adexo3
۶۹۸۲۶۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ترامپ: ۴ هزار نیرو به مرز مکزیک اعزام می‌شود

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت، برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و مهاجران غیرقانونی، تا چهار هزار نیرو به مرز مکزیک اعزام می کند.

خبرگزاری ایرنا: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت، برای مقابله با قاچاق مواد مخدر و مهاجران غیرقانونی، تا چهار هزار نیرو به مرز مکزیک اعزام می کند.

ترامپ اعلام کرد که «حدود دو هزار تا چهار هزار نیروی» گارد ملی در مرز مکزیک مستقر خواهند شد و این نیروها احتمالا تا زمان احداث دیوار مرزی در آنجا خواهند ماند.

ترامپ گفت که کاخ سفید در حال بررسی هزینه های استقرار این نیروهاست.

دموکرات ها و جمهوریخواهان کنگره نسبت به تامین هزینه ساخت دیوار مرزی از پول مالیات دهندگان آمریکایی ابراز نارضایتی کرده اند.

ترامپ هجده میلیارد دلار برای احداث این دیوار درخواست کرده است اما کنگره تنها با پرداخت یک دهم این مبلغ موافقت کرده است.

ترامپ گفته که هدف او از ساخت این دیوار مقابله با قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکاست. وی ورود این مهاجران را تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا قلمداد کرده است.

پیشتر باراک اوباما و جورج دبیلو بوش دو رئیس جمهوری سابق آمریکا گارد ملی را برای گشتزنی به مرزهای جنوبی با مکزیک اعزام کرده بودند. اعزام این نیروها به صورت موقتی انجام شده بود.

جمهوریخواهان از تصمیم ترامپ برای اعزام گارد ملی به مرز مکزیک ابراز رضایت کرده اند اما دموکرات ها آن را اقدام با انگیزه های سیاسی می دانند.

«انریکه پنا نیه تو» رئیس جمهوری مکزیک روز پنجشنبه از همتای آمریکایی خود انتقاد کرد و گفت که این «نگرش های تهدیدآمیز و غیرمحترمانه» توجیه پذیر نیست.

ترامپ از همان ابتدای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، موضع سختگیرانه ای در قبال مهاجران اتخاذ کرد. وی پیش از این تهدید کرده بود که در صورت عدم همکاری دولت مکزیک برای مبارزه با ورود غیرقانونی مهاجران، مذاکرات توافق نفتا را متوقف می‌کند.

اشاره رئیس جمهوری آمریکا به قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی است که در سال ۱۹۹۴ برای رفع موانع تجاری به امضای دولت های آمریکا، کانادا و مکزیک رسیده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج