۷۰۹۹۰۶
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

هشدار؛ گوشت را از مراکز بهداشتی تهیه کنید

عضو جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو سبب خونریزی لثه و بدن می‌شود،‌گفت: گوشت و مواد غذایی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید از مراکز عرضه بهداشتی تهیه شود.

عضو جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو سبب خونریزی لثه و بدن می‌شود،‌گفت: گوشت و مواد غذایی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید از مراکز عرضه بهداشتی تهیه شود.

کیوان ایلچیان در نشست خبری بیست و نهمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در ارتباط با تب کریمه کنگو اظهار داشت: عامل این بیماری نوعی کنه خونخوار بوده و شیوع آن در جنوب ایران، افغانستان و برخی از کشورهای حاشیه‌ای است.

وی با بیان اینکه انتقال این ویروس از طریق بزاق دهان،‌ خون و مدفوع صورت می‌گیرد، گفت: دوره کمون یا نهفتگی این بیماری یک تا پنج روز بوده و این ویروس سبب خونریزی در لثه و بدن می‌شود.

* اواخر فروردین فصل شروع تب کریمه کنگو

عضو جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ادامه داد: شیوع تب کریمه کنگو اواخر فروردین و در فصل پاییز است که پرسنل بیمارستانی و پزشکان به ویژه پزشکان متخصص داخلی در خط اول مواجه با این ویروس هستند.

وی گفت: گوشت آلوده و مواد غذایی آلوده می‌تواند سبب بروز این بیماری شود بنابراین تهیه گوش سالم از مراکز عرضه بهداشتی آن امری ضروری است.

* ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه بیماری‌های داخلی

ایلچیان درمورد بیست و نهمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصصان داخلی گفت: این کنگره در دو فاز اجرایی و علمی بیست و یکم تا بیست و چهارم اردیبهشت ماه در سال همایش‌های رازی برگزار می‌شود و موضوعات کم خونی، بیماری‌های رماتیسمی، سرطان‌های روده بزرگ،‌نارسایی‌های قلبی، بیماری‌های عفونی از جمله مباحثی است که در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

عضو جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تاکید کرد: جدیدترین شیوه‌های درمان با انسولین و تصمیمات برگشت‌ناپذیر در پزشکی قانونی نیز از دیگر مباحثی بوده که در این کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد و جدیدترین دستاوردهای علمی در این حوزه‌ها نیز ارائه می‌شود.

* بلایی که سیگار الکترونیک بر سر شما می‌‌آورد

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سیگارهای الکترونیک خطری برای افراد دارد یا خیر، گفت: سیگارهای الکترونیک با طعم عطر و بوی نیکوتین در بازارهای جهانی عرضه شد تا عوارض سیگار را نداشته باشند ولی پس از آن مشخص شد که التهاب گلو، حلق و ریه را به همراه دارد؛ همچنین بعد از آن مواد فلزی به عطر سیگار اضافه شد که سبب تاثیر روی قلب و کلیه و با اضافه شدن روغن به آن نیز عوارضش تشدید شد.

وی گفت: همچنین مشخص شد افرادی که سیگار الکترونیک استفاده می‌کنند اعتیاد آنها به سیگار قلیان چند برابر قبل می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تب کریمه در اوایل گرما به اوج می‌رسد .
      گوشتی که می‌خرید ابتدا باید با احتیاط بشورید و حداقل ۲۴ ساعت فریز نمایید بعد خیالتان راحت .
      بهترست. در فصل گرما غذا ها گوشتی کمتر مصرف کنید .
      و میوه ها فصل و سبزیجات را در برنامه غذایی بیشتر استفاده نمایید مثلاً خورش بادمجان همراه آلو و سیب زمینی بدون گوشت بسیار خوبست . انواع اشکنه و حتی آب‌دوغ خیار همراه باسیر و کشمش. و آش رشته با سبزی تازه . امتحان کنید . گوشت را در این ایام کمتر مصرف کنید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج