adexo3
۷۰۰۳۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کنایه یک نماینده به معصومه ابتکار در مجلس

نماینده مردم مریوان و سردآباد در مجلس شورای اسلامی در نطق خود خواستار رسیدگی به وضعیت دریاچه زریوار شد. وی خطاب به ابتکار گفت: قبل از خشک شدن دریاچه زیبای زریوار که تنها دریاچه آب شیرین ایران است، سری به این دریاچه زده و همان‌طور که با دوربین شخصی خود عکس یادگاری در کنار دریاچه ارومیه گرفته‌اید در کنار این دریاچه نیز عکس یادگاری بگیرید و در فیس‌بوک‌تان بگذارید شاید که فرجی باشد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم مریوان و سردآباد در مجلس شورای اسلامی در نطق خود خواستار رسیدگی به وضعیت دریاچه زریوار شد. وی خطاب به ابتکار گفت: قبل از خشک شدن دریاچه زیبای زریوار که تنها دریاچه آب شیرین ایران است، سری به این دریاچه زده و همان‌طور که با دوربین شخصی خود عکس یادگاری در کنار دریاچه ارومیه گرفته‌اید در کنار این دریاچه نیز عکس یادگاری بگیرید و در فیس‌بوک‌تان بگذارید شاید که فرجی باشد.

امیر کریمیان، نماینده مریوان و سردآباد در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: جامعه ایرانی موزائیک کنار هم چیده شده اقوام است که هر یک اگرچه به ظاهر رنگ و لعاب‌های گوناگون‌ و نقش و نگارهای متفاوتی داشته و آنها را بیگانه و یگانه می‌نماید، ولی در اصل زیر یک سقف حیات و سرنوشت تاریخی و فرهنگی واحدی را رقم می‌زنند.

وی ادامه داد: همچنان که جامعه ایرانی در زمان خوشی در کنار هم زیسته‌اند به هنگام سختی و بدفرجامی نیز به طور یکسان به پایان آن به نظاره نشسته‌اند، ظلم متجاوزان خارجی را نیز کم و بیش درک و لمس کرده‌اند و در فتوحات و کشورگشایی نیز در کنار هم رکاب زده و دوشادوش هم جنگیده‌اند.

نماینده مریوان و سردآباد در مجلس اضافه کرد: ملت ایران به رغم فراز و نشیب‌های تاریخی هویت کهن و فراقومی ایران را پدید آوردند، آنچه مشخص است این است که تکثر و تعدد نیروهای قومی و اجتماعی نیز می‌تواند جامعه را از ظرفیت‌ها و استعدادهایی برخوردار کند که بهره‌گیری مناسب از آنها می‌تواند موتور رشد، توسعه، همگرایی و همسازی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی باشد.

وی با تبریک به حسن روحانی درانتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به مطالب فوق و عمل به شعارهای تبلیغاتی جنابعالی که به صراحت در بیانیه شماره ۳ اقوام و مذاهب بدان‌ها اشاره کرده‌اید پیشنهادات کاربردی زیر می‌تواند هم‌نوایی و همدلی را در راستای حفظ تمامیت ارضی کشور فراهم کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این پیشنهادات عبارتند از: اجرای بندهای اول و دوم بیانیه در خصوص بهره‌گیری از نخبگان قوم کرد و اهل سنت در حرم قدرت سیاسی و اجرایی کشور که تاکنون مغفول باقی مانده است و تسریع در انتصاب استاندار بومی اهل سنت با توجه به اینکه ۷۰ درصد از مردم استان کردستان به جنابعالی در انتخابات ریاست‌جمهوری اعتماد کرده‌اند.

وی گفت: این به معنای سهم‌خواهی نیست بلکه خواسته‌ای است که به مطالبه‌ای تبدیل شده و در راستای اعتمادسازی و جلوگیری از شکاف آتی ملت و دولت است.

کریمیان در تشریح پیشنهاد دوم گفت: کاهش نابرابری‌های اجتماعی از طریق توجه بیشتر به مناطق قومی حاشیه‌ای مرزی کشور باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین کردستان دارای مردمانی باهوش، نجیب، زحمت‌کش و دارای بینش سیاسی قوی و پیشینه تاریخی و فرهنگی است، ضروری است که در دولت تدبیر و امید ضمن اجتناب از تشدید و تعمیق عقده سیاسی با در نظر گرفتن آستانه تحمل افراد نسبت به ذهنیت‌های منفی ایجاد شده از قبیل گزینش افراد برای مشاغل اجرایی کاسته شود.

وی افزود: همان‌طور که در نطق قبلی اشاره شد علیرغم وجود پتانسیل فراوان در استان کردستان متاسفانه در شاخص‌های کلی مختلف اقتصادی، عمرانی و رفاهی در رده‌های آخر قرار دارد، طی سال‌های پس از انقلاب و شرایط جنگی، امنیتی حاکم بر این استان و طی سال‌های جنگ تحمیلی فضای مناسب جهت سرمایه‌گذاری‌های تولیدی و عمرانی در این استان فراهم نبوده است.

نماینده مریوان و سردآباد در مجلس گفت: آن وقت که امکانات در ایران فراوان بود استان کردستان در مسیر صنعتی شدن گام برنمی‌داشت، در حقیقت آنقدر عقب‌ماندگی داشت که تمام دل‌خوشی‌اش این بود که در راستای توسعه و آبادانی یک مدرسه و یا یک جاده احداث شود، در حالی که در آن زمان سایر استان‌ها به دنبال استفاده از امکانات دولت برای ایجاد صنایع بودند به سرعت صاحب ثروت و ماشین‌آلات شدند ولی متاسفانه دولت‌های متعددی آمدند و رفتند و دریغ از توجه ویژه برای جبران عقب‌ماندگی‌های این استان کاری انجام ندادند.

کریمیان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش، گفت: علیرغم تذکرات شفاهی و کتبی و پیگیری‌های متعدد به مسئولان اجرایی کشور بار دیگر تذکراتی را در جهت رفع این موانع اعلام می‌کنم، وزارت نیرو نسبت به شروع عملیات اجرایی سد بلبر و رعایت انصاف و عدالت و تسریع در پرداخت خسارت به اهالی شهرستان سردآباد و انجام پروژه‌هایی که در حریم سد داریان قرار گرفته‌اند اقدام کنند.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی نسبت به فعال کردن پروژه‌های راه‌های اصلی شهری و روستایی به خصوص راه اصلی مریوان سنندج، سقز مریوان، کامیاران مریوان و احداث کنارگذر مریوان اقدام کند گفت: وزارت ورزش و جوانان نسبت به فعال کردن پروژه‌هایی که در دهه ۶۰ کلنگ آنها زده شده است اقدام کند.

نماینده مریوان و سردآباد خطاب به معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهور، ادامه داد: ضروری است قبل از خشک شدن دریاچه زیبای زریوار که تنها دریاچه آب شیرین ایران است، سری به این دریاچه زده و همان‌طور که با دوربین شخصی خود عکس یادگاری در کنار دریاچه ارومیه گرفته‌اید در کنار این دریاچه نیز عکس یادگاری بگیرید و در فیس‌بوک‌تان بگذارید شاید که فرجی باشد.

کریمیان اضافه کرد: وزارت کشور باید برای احیا و ‌آبادانی روستاهای تخلیه شده مرزی و برای بهره‌برداری از زمین‌های زراعی آنها اقدام کند چرا که مرزها و مرزداران تهدید نیستند بلکه فرصت هستند و تنها انجام اقدامات امنیتی در مرزهای کشور حلال مشکلات کشور نخواهد بود بلکه به منظور افزایش میزان بهره‌وری در مناطق مرزی بهبود اوضاع معیشتی و بالا بردن امکانات رفاهی، منزلتی، اشتغال و امرار معاش یک ضرورت است.

وی افزود: هیات دولت نسبت به معافیت مالیاتی ۲۰ تا ۳۰ درصد برای واردات در مرز باشماق اقدام کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج