جاباما
۷۰۸۲۶۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

روزنامه جوان: سینما بستر رشد فرصت‌طلب‌ها شده

روزنامه اصولگرای جوان نوشت: جشنواره موسوم به جهانی فجر در حال برگزاری است و بریز و بپاش میلیاردی که برای آن صورت گرفته منجر نشده به حضور محصولات خارجی دست اول جهانی و همچنان آثار مردودی جشنواره اصلی فجر است که مخاطب دارد.

روزنامه اصولگرای جوان نوشت: سينماي ايران در سال‌هاي اخير به بستري براي رشد و نمو گروهي از افراد «فرصت طلب» تبديل شده است؛ افرادي كه تكنیسين‌هاي فني خوبي هستند، مي‌دانند در كجا چه حرف‌هايي بزنند تا مورد پسند مسئولان باشند و در چه جايي ژست انقلابي‌گري به خود بگيرند. آنها آدم‌هاي عاقبت انديشي هستند و در مقطعي از زندگي حرفه‌اي خود در صف سفارتخانه‌اي خارجي ايستاده‌اند و حالا با گذرنامه دومي در جيب، گاهی به ايران مي‌آيند، پروژه‌اي مي‌گيرند، پولي به جيب مي‌زنند و براي خرج كردن پول هايي كه در اين كشور به دست آورده‌اند راهي كشوري اروپايي يا امريكا مي‌شوند اما گاهي اين هنرمندان پا را از اين فراتر گذاشته و براي تأمين آينده شغلي خود و خانواده دست بيعتي هم به شبكه‌هاي معاند مي‌دهند. دو سال قبل يكي از اين عناصر به اصطلاح فرهنگي ميهمان جشنواره بين‌الملل فجر بود و حالا شب گذشته يكي ديگر از اين عناصر فرهنگي فرصت طلب در كاخ جشنواره روئيت شده است!

اين آقای طراح صحنه‌ مهم‌ترين فعاليتش سريال مختارنامه است و البته در سريال ضد ايراني «عمر» هم زحمت صحنه‌پردازي را كشيده است. نكته قابل تأمل درباره وی اقامت او در كشور جمهوري چك است؛ جايي كه راديو ضدايراني «فردا» فعاليت مي‌كند و البته اصلاً تعجب نكنيد كه همسر وی هم يكي از سردبيران اين راديو است و خودش نيز گاهی با اين راديو و نیز صداي امريكا و شبكه بي‌بي سي به عنوان كارشناس همكاري دارد!

نكته قابل تأمل شبكه پيچيده و به هم پيوسته‌اي است كه ميان اين افراد با هنرمندان داخل كشور وجود دارد و آنها به وقت نياز يكديگر را در ايران و خارج از كشور حمايت مي‌كنند. شنيده مي‌شود این آقا براي طراحي صحنه يكي از پروژه‌هاي الف ويژه تلويزيون به ايران آمده و به زودي فعاليت خود را در اين سريال تاريخي آغاز مي‌كند؛ موضوعي كه قطعاً بايد مورد توجه مديريت صدا و سيما قرار گيرد، البته دستگاه‌هاي امنيتي نيز بايد نسبت به اين مسئله هوشيار باشند و چنين فعاليت هايي را رصد كنند. بد نيست به اين سؤال پاسخ داده شود كه وی به دعوت چه كسي به جشنواره جهاني فیلم فجر آمده است؟! البته بعيد است جشنواره‌نشينان چهارسو پاسخي به اين سؤال داشته باشند، چراكه آنها صرفاً به دنبال برگزار كردن اين جشنواره و تقسيم منافع مادي و مالي حاصل اين رويداد هستند. اگر قرار بود مديران جشنواره نسبت به واژه فجر غيرتي داشته و حتي نسبت به اين رويداد تعصبي داشته باشند، يك نفر از آنها پاسخي به اليور استون امريكايي مي‌داد كه به دعوت ايران به فجر آمده و در نشست با دانشجويان سينما، به راحتي سينماي ايران را به سخره مي‌گيرد و جالب اينكه صدايي هم از آن همه ميزبان گوشي به دست و هنرمند درنمي‌آيد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج