۶۹۷۸۳۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اتهام سرقت ادبی به سازندگان «چیزهای عجیب‌تر»

کارگردان فیلم شش دقیقه‌ای «مانتوک/ Montauk» که روایتگر حادثه‌ای در ساحل لانگ آیلند است، روز گذشته (سه‌شنبه) با ارایه شکایت‌نامه‌ای به دادگاه، برادران دافر سازندگان سریال تحسین‌شده «چیزهای عجیب‌تر» را متهم به سرقت ادبی کرد.

آی ‌سینما: کارگردان فیلم شش دقیقه‌ای «مانتوک/ Montauk» که روایتگر حادثه‌ای در ساحل لانگ آیلند است، روز گذشته (سه‌شنبه) با ارایه شکایت‌نامه‌ای به دادگاه، برادران دافر سازندگان سریال تحسین‌شده «چیزهای عجیب‌تر» را متهم به سرقت ادبی کرد. چارلی کسلر می‌گوید این فیلم کوتاه را در سال ۲۰۱۲ به عنوان تیزر یک فیلم بلند سینمایی به نام «پروژه مانتوک» ساخته بود. او مدعی است بعد از ملاقات با مت و راس دافر در جریان برگزاری جشنواره فیلم ترایبکا ۲۰۱۴، ایده فیلم‌اش را برای آن دو تعریف کرده بود.

به نوشته ورایتی به نقل از کسلر، طرح ایده فیلم در آن زمان به جایی نرسید اما برادران دافر از آن به عنوان مبنای سریال علمی-تخیلی «چیزهای عجیب‌تر» استفاده کردند که اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ توسط نتفلیکس به صورت آنلاین در دسترس کاربران اینترنت قرار گرفت و در ادامه با استقبال گسترده منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شد.

اتهام سرقت ادبی به سازندگان «چیزهای عجیب‌تر»

فیلم کوتاه کسلر ماجرای پدیده‌ای فراطبیعی را در مجاورت تاسیسات دولتی روایت می‌کند. داستان «چیزهای عجیب‌تر» که در اصل با نام «مانتوک» توسط نتفلیکس خریداری شده بود نیز ماجرای پدیده‌ای فراطبیعی را به تصویر می‌کشد که حوالی آزمایشگاهی دولتی رخ می‌دهد. محل وقوع اتفاقات داستان سریال بعدتر به ایالت ایندیانا تغییر یافت.

هیچ‌یک از این دو پروژه به ایده اتفاقات مرموزی که زمانی حوالی تاسیساتی دولتی در لانگ آیلند رخ داده اشاره‌ای نکرده‌اند. کتاب «پروژه مونتک: آزمایش‌هایی در زمان» در سال 1992 منتشر شد که روایتگر خاطرات افشا نشده درباره آزمایش‌های محرمانه دولتی در منطقه مانتوک است. تا سال‌های سال، نسخه‌های مختلف این داستان در سایت‌های افشاگر دست به دست می‌چرخید. بعضی از دست‌اندرکاران سریال‌ «چیزهای عجیب‌تر» به طور ضمنی به ارتباط داستان سریال با این آزمایش‌های محرمانه دولتی اشاره کرده‌اند.

نتفلیکس در واکنش به ادعای اخیر تاکنون سکوت کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج