۷۰۳۱۹۹
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

بیانیه ضدایرانی اجلاس سران عرب

اجلاس سران عرب در ظهران عربستان با بیانیه‌ای ضد ایرانی به کار خود پایان داد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رأی‌الیوم، بیست و نهمین اجلاس سران عرب با صدور بیانیه‌ای پایانی به کار خود پایان داد.

در این بیانیه با این ادعا که ایران از نیروهای یمنی حمایت می‌کند، حملات موشکی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به عربستان به شدت محکوم شده است.

این بیانیه همچنین ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی و تجهیز نیروهای یمنی به موشک‌های بالستیک متهم کرده و از جامعه بین‌الملل خواسته است که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند.

بیانیه اتحادیه عرب با این ادعا که جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی متعلق به امارات است ، از ایران خواسته است که برای یافتن حل صلح‌آمیز این مسئله با امارات همکاری کند.

در بیانیه اجلاس سران عرب بر ضرورت ادامه حمایت از تجاوز به یمن توسط ائتلاف به سرکردگی عربستان تاکید شده است.

این بیانیه بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه بر اساس بیانیه ژنو یک و سایر قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت از جمله قطعنامه ۲۲۵۴ تاکید کرد.

بیانیه اجلاس سران عرب نظام سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم و از جامعه جهانی خواست که از این اقدامات جلوگیری کند.

در این بیانیه بر محوری بودن مسأله فلسطین برای کل امت عربی و هویت عربی قدس شرقی اشغالی به عنوان پایتخت دولت فلسطین تاکید شده است.

این بیانیه بر اهمیت صلح فراگیر و دائمی در منطقه به عنوان گزینه‌ای راهبردی تاکید کرد.

بیانیه پایانی اجلاس عرب بر باطل بودن و عدم قانونی بودن تصمیم آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تاکید و درباره هر اقدام که وضعیت قانونی و سیاسی کنونی قدس را تغییر می‌دهد، هشدار داد.

این بیانیه اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی با هدف تغییر واقعیت‌ها و نابودی راه حل تشکیل دو دولت را محکوم کرد.

بیست و نهمین اجلاس سران عرب ظهر امروز یکشنبه در حالی در شهر «ظهران» در شرق عربستان برگزار شد که امیر قطر، حاکم امارات، رئیس‌جمهور الجزایر و سطان عمان در آن حضور نداشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچگاه در تاریخ این جماعت با هم نبودند مگر بر باطل. تا ریخ اینها برادر کشی و نفاق و خیانت است .دنبال مصالحه با اینها نباشید .
      جز خسارت نداشته و ندارند.
      برای ادب کردن اینها با اربابشان گفتگو کنید

    • بی خیال

      اتحادیه عرب خیلی بی جا کردن ایران را به ارسال موشک به یمن محکوم کرد ن مگر همین کشورهای عرب در جنگ تحمیلی سلاح های اهدایی شرق و غرب را به صدام میدادند و صدام را سردار قادسیه میخواندند مگر سران کشورهای مختلف عرب غیر از عیاشی کار دیگه بلدند. جزایر سه گانه جز خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران چند هزار سال است بوده و خواهد بود وملت ایران هرکس که به خاک و سرزمین مادری اش نظر داشته باشد فکش رو شکسته و پوزه اش را بخاک خواهیم مالید ایران افقانستان و عراق نیست

    • سعیدطهمورثی

      اینگونه بیانیه هاوصدورآن به بهانه های واهی راه حل گفتگوبرای حل مسائل نیست بلکه توهم ووهن آن موجب می شودتاراه حل های واقعی درپشت آن دپوشده وامکان بکارگیری آن با تاخیرودرصورت ادامه آن امکان بهره گیری آن نباشدلذا به نظرمی رسدسران عرب بایددربینش، نگرش، باورواعتقادخودبه حل مسالمت آمیزمشکلات بیشتروعمیق ترواردشوندوخودرادرپشت باورهای غلط پنهان نکنندوبا همسایگان خودبجای استفاده ازکشورها وقدرت های بزرگ درمنطقه به آن تشدیدندهندجنگ یمن به سرکردگی عربستان ازاول کاراشتباهی بودوادامه آن براشتباه بیشترمی افزایدصلخ درمنطقه وحل مسائل بین همسایگان ازراه های جنگی بهترونتایج آن قابل حصول می باشدسازمان ملل ومجامع بین المللی هم دروظایفشان به دلیل نفوذقدرت هاکوتاهی می نمایندواین جهانی نیست که مردم وملت هابه آن باورداشته باشندبلکه این جهان ساخته وپرداخته کشورهای قدرتمندمثل آمریکا، روسیه، چین وبرخی کشورهای اروپائی مثل انگلیس، فرانسه، آلمان و..است

    • بدون نام

      جزایر از اول مال ما بود باز چه خوابی دیده اید .بر گردید پشیمان می شوید شاید توهمی در کار است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج