adexo3
۷۱۰۵۲۷
۱۴ نظر
۵۰۱۶
۱۴ نظر
۵۰۱۶
پ

درخواست نمایندگان درباره افزایش حقوق‌ها

جمعی از نمایندگان از رئیس مجلس درخواست کردند تخلف دولت درباره افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی را به‌ صورت شفاف و علنی اعلام کند.

خبرگزاری تسنیم: اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از بررسی تخلف دولت مبنی بر افزایش ۶ تا ۱۲ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری در هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین خبر داد و اظهار داشت: تخلف دولت در میزان افزایش حقوق کارکنان و مصوبه‌ای که در این زمینه داشته، آشکار است.

وی افزود: نمایندگان مجلس در درخواست‌های شفاهی و کتبی متعدد از آقای لاریجانی، رئیس مجلس خواسته‌اند که تخلف دولت در افزایش ۶ تا ۱۲ درصدی حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی را به‌ طور شفاف و علنی به دولت اعلام کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه تخلف دولت در میزان افزایش حقوق کارکنان دولت آشکار است و مجلس با قاطعیت با آن مقابله می‌کند، اظهار داشت: براساس تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷ که مجلس آن را تصویب کرده، دولت مکلف شده مزایای گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر شاغل در دستگاه‌های اجرایی، موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه را به صورت نزولی پلکانی به گونه‌ای افزایش دهد که طبقات پایین‌تر از میزان درصد افزایش بیشتری برخوردار شوند، یعنی حداکثر میزان افزایش حقوق‌ها باید ۲۰ درصد باشد.

رنجبرزاده اضافه کرد: این انتظار از دولت وجود داشت که در میزان افزایش حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی به قانون و مصوبه مجلس تمکین و به‌ طریقی عمل می‌کرد که حداقل از میانگین ۱۰ درصدی برخوردار باشد، اما با مصوبه دولت، مصوبه مجلس محقق نشده است.

وی با بیان اینکه مصوبه دولت درباره افزایش حقوق‌ها در جهت کاهش فاصله طبقاتی نیست، گفت: هدف مجلس از میزان افزایش نزولی پلکانی حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی، کاهش فاصله طبقاتی است که متأسفانه دولت از آن پیروی نکرده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دولت ملزم به رعایت قانون و تصویب آیین‌نامه‌هایی در راستای مصوبات مجلس است، نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه در جلسات مجلس برای تصویب تبصره ۱۲ قانون بودجه ۹۷ حضور داشتند و این بخش از قانون در حضور خودشان تصویب شده است. بنابراین اگر ایرادی به آن وارد بود، می‌توانستند اعلام کنند تا اصلاحات لازم پیرامون آن صورت گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا دوروغ میگه وتورم بلای ه۰ درصد است

    • محمدرضا بختیار

      جناب رنجبر در این کشور مشاغل آزاد و افراد بیکار و گرفتار باید در حسرت آیین نامه ای حمایتی از طرف شما باشند در ایران فقط حقوق بگیران حق جولان و زندگی دارند در ایران فقط حقوق بکیران به افرادی همچو شما رای می دهند و افراد عادی و مشاغل آزاد حق رای ندارن تا کجا به چنین تبعیض های ناجوانمردانه و ناحق ادامه می دهید در ایران افرادی که حقوق بگیر نیستند حق وام گرفتن و حق اولاد و حق عایله ندارند و عضو جامعه نیستند تا کجا بی ملاحظگی تا کحا فنا تا کجا ظلم!

    • بدون نام

      به نظر من نباید زیاد کنند مگه اینا چیکار میکنند

    • بدون نام

      این دعواها همه برای موکول کردن هرگونه افزایش حقوق به بعد از ۲۲ اردیبهشته وگرنه توافقات قبلا انجام شده...

    • بدون نام

      بیست درصد حق مسلم کارمندان وبایدبرای همسان سازی بازنشستگان تاسی وپنج درصد اعمال شود پلکانی دردی رادرمان نمی کند

    • بدون نام

      اقا جون مدل پلکانی راحذف کنید.شما باعث اختلاف وبگو مگوی بین معلمان باسابقه وکم سابقه توی مدارس شده اید.با سابقه ها این بی محلی شما را میتونن جور دیگه ای درمدرسه جبران کنند.مثلا کمی دیر بیان کمی دیرتر سرکلا س برن.اگه شما تجربه داشته باشی میدونید که با دیررفتن معلم به کلاس هرروز بچه ها دست وپا شکسته باید به منزل بروند شاید این اتفاقات برای بچه های شما هم پیش بیاد گرچه شما دیگر جزو عوام نیستید

    • بدون نام

      اکثرمسوولین فرزندانشان تحت سیستم اموزشی کشورهای اروپایی هستن انها دغدغه نظام اموزشی ایران راندارن.اگه داشتن میدونستن حاصل تصمیمات انها پرورش یک نسل بی سواد بی کار بزهکار خواهد بود

    • بدون نام

      آنهایی که اعتقاد دارند ،افزایش حقوق کارکنانی که حقوق های پایین می گیرند به حقوق کارکنانی که پرداختی بالا دارند نزدیک شود،اول اگر می توانند سابقه خدمتی کارکنان بالا را با پایین کم کنند بعد حقو قشان را!

    • بدون نام

      دولت ندارد این قرتی بازی ها چی . با این تغییرات قیمتی بازار راکد رو بردید به سمت تورمی حالا برو مهار کن هر کی ساز خودش رو میزنه . باید رونق باشه و گر نه بعضی خوب شکار میکنند بجای خود آحاد مردم زیر منگنه قرار دارند . کمک .

    • بدون نام

      به مستمری بگیران تامین اجتماعی هم افزایش حقوق تصویب کنید همه چیز را برای خودتان تصویب نکنید

    • بدون نام

      جالبه ، از کاهش فاصله طبقاتی هم دم میزند،مگه فاصله طبقاتی معلمان چه قدر است. همه آنها زیر خط فقرند.چه نیروهای بی سوادی داریم وای به حال این مردم.

    • بدون نام

      چرا چرت میگید اخر نمایندگان محترم شماها درامد میلیاردی دارید و درد مردم را نمی فهمید . حداقل افزایش حقوق باید صددرصد باشه . چرا وقتی دولت تورم را ۸درصد اعلام کرد شماها کر و کور شدید معلومه که شما نماینده مردم نیستید بلکه شریک دولتی ها هستید و دستتون با هم تو ی کاسه است

    • بدون نام

      یکی میمرد ز درد بینوایی یکی میگفت خانم زردک میخواهی . نمایندگان محترم دولت (نه مردم) بحث سر ۶درصد و ۱۲درصد نیست درد مردم خیلی فراتر از این حرفهاست . وقتی همه اجناس ۳۰۰درصد یعنی سه برابر شده دیگه این مباحث چرت و پرته

    • بدون نام

      طرف چهار سال نماینده میشه دیگه تا چند نسل بعدش تامین میشن .خداییش با حقوق نمایندگی میشه این همه ثروت بهم زد . ی خرده تفکر با عقل هم خوبه .اقایون مردم خر نیستن کاری نمیتونن بکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج