۷۰۵۴۹۸
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

حمله ترامپ به سوریه برجام را نجات می‌دهد؟

حمله ترامپ به سوریه، آستانه ریسک‌پذیری او در منطقه و امکان همکاری با متحدان اروپایی آمریکا را نشان داد.

فرارو: حمله ترامپ به سوریه، آستانه ریسک‌پذیری او در منطقه و امکان همکاری با متحدان اروپایی آمریکا را نشان داد.

چند ساعت پس از حمله هفته گذشته آمریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در حساب توئیتری خود اعلام کرد ماموریت انجام شد. این اعلامیه ترامپ، بیانگر این بود که او قصد نداشت درگیر یک نزاع بی‌پایان در خاورمیانه شود. ترامپ همزمان با قدرت‌نمایی در سوریه، بر خروج نیرو‌های آمریکایی از خاورمیانه اصرار کرد. برخی ناظران به تاثیر حمله اخیر کشور‌های غربی بر متقاعد شدن ترامپ به ماندن در برجام اشاره می‌کنند.

در همین رابطه، سوزان مالونی، پژوهشگر ارشد اندیشکده بروکینگز، طی یادداشتی در وبگاه همین اندیشکده، با اشاره به حمله اخیر ترامپ به سوریه نوشت: "بیزاری از ریسک در این ماموریت و استقبال از همکاری با اروپا، این چشم‌انداز را تقویت می‌کند که فرمول مشابهی ممکن است ترامپ را به عقب نشینی از تهدیداتش به دور ریختن توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها، متقاعد کند. "

این کارشناس با بیان اینکه ایران در حال حاضر پیروز بزرگ درگیری اخیر سوریه است، ادامه داد راهبرد اروپایی‌ها این بود که به امید تقویت همکاری اروپا و آمریکا درباره جلوگیری از نفوذ منطقه‌ای ایران، مذاکرات را توسعه دهند تا توجه آمریکا را برای تقویت برجام جلب کنند. در این حالت، مشارکت فرانسه و بریتانیا در حمله به سوریه، یک تضمین مشهودی فراهم کرد. تضمینی که آن‌ها امیدوارند آن را به یک سازش گسترده با کاخ سفید بسط دهند. حمله به سوریه نشان داد که آستانه ریسک‌پذیری ترامپ چقدر است.

بر اساس این تحلیل، در صورت وقوع یک درگیری بزرگ که ممکن است نیرو‌های آمریکا را به یک جنگ منطقه‌ای دیگر بکشاند، ترامپ با این امر مخالفت خواهد کند. به گفته مالونی، اروپا باید از این مسئله استفاده کند و راهی برای حفظ تنها ابزار مهار ایران، یعنی جبهه قوی و مشترک آمریکا و اروپا، حفظ کند.

مالونی در پایان نوشت: "هر طرحی که بتواند در مقابله با تهدید منطقه‌ای ایران موفق شود، مستلزم این است که ترامپ، پیروزی را از بطن شکست محقق کند و با بریتانیا، فرانسه و آلمان برای حفظ برجام مصالحه کند و از یک بحران هسته‌ای غیرضروری اجتناب کند. "

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درودبرترامپ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حساب دستش آمد حالا مجبور هست برجام را بپذیرد و دست از سوریه بردارد و تحریم ها شکسته شود و نفت فروش بالا رود و پول و بودجه دولت بالا رود و بازار رونق پیدا کند و مسولین اختلاس بیشتر شود و دوباره برند کانادا بابا جلو دو تابعیتی رو بگیرید .

    • بدون نام

      واس ترامپ برحام یکذره هم اهمیت نداره یک کاغد پاره بیشتر نیست براش....میندازتش تو سطل اشغال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج