۶۹۸۱۹۸
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

شرایط زاینده رود، مرداد ماه بحرانی می‌شود

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در مردادماه امسال شرایط در زاینده رود به حالت بحرانی می‌رسد و به دلیل شرایط خشکسالی و بحران کم‌آبی، تابستان سختی داریم.

مهر: هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان عصر پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و معضلات فاضلاب شهرضا، اظهار کرد: نماینده مردم در مجلس تلاش و پیگیری زیادی برای حل مشکلات شهرستان‌های حوزه انتخابیه دارد که حاصل آن، برگزاری جلسات مختلفی در سطوح ملی و استانی بوده است.

وی با بیان اینکه تنها راهکار حل معضل فاضلاب شهرضا استفاده از تسهیلات قانونی تبصره (۳) است، تصریح کرد: دولت در شرایط مالی فعلی، هیچ پروژه عمرانی جدید را آغاز نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: استفاده از تسهیلات تبصره (۳) ماده واحد واحده قانون ایجاد تسهیلات تأسیسات آب و فاضلاب جهت شهرها در شهرستان‌های نجف‌آباد و خمینی‌شهر و درچه نیز اجرایی شد که نتایج بسیار خوبی به همراه داشت.

وی اظهار کرد: طرح درازمدت تأمین آب شهرضا که توسط نماینده مردم در مجلس پیگیری شده است، راهکار مناسبی برای مقابله با بحران کم‌آبی است، اما به عنوان راهکار کوتاه مدت لازم است از پساب تصفیه شده فاضلاب استفاده شود.

بحران آب در منطقه شرق اصفهان

امینی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم پساب تصفیه شده فاضلاب شهرضا از این شهرستان خارج شود، تأکید کرد: در حال حاضر در منطقه شرق اصفهان بحران آب وجود دارد و نباید اجازه دهیم این مسئله در سایر مناطق هم تکرار شود.

وی با بیان اینکه در مردادماه امسال شرایط در زاینده رود به حالت بحرانی می‌رسد، تصریح کرد: در سال جاری به دلیل شرایط خشک سالی و بحران کم‌آبی، تابستان سختی را پیش رو داریم به همین دلیل باید از هم‌اکنون به فکر راهکار مناسب باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در صورت اجرایی شدن طرح بلندمدت انتقال آب به این منطقه با ظرفیت ۴۹.۵ لیتر برثانیه که توسط نماینده مردم شهرضا در مجلس پیگیری می‌شود، حیات دوباره را به منطقه باز می‌گرداند.

لزوم حذف بروکراسی برای صدور مجوز حفر چاه

وی با بیان اینکه مفاد طرح تبصره (۳) در خصوص شهرضا از سوی وزیر نیرو به استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: ۶۰ درصد از پروژه فاضلاب شهرضا شامل ۲۸۷ کیلومتر باقی مانده است که هنوز اجرا نشده، تکمیل این مرحله ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، این در حالی است که حدود ۴۰ میلیارد تومان هم برای اصلاح تصفیه خانه فاضلاب نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: ۷۵ درصد از اعتبارات موجود برای این طرح از محل منابع درآمدی تبصره (۳) تأمین خواهد شد و برای تأمین مابقی اعتبارات نیز تلاش نماینده مردم در مجلس و همکاری سایر مسئولان نیاز است.

امینی با بیان اینکه برای ارتقاء سیستم تصفیه خانه فاضلاب شهرضا از مشاوران آلمانی و ایرانی استفاده شده است، گفت: در حوزه اجرایی لازم است ضمن رعایت الزامات فنی، برای مناطق اولویت‌دار همچون بافت فرسوده شهری، تسهیلات ویژه اختصاص داده شود.

وی اضافه کرد: برای اصلاح فاضلاب شهرضا پنج میلیارد ریال اختصاص اعتبار وجود داشت که با تلاش نماینده مردم در مجلس ۲.۲ میلیارد تومان به آن افزوده شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بر ضرورت حذف بروکراسی اداری برای صدور مجوز حفر چاه‌های تأمین آب شرب تاکید کرد و گفت: در حال حاضر لازم است دو حلقه چاه جدید برای تأمین آب شرب در شهرضا حفر شود.

امینی تصریح کرد: هفته آینده نخستین مرحله و اوایل اردیبهشت‌ماه نیز دومین مرحله مناقصه عملیات اجرایی پروژه فاضلاب شهرضا منتشر خواهد شد و پس از انتخاب پیمانکار، از ۲۷ اردیبهشت‌ماه امسال این عملیات آغاز می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هلنا

      به درک کارون که خیلی وقته اوضاعش وخیم شده

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه هرچی اب داشتیم اصفهانیا بردن خودمون اب برا زمینامون نداریم

    • بدون نام

      والله‌دیگه‌بایدگفت‌عقبم‌ روددبگه‌نمی زادکه اسمش باشه زاینده رود

    • بدون نام

      ازاین بحرانی ترشاید خاکش راهم ببرند

    • دو هزار سال قبل از میلاد

      زاینده رود خشک بشه اشکال نداره
      کارون اگه خشک بشه مصیبت میشه بخاطر این دلایل
      1- ایجاد گرد و خاک در کل استان و استان های دیگه
      2-بیکاری بیشتر مردم خوزستان
      3-بوجود آمدن مشکلات شدید امنیتی و اجتماعی
      4 -از بین رفتن تمام تالاب های استان ...البته الان همشون در بخران هستن و یا خشک شدن


      پس باید دولت کوتاه بیاد و انتقال آب رو متوقف کنه

    • بدون نام

      انتقال آب از چشمه ناز ونک و نقاط دیگر شهرستان سمیرم فاجعه است هم برای این منطقه و هم خوزستان که آبهای این شهرستان سرشاخه های کارون هستند و از طرفی خود شهرستان با خشکسالی شدید و کمبود آب مواجه است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج