adexo3
۷۰۷۹۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

«گناهکاران» هميشه خود را بيگناه می پندارند

فرامرز قريبيان که اين بار نه تنها به عنوان بازيگر بلکه به عنوان کارگردان و تهيه کننده اي که به پسر خود «سام قريبيان» به عنوان نويسنده فيلمنامه «گناهکاران» اعتماد کرد ، باز هم خوش درخشيد.

سینما خبر: فرامرز قريبيان که اين بار نه تنها به عنوان بازيگر بلکه به عنوان کارگردان و تهيه کننده اي که به پسر خود «سام قريبيان» به عنوان نويسنده فيلمنامه «گناهکاران» اعتماد کرد ، باز هم خوش درخشيد.

«گناهکاران» که در ژانر جنايي - اجتماعي قرار مي گيرد با حضور بازيگراني هماهنگ و البته با بازي هاي هماهنگ تر و روان تر ، آنچنان از ابتداي فيلم در مخاطب رخنه مي کند که گويي مخاطب در حال تجربه فضايي متفاوت در بين فيلم هاي جنايي - اجتماعي است .

البته اين رخنه با روند فيلم بيشتر مي شود چرا که از همان ابتدا وقتي سرهنگ تدين (فرامز قريبيان) در حال بيان اظهارات خود مبني بر کشتن مظنوني در حال فرار مي باشد ، مخاطب مي تواند اظهارات او را ببيند ، روندي که در بيان اظهارات تمام «گناهکاران» ديده مي شود و مخاطب مي تواند هر آنچه را که اين «گناهکاران» در واقعيت انجام داده اند و به آن اعتراف مي کنند و يا در موردش دروغ مي گويند را ببيند و خود قضاوت کند نیز بر جذابیت فیلم می افزاید.

«گناهکاران» هميشه خود را بيگناه می پندارند

در اين فيلم همچنين نکاتي همچون فيلمبرداري از طريق دوربين مخفي شرکت «القائيان» و دوربين تلفن همراه سرگرد «روان گر» براي ضبط خشونت هاي «سرهنگ تدين» ، صحنه هايي که حاوي دو يا سه سکانس همزمان است و نيز نقش کاملا متفاوت «رامبد جوان» را مي توان از نقاط قوت اين فيلم دانست.

در «گناهکاران» همه گناهکاران خود را بي گناه مي پندارند حتي قاتل که از ابتدا تا انتها توانسته خود را مخفي نگه دارد و سرهنگ جنايي را نيز به اشتباه به سمت شخص ديگري به عنوان قاتل سوق دهد.

شايد نشود گفت که با اين کاراکترها مي توان همزاد پنداري کرد اما در بسياري از لحظه ها ، مخاطب همراه و همگام با اين شخصيت هاست و از اين گونه شخصيت ها را در نيز اجتماع بسيار ديده است.

فیلم «گناهکاران» شاید در نگاه اول شباهت بسیاری به فیلم "هفت" اثر "دیوید فینچر" داشته باشد اما با پایانی متفاوت، مخاطب را تا حد بسیار زیادی راضی نگه میدارد.

مرجان فرازمند (بهاره کيان افشار) که به قول سرهنگ تدين دختري است خياباني ،‌بهرام جهانبخش (هومن برق نورد) که تابعيت کشور ديگري را دارد و در سفارت آن کشور در ايران کارهاي مربوط به آن کشور را انجام مي دهد و باز به قول سرهنگ تدين ، به کثافت کاري و استفاده از مواد مخدر شيميايي آلوده است ، مريم رهنما (شقايق فراهاني) دوست صميمي مقتول که به راحتي زير آب او را مي زند ، حامد رزاقي پسر کم سن و سالي که عاشق دختري بسيار بزرگتر از خود شده و به جاي اينکه از فرصتي که عمه اش در اختيار او براي ادامه تحصيل گذاشته استفاده کند سرگرم موادو عشق مجازي اش است ، القائيان (کوروش تهامي) رئيس شرکتي که حتي نام همسر پولدار خود (نسرين مقانلو) را بر روي خود گذاشته اما به خاطر هوس به همسرش خيانت مي کند ، ضياء عماد (رضا رويگري) که در ترکيه با دختران کم سن و سال پاکستاني و افغاني تجارت مي کند.

سرهنگ فرازمند (محمد متوسلاني) که با ازدواج دختر خود با شاگرد قديمي خود مخالفت مي کند و او را از داشتن زندگي آرام محروم مي کند ، سرهنگ تدين (فرامرز قريبيان) که بر اثر يک اتفاق در خاطرات کودکي اش اين شغل را انتخاب کرده و با خشونت و نفرت با متهمان خود رفتار مي کند و شايد مظنوني را که نمي توانسته از خود دفاع کند به قتل رسانده ، و سرگرد نادر روان گر (رامبد جوان) که نه از عشقي که به آسمان داشته بلکه به خاطر نفرت عميق خود، به تمام اين قتل ها دست مي زند ، و مجريان قانوني که به اشتباه سرگرد روان گر و همان قاتل را به زير نظر گرفتن رفتارهاي مافوق خود وادار مي کنند و البته کمک بزرگي مي شود تا همه اين «گناهکاران» نام برده شده ، به سرانجام نافرجام رفتارهاي خود برسند، همه و همه «گناهکاران»ی هستند که هميشه خود را بيگناه مي پندارند.

و اما همه اين «گناهکاران».......
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج