۶۹۶۶۹۵
۸ نظر
۵۰۰۵
۸ نظر
۵۰۰۵
پ

ردپای دلالان در فروش تخمک!

رئیس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا از صدور کارت ویزیت توسط برخی واسطه های رحم جایگزین تخمک و جنین اهدایی و توزیع آن در سطح جامعه بویژه مراکز درمانی خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا از صدور کارت ویزیت توسط برخی واسطه های رحم جایگزین تخمک و جنین اهدایی و توزیع آن در سطح جامعه بویژه مراکز درمانی خبر داد.

وی گفت: با توجه به اینکه به تعداد متقاضیان، ارائه کننده رحم جایگزین مناسب وجود ندارد، در نتیجه شاهد دلالی و حضور واسطه ها برای یافتن فرد مناسب ارایه کننده رحم برای متقاضیان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مسائل شرعی دررابطه با ارایه خدمت رحم جایگزین کاملا رعایت می شود، تصریح کرد:در این خدمت درمانی ابتدا با استفاده از گامت زوج متقاضی خدمت، جنین در خارج از رحم تشکیل شده و حداکثر یک و یا دو جنین به رحم پذیرنده منتقل می شود.

صادقی اشاره کرد در صورت عدم ارایه مشاورات لازم و عدم تکمیل مستندات قانونی در ارتباط با این موضوع ممکن است منجر به بروز اختلاف و مشکلاتی بین دهنده و پذیرنده رحم در آینده گردد که مسائل مالی از جمله موارد عمده این اختلاف است.

وی گفت: در مرکزدرمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا برای انجام این کار، پس از جلسات متعدد مشاورات پزشکی و حقوقی، رضایت نامه های آگاهانه از طرفین گرفته می شود. تا شاهد بروز مشکلات آتیبرای زوجین مشابه سایر آنچه در دیگر مراکز درمان ناباروری دیده می شود نباشیم.

رئیس پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی(ابن سینا)، در ادامه به موضوع اهدای تخمک نیز اشاره کرد و افزود: این کار هم مثل رحم جایگزین،از نظر تمامی مراجع معظم کاملا شرعی است. بر این اساس و با توجه روش های استاندارد و لزوم حفظ محرمانگی و حفظ اسرار بیماران ما در مرکز ابن سینا از سالیان پیش بانک جنین و تخمک برای زوجین کاندید اهداء تاسیس نموده ایم. در این روش، خانم های دارای مشکلات مختلف در استفاده از تخمک خود، برای مادر شدن از تخمک یا جنین اهدایی استفاده می کنند.

صادقی با تاکید بر محرمانه ماندن اسرار کسی که تخمک و یا جنین اهدا می کند، گفت: در این روش، زوجین برای صاحب فرزند شدن، با مرکز طرف حساب هستند و اصلا فرد اهدا کننده را نمی بینند و نمی شناسند. و همینطور دهنده تخمک یا جنین نیز هیچ اطلاعاتی از گیرنده نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت زیرا، شرایط در اهدای تخمک و جنین کاملا با رحم جایگزین تفاوت دارد.

وی با عنوان این مطلب که هزینه دریافت تخمک ویا جنین اهدایی در مقایسه با دریافت همین خدمات در سایر کشورها بسیارناچیز است، افزود: پروسه زمانی برای انجام این کار بین ۴۵ تا ۶۰ روز است. در حالی که در رحم جایگزین، فرد بین ۹ ماه تا یک سال، با خانواده صاحب جنین در ارتباط است.

صادقی، وجود واسطه ها و دلال ها در مسیر اهدای تخمک را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: متاسفانه نقش واسطه ها در این موضوع نیز پر رنگ شده است، زیرا، به علت مباحث مالی و دریافت ها و پرداخت های بین دهنده و گیرنده و شائبه احتمالی در منافع پزشکان، همکاران پزشک در مباحث توافقی و مالی زوجین ورود نکرده و و تنها به ارائه خدمات درمانی و مراقبتی می پردازند. این در حالی است که وزارت بهداشت نیز کاملا مخالف ورود و نقش واسطه ها در ارایه خدمات درمان ناباروری است. لذا وجود کلنیک اهداء و حذف نقش واسطه ها بایستی یک از الزامات هر مرکز درمان ناباروری باشد که بحمدالله ما در مرکز ابن سینا از همان بدو تاسیس مرکز در۱۵ سال پیش این مهم را لحاظ نمودیم و این کلنیک به عنوان یک مرجع درسطح کشور مطرح است.

رئیس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، در ادامه به وضعیت ناباروری در کشور اشاره کرد و در ارتباط با اینکه چه تعداد از زوجین ازسرویس های اهدا شامل رحم جایگزین، تخمک و جنین اهدایی صاحب فرزند می شوند، افزود: بررسی ها نشان می دهد بین ۱۰ تا ۱۵ درصد زوجین کشور نابارور هستند که رقمی بیش از ۲ میلیون زوج نابارور در کشور می شود که فقط ۱۰ درصد این تعداد برای درمان به سرویس های اهدا نیاز دارند. که حدود ۵۰ درصد این ۱۰ درصد دریافت کننده تخمک و ۵۰ درصد دریافت کننده جنین می باشند، و لذا می توان گفت حدود ۲۰۰ هزار زوج نابارور در کشور نیازمند دریافت سرویس های اهدا هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلا از این کارها خوشم نمیاد. به نظرم بچه دار نشدن به مراتب بهتر از انجام این کارهاست.
      که چی جنین یه نفر دیگه رو میزارن تو رحم یکی دیگه.
      مگه ماشین جوجه کشی ه؟؟؟
      حالم بهم خورد.
      بچه دار شدن که با زر و زور باشه همون بهتر که نباشه.
      این همه بچه بی سرپرست هست . حیف نباشه تا اینها هستن بری از یکی تخمک بگیری از یکی اسپرم از یکی رحم که مثلا بچه دار بشی ؟؟

      پاسخ ها

      • برفی

        حتماخودتان مشکل نداریدکه راحت جواب دادید

      • بدون نام

        کلا باپیشرفت علم مشکل داری

    • بدون نام

      خدا سر و کار هیچیک از بندگانش را با این دلالهای خدانشناس و اهداء کننده های به ظاهر نیازمند نیندازد !! تا بتوانند به بهانه های مختلف از گیرنده بیچاره پول می گیرند و بازار گرمی میکنند . کاری میکنند که اگر نتیجه نگیرید بروید و دیگر پشت سرتون رو هم نگاه نکنید .

    • بدون نام

      ببین تا کجا دلان نفوذ کردند مبارکه دولت محترم این نوع تجارت را به عنوان اشتغال در آمارها ثبت بفرمایند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان هر کاری که بخوای انجام بدی هر چیزی که بهری به طور مستقیم یا عیر مستقیم با دلالها ارتباط داری و مشکل اینجاست که بعضی موارد دلالها از همه طرفین معاملات بیشتر سود میبرن

    • ع

      اخه دراین موضوع هم دلال اخه بهپه دردمیخوره چه ادمایی پیدا میشن

    • بدون نام

      یعنی تو ایران از هر چیزی برای پول در آوردن استفاده میشه پول پول و پول همه شدن برده پول
      همه چیز شون رو حاضرن برای پول بدن واقعاً تاسف داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج