتخابات سالم است، ‌چرا وقتی که خودش در قدرت بود و مسئولیت انتخابات را داشت، انتخابات را سالم می‌دانست اما حالا که خودش نیامده حرف‌های دیگری می‌زند.

وی با تاکید بر این‌که «باید ملاک همه در تایید صلاحیت ها در انتخابات ریاست جمهوری نظر شورای نگهبان باشد، گفت که « شورای نگهبان در آن زمان سندی به دستش نرسید که بخواهد احمدی‌نژاد را رد صلاحیت کند» و مدعی شد: درباره خاتمی نیز همین اتفاق افتاد. شورای نگهبان دلایل محکمه‌پسندی نداشت که به مستند آن خاتمی را ردصلاحیت نماید. اعضای شورای نگهبان آن زمان اتفاق آرا معتقد بودند که خاتمی صلاحیت ریاست جمهوری در دوره دوم را ندارد اما معتقد بودند که تایید نکردن او بحرانی را برای کشور درست می‌کرد یعنی تایید خاتمی بد بود و تایید نکردنش برای کشور بدتر.

وی با بیان این‌که «چنین شرایطی برای احمدی‌نژاد حاکم نبود» در عین حال گفت: اگر رییس‌جمهور منتخب را در دوره دوم رد صلاحیت کنند مشکل و ضعف قانونی برای ادامه کار ایجاد می‌شد چون شورای نگهبان باید ناظر به وضع موجود نظر دهد. اگر بخواهد رییس‌جمهور مستقر را ردصلاحیت کند عملا ادامه کارش در هشت ماه باقیمانده تا تحویل به دوره بعدی معنایی نخواهد داشت. از طرف دیگر شورای نگهبان نمی‌تواند بر اساس آینده نظر دهد. اگر قرار باشد رییس‌جمهوری برکنار شود باید او را عزل کنند.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: از طرف دیگر در شرایط کنونی هیچ مجلسی رییس‌جمهوری را خلع نمی‌کند و زمینه آن وجود ندارد. تشخیص شورای نگهبان نیز برای مجلس حجت نیست. برای استیضاح رییس‌جمهور آحاد نمایندگان یعنی دو سوم آن‌ها باید به این نتیجه برسند که هیچ وقت این اتفاق در مجلس رخ نمی‌هد. با این تفسیر چرا باید وارد عرصه‌ای شد که جامعه را دچار مشکل می‌کند و راه قانونی هم ندارد.

وی ابراز امیدواری از این‌که «با ایجاد همتی قانون اساسی و ایرادات آن اصلاح شود» گفت که در حال بررسی ابهامات و ایرادات قانون اساسی است تا اگر زمینه اصلاح باشد، این کار اتفاق بیفتد.

وی در پایان با تاکید بر این‌که «از منتقدان احمدی‌نژاد هستم» گفت: سابقه این انتقادات به سال سوم دوره اول ریاست جمهوری او برمی‌گردد و همواره انتقاداتم را بدون پرده و روتوش بیان کرده‌ام.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استیضاح روحانی وزیرکاربی کشورااب رزیتا مهاجرانی راه دادن کاری نمیکنن ایاایناهزینه شغل و......نمیخواهن وندارن ولی هم وطنانمون بیکاری آبی کم بودجه ای داریم خودکشی برای ایران وایرانی بزرگه داریم ضررش ومیبینیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا بخاطر حمایت بیدریع از احمدی نزاد و باان کارنامه هشت سالتون از با بصیرتها عدر خواهی کنیدو بگین اشتباه کردین چرا حاشیه میرین

    • بدون نام

      این حرفها چه ربطی به روحانی داشت .واقعا مسخره است

    • رفیعی نسب

      واین داستان ادمه دارد واینکه اگر شماهمیشه صبحت میکنید باشه این اقا ماراکم عقل خطاب کرده مارابه این وان حواله ندین حنای هیچ کسی برای مارنگی نداره یکیبه من بگه چراتلفن بانک وعابربانک ملی کارمزدبرمیداره ومن هر روز میگم اگرباشه خودمیه جا یمبرم حرف نان میزنم که دررشت تازیگها ازاد شده کوفت بشود قانع نشدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی گفتی خودت یه بار بخون ببین میفهمی !!

    • a

      شرم آور است که آقای خاتمی رابااحمدی نژادمقایسه میکنی خاتمی یه انسان به تمام معنا ازهرنظر پاک.نجیب.آگاه و مدیر و مدیر وتوانادرامورکشورداری وسیاست ودارای دیدگاهی باز بود

    • رضا

      خاتمی آدم ترین رئیس جمهور این مملکت شد.
      خودتان از این مردم و آن خدا چقدر نمره می گیرید؟
      با تک ماده هم بعید است قبولی بگیرید.

    • بدون نام

      دوران خاتمی بهترین دوران بعد از انقلاب بود چون دولتش دزد نبودند شرایط اقتصادی مردم بهتر بود

    • بدون نام

      خدایا چه کسانی راجع به خاتمی دادن نظر می دن

    • مهربون

      واقعا روحانی برای این پست خیلی کوچیکه

    • رضا

      آقا یا خانم مهربون لابد احمدی نژاد واسه این پست ساخته شده بود

    • بدون نام

      چی شده مابدیم حال ماخرابه

    • بدون نام

      شما راحت زندگیتو بکن کاری به این کارا نداشته باش آقا یدفه داش محمود میبینی از شماهم آتو داره علنی میکنه آبروت میرها

    • علی

      کاش میشد که این روحانی با دستان لرزان استیضاح میشد

    • رفیعی نسب

      کاربر15 و34 دقیقه یاخود ادمین هستی که پیام منتشر کردی یا یک کاربر دیگه همه چی واضحه ارام بخوان متوجه میشی من مال دیگران متوجه میشم ازاین واضح تر یکی نان ودیگری کارمزد برای موجودی حالا امری باشه ؟؟ موفق باشید

    • بدون نام

      به نظر ایشان تقریبا اکثر روسای جمهور ایران بعد از انقلاب در هر زمانی قابل برکناری بوده انده اند آن انسان لایقی که ایشان سراغ دارند به ملت عرضه کنند ببینند چند درصد رای دارد وآیا شورای نگهبانآورا تایید میکند ؟

    • بدون نام

      به نظر ایشان تقریبا اکثر روسای جمهور ایران بعد از انقلاب در هر زمانی قابل برکناری بوده انده اند آن انسان لایقی که ایشان سراغ دارند به ملت عرضه کنند ببینند چند درصد رای دارد وآیا شورای نگهبانآورا تایید میکند ؟

    • علی

      خداوند آقای خاتمی این مرد اخلاق و ایمان و درایت را در پناه خود حفظ کند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج