۷۱۲۶۹۹
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

ولادیمیر چیزوف:

ممکن است چند روز بیشتر از عمر برجام نمانده باشد

دیپلمات ارشد روسیه با بیان این‌که ایران هرگز قصد ساخت بمب اتمی را ندارد پیش بینی کرد زمان چندانی از عمر برجام باقی نمانده باشد.

خبرگزاری فارس: «ولادیمیر چیزوف» نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری «دویچه وله» پیش‌بینی کرد که تنها چند روز از عمر برجام باقی مانده است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره خطر‌های در پیش رو در صورت خروج دولت آمریکا از توافق هسته‌ای اظهار داشت: «این موردی خطرناک است و می‌ترسم این خطر فراتر از بحث ایران و توافق گسترش یابد. این توافق محصول تلاش چندجانبه ۶ کشور و اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده بود که برای حصول توافقی که از یک سو جلوی فعالیت برنامه اتمی ایران را بگیرد و از سوی دیگر، با رعایت مقررات ،تحریم‌ها علیه ایران لغو شوند، تلاش کردند... این موفقیت بزرگ دیپلماتیک توسط همه از جمله آمریکا بود که فعالانه در مذاکرات شرکت کردند، حالا بیم دارم که تنها چند روز به بقای این توافق باقی مانده باشد. بنابراین، پس اگر آمریکا به این توافق خاتمه دهد، می‌توان گفت که به یقین این کشور دستکم ناقض توافقی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد آن‌را به اتفاق آراء تصویب کرده است.»

وی در ادامه در پاسخ به سئوال دیگر درباره گفت‌و‌گوهای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود نیز گفت: «مطمئنا پیام‌های خاصی در مدت طولانی ارسال شده ، زیرا باب این موضوع تازه مفتوح نشده است و آخرین بررسی به چهارماه پیش و زمانی برمی‌گردد که توافق توسط آمریکا تایید شد... و کاخ سفید گفت، ما این کار (تعلیق تحریم‌ها) را برای آخرین بار انجام می‌دهیم.»

چیزوف درباره واکنش‌های روسیه با کنارکشیدن آمریکا از برجام نیز اظهار داشت: «ما در تماس نزدیک با سایر طرف‌های درگیر، امضاء کنندگان، از جمله ایرانی‌ها هستیم، و به این موضوع با دقت می‌نگریم. البته جزئیات مکالمات دیپلماتیک را فاش نمی‌کنم. ما با اقدامی جمعی و به عنوان پنج عضو باقی مانده از گروه ۶ عضوی (۱+۵) همراه با ایران و اتحادیه اروپا عمل می‌کنیم. البته، تصمیمی که حکومت ایران اتخاذ می‌کند، موضوعی مبهم است.»

چیزوف در خاتمه درباره اقدام‌های محتمل ایران در صورت خروج ترامپ از برجام گفت: «نمی‌دانم. این به خود به آن‌ها ‌مربوط است. آن‌ها در حال بررسی گزینه‌های خود هستند. البته، ایرانی‌ها گفته‌اند که هرگز قصد ندارند سلاح اتمی بسازند، بنابراین ما به گفت‌وگوی بسیار نزدیک با آن‌ها ادامه خواهیم داد. به دلیل حساسیت این برهه زمانی، قصد ندارم بیش از این در این رابطه توضیح دهم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      برو عامو

    • بدون نام

      بایدتکلیف این قطعنامه مشخص بشه امانه آنطوری که ترامپ واسراییل میخوان بالاخره دولت ماهݥ آنقدر دست وپاچلفتی نیست اگر ضربتی زدند ضربتی نوش خواهند کرد خسته شدیم بقول آقای ترامپ ازاین بدجام نه برجام جنگ یه بارشیون یه بار

    • بدون نام

      ترامپ خارج نمیشود ..
      و شاید با شروط خاصی دوباره تمدیدش کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج