adexo3
۷۱۲۶۰۲
۶ نظر
۵۰۰۱
۶ نظر
۵۰۰۱
پ

هواپیمای تهران - یاسوج، نقص فنی نداشته است

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمای، گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده هواپیمایATR در طول پرواز دچار نقص فنی نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: حسن رضایی‌فر مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی در خصوص عملیات بررسی عوامل وقوع سانحه هواپیمای ATR مسیر تهران ـ یاسوج شرکت هوپیمایی آسمان، اظهار کرد: طی جلساتی که با تیم اعزامی فرانسه برگزار شد عملیات بررسی علل وقوع سانحه هوایی تهران- یاسوج به پایان رسیده است و هم اکنون مستندات برای ارائه گزارش نهایی آماده است.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود برخی اختلافات کوچک در خصوص علل وقوع سانحه هوایی تهران- یاسوج، گروه فرانسوی از شرکت سازنده هواپیمای ATR به کشور آمدند تا در جلسات جهت تبادل اطلاعات و بررسی علل وقوع این سانحه شرکت کنند.

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی، گفت: طی بررسی‌های انجام شده، هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان تا سال ۸۹ در شهر شیراز زمین‌گیر بوده که پس از تعمیرات توسط متخصصان داخلی و شرکت سازنده هواپیما و انجام چند پرواز آزمایشی توسط خلبان‌های متفاوت با این هواپیما، این فروند هواپیما به خطوط هوایی بازگشت و تا قبل وقوع این سانحه این هواپیما حدود ۷۰۰ ساعت پرواز انجام داده است.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده هواپیمایATR در طول پرواز دچار نقص فنی نشده است.

رضایی‌فر تصریح کرد: هم اکنون گزارش نهایی سانحه هوایی تهران- یاسوج با توجه به اهمیت آن به دستگاه‌های نظارتی نظیر قوه قضاییه تحویل داده شده است و این دستگاه‌ها با توجه به قوانین و مقررات در حال بررسی هستند از این رو همچنان زمان دقیقی برای اعلام آن در دست نیست.

مدیرکل بررسی سوانح هوایی در پایان گفت: با توجه به تأکید قوه قضاییه مبنی بر شناسایی مقصران وقوع این سانحه گزارش نهایی سانحه هوایی تهران- یاسوج تحویل بازپرس پرونده شده و سازمان هواپیمایی تنها وظیفه بررسی علل سانحه را داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هواپیماها ایرادی ندارن شاد آقای خلبان خواب بوده

    • رهگذر

      این که مشخص بود احتیاجی به بررسی نداشت

    • خلبان

      از اولش معلوم بود ..سیستم سیگنالی و ارتفاع سنج دستگاه کار نمیکرد و با توجه به تجربه کاپتان پرواز انجام گرفت در ان روز عدم دید خلبان خطا کرد ( ارتفاع قبل از عبور نوک قله به گمان وی درست بود کاهش داد) و درست و دقیق در امتداد فرودگاه به قله برخورد نمود و چنانچه رادار هواپیما سالم میبود این اتفاق هرگز نمی افتاد و برای چنسن هواپیماهایی که این مشکل دارند پرواز در هوای مه الود و بارونی شدید و شب بسیار خطرناک است .
      تا لحظه برخود هیچکس از خدمه تصور یا هشداری دریافت نکردن.
      روحشان شاد

    • بينام

      اون كوهى كه هواپيما باهاش برخورد كرد نقص فنى داشته ،يعنى نبايد تو اون مسير ميايستاد ،و گرنه ما هم بدون ايراد و اشكال هستيم ، از ادما گرفته تا تجهيزات و وسايل همه عالى هستيم ،اصلاً ما خوبيم ،خاك بر سر دشمن

    • بدون نام

      بازم گذارشهای دروغی ................اجازه بدین مردم و متخصصین حرفی بزنند

    • بدون نام

      اون کوه نقص داشته پریده جلوی هواپیما .............. احمق خودتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج