۶۹۸۲۹۲
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

دسترسی غیرمستقیم یه پرونده مراجعین یک روانکاو

بابک توسلی، نویسنده و کارگردان «اسپرسو سینگل‌شات،‌ لطفا» می‌گوید این نمایش حاصل تفحصی دو ساله در پرونده‌های مراجعین روانکاوی است که او به صورت غیرمستقیم به آن‌ها دسترسی داشته است.

خبرآنلاین: بابک توسلی، نویسنده و کارگردان «اسپرسو سینگل‌شات،‌ لطفا» می‌گوید این نمایش حاصل تفحصی دو ساله در پرونده‌های مراجعین روانکاوی است که او به صورت غیرمستقیم به آن‌ها دسترسی داشته است.

«اسپرسو سینگل‌شات، لطفا» نام نمایشی است به نویسندگی و کارگردانی بابک توسلی که در خلاصه داستانش آمده است؛ تنهایی همیشه سخت است، مهاجر که باشی سخت‌تر هم می‌شود، تنهایی آزارت می‌دهد، اما عشق می‌تواند مرهم باشد. نیاز به عشق، ترس از عشق، فرار از عشق...

دسترسی غیرمستقیم یه پرونده مراجعین یک روانکاو

نمایشی با بازی امید زندگانی، سوسن پرور، ابراهیم شفیعی، تبسم هاشمی‌حائری، مریم رحیمی، شهرام نجاتی، آتوسا راستی و الناز تاریخی که از روز چهارشنبه 15 فروردین، در تماشاخانه خصوصی پالیز روی صحنه رفته است.

بابک توسلی که سال‌ها ایران نبوده است در مورد جرقه اولیه نوشتن «اسپرسو سینگل‌شات، لطفا» و انتخاب تم‌هایی چون تنهایی، مهاجرت و عشق گفت: «من 18 سال پیش از ایران خارج شدم و سال گذشته برگشتم. قبل از این که از ایران بروم، کارم تئاتر بود، کارگردانی تئاتر می‌کردم و کارمند صداوسیما بودم. طی این 18 سال از فضای تئاتر دور و به فضای تصویر نزدیک شدم اما اتفاقی که برایم رخ داد دسترسی‌ام به صورت غیرمستقیم به پرونده‌های مراجعین یک روانکاو بود. حاصل تفحص در این پرونده‌ها که نزدیک به دو سال طول کشید نخست قرار بود با اجازه کسانی که از داستان زندگی‌شان استفاده کرده بودم در قالب تصویر دراماتیزه شود اما بعدتر تصمیم گرفتم تبدیل به نمایشنامه‌اش کنم.»

او که سابقه مدیریت دفتر امارات شبکه آی‌فیلم و مسئولیت دوبلاژهای آن را در کارنامه دارد در مورد جمله‌ای که در تبلیغ نمایشش دیده می‌شود؛ «سینگل‌شات پر از عاشقانه‌هاست که در قالبی طنزگونه بیان می‌شود» و نوع طنز این اثر توضیح داد: «این اثر کمدی صرف نیست. ما سعی کردیم درد آدم‌ها را با حداکثر ظرافت تبدیل به ملودرام‌هایی کنیم که مانند دانه‌های زنجیر به هم متصل شده‌اند تا فضای ثقیل و سنگین این ملودرام‌ها به کمک طنز تلطیف شود. چون زمانی که تماشاگر با درد آدم‌های روی صحنه همذات‌پنداری می‌کند نیاز به فضایی برای تنفس هم دارد که این فضا برای تنفس، پیش از شنیدن داستان دیگر، به کمک طنز فراهم می‌شود.»

توسلی در جواب این سوال که آیا نمایشش اپیزودیک است یا نه هم توضیح داد: «ما داستانک‌هایی داریم که از زبان آدم‌هایی که در یک کافه نشسته‌اند می‌شنویدشان و هر کدام از این آدم‌ها قصه خود را در قالبی دراماتیک می‌گویند.»

«اسپرسو سینگل‌شات، لطفا» تا هفدهم اردیبهشت هر روز ساعت 21:30 روی صحنه خواهد رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج