۶۹۶۷۵۰
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

ناجا: مسافران بازگشت خود را به تاخیر بیاندازند

فرمانده نیروی انتظامی گفت: مسافران بازگشت خود را به روزهای دیگر موکول کنند تا با مشکل ترافیکی مواجه نشوند.

خبرگزاری ایرنا: فرمانده نیروی انتظامی گفت: مسافران بازگشت خود را به روزهای دیگر موکول کنند تا با مشکل ترافیکی مواجه نشوند.

سردار «حسین اشتری» در این باره افزود: با توجه به اینکه برخی محورهای پرتردد مانند مرزن آباد یا آب اسک در محورهای چالوس و هراز از ساعت ۱۵:۰۰ امروز یکطرفه خواهند شد، مردم عزیز توجه داشته باشند زمان بازگشت خود را به گونه ای مدیریت کنند که دچار مشکل نشوند و توصیه می کنیم روز دیگری به غیر از امروز را برای بازگشت انتخاب کنند.

وی، ضمن حضور در قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و پس از بازدید هوایی از تفرجگاه ها و بوستان های پایتخت گفت: موضوع دیگر، بحث ترافیکی است و اقداماتی که باید طی امروز و تا پایان هفته انجام شود تا با مشکل ترافیکی خاصی روبرو نشویم.

اشتری همچنین با اشاره به سالروز رحلت زینب کبری (س) گفت: از مردم فهیم می خواهیم شئونات اسلامی و اخلاقی را همچون گذشته رعایت کنند.

مسافران نوروزی زمان بازگشت سفر خود را مدیریت کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آمار سامانه های تردد شمار در محورهای شریانی کشور حاکی از عدم بازگشت تعداد قابل ملاحظه ای از خودروهای شخصی به پایتخت است بنابراین مسافران نوروزی زمان بازگشت سفر خود را مدیریت کنند.

«عبدالهاشم حسن نیا» گفت: با توجه به خروج بیش از یک میلیون و دویست هزار وسیله نقلیه از تهران و البرز از آغاز طرح نوروزی تاکنون و عدم مراجعت بخش قابل توجهی از این تعداد خودرو و هموطنان از یک سو ، و دریافت اطلاعات و آمار از سوی دیگر که نشان می دهد بیش از ٥٥٠ هزار دستگاه خودرو در حال حاضر در استان های مازندران و گیلان انباشت شده اند.

وی افزود: پیش بینی می شود در صورت عدم مدیریت بر بازگشت از سفر توسط هموطنان ، ورودی های شهر تهران و کرج در روز پایان تعطیلات نوروزی با ترافیک و تراکم مواجه خواهد بود .

حسن نیا ضمن قدردانی و تشکر از همکاری شهروندان گفت: با توجه به این که حجم خودرو ها و مسافران نوروزی به تدریج و در فاصله زمانی حدود ۲ هفته ای از تهران خارج شده اند، برای جلوگیری از ازدحام ورود به پایتخت ضمن مدیریت بر بازگشت سفر خود ، مراجعت به تهران را به روزهای آتی موکول کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر وجود اطلاعات لحظه ای و مورد نیاز مسافران در مرکز مدیریت راههای کشور ، خاطر نشان کرد : توصیه می کنیم هموطنان در سفرهای خود از سامانه جامع ١٤١ شامل تلفن گویا و شبانه روزی ١٤١ ، اپ ١٤١ و سایت www.۱۴۱.ir . همچنین سیستم پیام کوتاه ١٠٠٠١٤١ با دریافت آخرین اطلاعات از وضع راههای کشور سفر کنند.

۶ میلیون و ۷۸ هزار و ۳۳۱ نفر در تعطیلات نوروزی امسال در بخش جاده ای تردد کردند. تعداد سفر ثبت شده در این مدت ۵۸۶ هزار و ۹۰۳ مورد بود. این میزان نسبت به مدت مشابه ۲ سال گذشته کاهش یافته است.

در تعطیلات نوروزی ۹۶-۱۳۹۵ (بیست و پنجم اسفندماه ۱۳۹۵ تا هشتم فروردین ۱۳۹۶) به هفت میلیون و ۹۷۱ هزار و ۶۲۲ نفر مسافر در قالب ۶۹۳ هزار و ۲۲۴ سفر در جاده ها رسیده بود.

این میزان در تعطیلات نوروزی ۹۵- ۱۳۹۴ (بیست و پنجم اسفندماه ۱۳۹۴ تا هشتم فروردین ۱۳۹۵) هشت میلیون و ۴۹۵ هزار و ۹۴۱ نفر مسافر در قالب ۷۰۸ هزار و ۳۳۰ سفر در جاده های کشور سیر کرده بودند.

همچنین براساس آمار از بیست و چهارم اسفند پارسال تا یازدهم فروردین ماه بر پایه آمار پلیس راه که در جدول های وزارت راه و شهرسازی به آن استناد شده است، ۲۸۳ تصادف منجر به فوت ثبت شد که ۳۵۰ نفر در صحنه تصادف فوت کردند. ۲ هزار و ۸۵۲ تصادف جرحی نیز رخ داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      باتوجه که فردا تعطیل نمی باشد همه مجبورند امروز بخانه هایشان بگردند تا فردا سر کار باشند و یک توصیه به دولت و پلیس از سال بعد روز چهاردهم را هم تعطیل کنید و جاده ها هم فرد و ذوج کنید سیزدهم فرد ها و چهاردهم ذوج ها بیابند جاده هم مشگل ترافیک حل میشه و هم از تصادفات کاسته میشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا حرف منطقی وعالی هستش بهترین نظریه ممکن هستش چون چندین محاسن دارد عالی بود کاش به گوش مسئولین برسد

    • بدون نام

      خوب مدرسه هارو تعطيل كنيد

    • خدایاخودت به دادمون برس

      ما خانه ایم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج