۷۱۲۷۳۹
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

روش تعیین قیمت دارو تغییر می‌کند

مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو از تغییر شیوه تعیین قیمت دارو در کشور خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم قیمت داروهای تولید داخل منطقی تر خواهد شد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو از تغییر شیوه تعیین قیمت دارو در کشور خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم قیمت داروهای تولید داخل منطقی تر خواهد شد.

اکبر برندگی در ارتباط با مشکلات واقعی شدن قیمت داروهای تولید داخل در کشور، گفت: قیمت دارو در ایران بر اساس ادبیات حاکم بر اقتصاد کشور شکل می گیرد، زیرا اقتصاد ما یک اقتصاد آزاد نیست و طبق قانون، قیمت گذاری کالاها در دست دولت است و تعیین قیمت دارو هم مستثنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه در تعیین قیمت دارو بر اساس هزینه های تولید، بسته بندی و سود فروش عمل می کنیم، افزود: از سال ۹۷، روش تعیین قیمت دارو فرق خواهد کرد.

برندگی اشاره به اینکه در تعیین قیمت داروهای وارداتی موفق عمل کرده ایم، ادامه داد: در تعیین قیمت داروهای وارداتی، بر اساس بررسی قیمت دارو در چند کشور مشابه خودمان عمل کردیم، بطوری که ۵ کشور را انتخاب و قیمت داروهای برند وارداتی را مورد ارزیابی قرار داده و طبق آن، برای داروهای وارداتی به کشورمان عمل کردیم.

مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو با عنوان این مطلب که با این روش موفق شدیم بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش قیمت داروهای وارداتی را داشته باشیم، افزود: این روش موفقی بوده و توانسته ایم به رغم نوسانات نرخ ارز، قیمت داروهای وارداتی را پایین بیاوریم.

برندگی در ارتباط با تعیین قیمت داروهای تولید داخل، گفت: برای تعیین قیمت داروهای تولید داخل نیز بر اساس تبعیت از قیمت جهانی عمل خواهیم کرد، متناسب با اینکه تولیدکنندگان داخلی اولین تولیدکننده دارو باشند و اینکه داروها در چه مرحله ای قرار دارند و...، اقدام خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: پیش بینی می کنیم با این روش، قیمت داروهای تولید داخل منطقی تر خواهد شد.

برندگی با عنوان این مطلب که سال گذشته این روش را تست کرده ایم و با داروسازان به توافق رسیده ایم، گفت: در سال ۹۷ بر همین اساس پیش خواهیم رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کریمی

      الهی خودت کسانی که میخواهند قیمت دارو دکتر را افزایش بدن مبتلا به درد ناعلاج کن تا بفهمند مردم چی می کشن

    • بدون نام

      فعلا که هی گفتین گرون نشده ولی خوبم گروم شده....دارویی که قبل عید یه بسته ی 60تایش بود 59 تومن الان شده 98 تومن...فقط خدا به داده ملت ندار برسه که مریض نشن

    • بدون نام

      شما دیگه خیلیراست میگن اقتصاد دولتی کجا بس چراهمه چی داره ازجمله نانازاد میشه شما که غمی ندارین به جهنم بعدا ماهم دیگه دارو نمیگیریم

    • بدون نام

      باتمام تفسیر بالاخره سرتان رادرد نیاورم دارو گران خواهد شد انکه تاحالا گران شده مآل پارسال بوده حالا میخواهیم منطقی تر یعنی گرانتر کنیم همین منطق ما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج