۷۱۳۲۷۳
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

زهرا رهنورد رفع حصر را نمی پذیرد؟

می توان گفت، یکی از اصلی ترین مطالبات کسانی که به روحانی رأی داند، پیگیری موضوع رفع حصر بود؛ اما با توجه به شرایط موجود، روند رفع حصر تا کنون به کندی پیش رفته و با اینکه برخی از نمایندگان مجلس در روزهای پایانی سال گذشته، وعده هایی در این خصوص داده بودند، رفع حصر انجام نگرفت.

تابناک: می توان گفت، یکی از اصلی ترین مطالبات کسانی که به روحانی رأی داند، پیگیری موضوع رفع حصر بود؛ اما با توجه به اوضاع کنونی، روند رفع حصر تا کنون به کندی پیش رفته و با اینکه برخی از نمایندگان مجلس در روزهای پایانی سال گذشته، وعده هایی در این باره داده بودند، رفع حصر انجام نگرفت.

با این حال، اخبار مربوط به محصورین آنچنان هم ناامیدکننده نبود و به گفته اعضای کمیته رفع حصر، گشایش های بسیاری در خصوص محصورین شده و به گفته این افراد، خانواده محصوران و برخی از نزدیکان آنها می توانند به راحتی با آنها دیدار کنند و گشایش‌ها در وضعیت محصورین ادامه دارد و امیدواری‌ها به رفع تدریجی حصر تقویت شده است، به گونه ای که اسماعیل دوستی، روز پنجشنبه دیدار جدیدی با شیخ مهدی کروبی داشته و تأکید می‌کند که حلقه ملاقات‌ها بازتر شده است.

اما موضوعی که از صبح امروز بار دیگر خبرساز شده، بحث رفع حصر خانم رهنورد است. تغییر وضعیت حصر خانم رهنورد، موضوعی است که در ماه‌های اخیر، بار‌ها از سوی افراد مختلف بیان و از سوی فرزندان وی تکذیب شده است، ولی این ‌بار، اسماعیل دوستی اطمینان می‌دهد که گشایش‌ها حقیقی بوده و حتی امکان رفت و آمد‌های بدون محافظ فراهم شده است.

دوستی در گفت وگویی اظهار داشته: با توجه به اینکه مشکل خانم رهنورد حل شده و از حصر بیرون آمده‌اند، رفت‌وآمد ایشان عادی شده و می‌توانند بروند و بیایند؛ بنابراین، به نظر من، رفع حصر رو به بهبود است.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا وی بدون محافظ می‌توانند رفت و آمد کنند، گفت: بله.

بنا بر این گزارش، این موضوع همچنین از سوی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأیید شده، به گونه ای که الیاس حضرتی، عضو کمیته رفع حصر در گفت‌وگو با ایسنا، با تأیید خبر رفع حصر زهرا رهنورد، گفت: خانم رهنورد می تواند به صورت عادی رفت و آمد داشته باشد و هر زمان که بخواهد از خانه بیرون بروند؛ مثل خانم کروبی که برای رفت و آمد به خانه مشکلی ندارند.

وی درباره وضعیت رفع حصر میرحسین موسوی نیز گفت: حصر آقای موسوی همچون گذشته است؛ البته فامیل ایشان می‌توانند به خانه ایشان رفت و آمد داشته باشند.

این عضو فراکسیون امید همچنین درباره رفع حصر کروبی گفت: آقای کروبی نیز همچون گذشته می توانند با خویشاوندان و فامیل خود دیدار کنند و آن‌ها به منزلشان بروند. از حزب اعتماد ملی نیز تنها آقای اسماعیل دوستی آن هم به صورت موردی به خانه‌شان می‌روند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، حصر کامل رفع شود و گفت: بنده پیگیر این موضوع هستم.

اما همانقدر که حضرتی در این باره با اطمینان صحبت می کند، برخی از اعضای کمیته رفع حصر، هنوز نمی توانند به این قاطعیت پاسخ دهند و به پرسش ها در این باره، در حد همان شنیده ها پاسخ دادند، به طوری که عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده مردم تهران در این باره به تابناک می گوید: شنیده ها حاکی از آن است، خانم رهنورد رفع حصر شده، ولی هنوز اعلام نشده است. اعتقاد من این است که باید صبر کنیم تا از سوی مقامات رسمی این موضع تأیید شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته باز هم من شنیده ام که دو نقل قول در خصوص این موضوع وجود دارد؛ نخست اینکه اساسا شورای عالی امنیت ملی مصوبه ای در خصوص رفع حصر ندارد و نقل دوم آنکه مصوبه وجود دارد. اعتقاد من این است که اگر مصوبه ای وجود دارد دارای تاریخ است.
معمولا شورای عالی امنیت ملی در خصوص اتفاقاتی از این دست احکامی صادر می کند؛ اما این احکام مدت دار است و اندازه آن ده سال یا هشت سال یا بیشتر نیست.

با این حال گفته ها در مورد رفع حصر در حد همین شنیده هاست و هنوز قاطعانه از یک مقام مسئول نشنیده ایم.

وی همچنین افزود: این را هم شنیده ایم که رهبری موضوع حصر را به شورای عالی امنیت ملی ارجاع داده اند و درستی و نادرستی این خبر را هم نمی دانیم، چون دفتر ایشان هم در این خصوص موضعی نداشته است.

همچنین غلامرضا حیدری، نماینده مردم تهران در خصوص این موضوع به تابناک گفت: ما هم در این باره اخباری شنیده ایم و امیدواریم شنیده ها واقعیت داشته باشد. بنا به شنیده ها، امیدوار هستیم دستوری را که رهبری به شورای عالی امنیت ملی برای رفع حصر داده اند، عملی شود. نیز امیدواریم تسهیلاتی برای اعضای خانواده های محصورین برای ملاقات ها و ...ایجاد شده و رفع کامل حصر هم اتفاق بیفتد. منافع ملی نیز ایجاب می کند، این اتفاق هرچه زودتر رخ دهد، چون از اینجا به بعد همه به ضرر نظام است.

وی درباره رفع حصر زهرا رهنورد هم یادآور شد: همان گونه که گفتم، این موضوع را ما هم شنیده ایم، ولی انتظار ما این است که منابع رسمی این موضوع را اعلام نمایند. هنوز هیچ مقام رسمی این موضوع را تأیید نکرده، ولی امیدواریم این موضوع تأیید شود.

با این حال، برخی خبرنگاران در توئیتر خود و همچنین در صفحات مجازی به این موضوع پرداخته و برخی نیز با تأیید خبر رفع حصر خانم رهنورد، بر این باورند، چون هنوز موضوع میر حسین موسوی مشخص نشده، وی تمایلی برای استفاده از آزادی خود ندارد و ترجیح می دهد، تا زمان کامل رفع حصر در کنار همسر خود باشد؛ بنابراین، شاید یکی از دلایل رد ادعای رفع حصر رهنورد از سوی دختران آنها به این دلیل باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به درک که قبول نمیکنه ..خدا لعنتسون کنه که اینقدربمردم خیانت کرده اند وبرای کشورهزینه دارند و سودی هم نداشته اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهش لطف می کنند ولی طلبکار هم هست

    • بدون نام

      زهررا خانم خودش میدونه چی حقشه که رفع حصر رو قبول نمی کنه کاسه های داغ تراز آش چرا زوربیخودی برای مخالفت با حق میزنندفردای قیامت این خانوم یقه ی شماروخواهد گرفت من که گفتم دیگه خود دانید

    • بدون نام

      عجب من فکر کردم این مدت اصلا زندانی بوده واصلا رنگ ورو خیابان وفامیل ندیده رفت وامد که میکنه خب دیگه همینه دیگه

    • بدون نام

      این موجودات حتی اگر همشون هم رفع حصر بشن
      باز هم در حصر وجدان و شرف خودشون زندانی اند
      البته اگه وجدان و شرف داشته باشن.وگرنه مملکت رو به این روز نمینداختن. مملکت رو این لامصبا دو دسته کردن
      هیچ چیز مث دو دسته گی یک مملکت رو نمیتونه نابود کنه که اینها نابود کردن

    • بدون نام

      کاربر بی ادب۵:۴ شما چرا کاسه داغتر از اشی رو سر شما سنگینی دارن بیشتر ملت پشتشونن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کمتر از یک درصد ملت پشتشون هستند.واقعیت رو بپذیر.حقیقت تلخه

      • ایران

        کاربر باادب ۰۰: ۱۲ بیخود خودتو قاطی ملت نکن. چه کسی هست که از خیانت این زنیکه و شوهر خائن اون خبر نداشته باشه . کم جوان زیر دست و پای اوباش کشته شدند به فرمان این جنایتکار ؟ بعد جنابعالی از طرف همه ملت حرف میزنی؟ این خانم همان هست که امام خمینی درباره شوهر خائن اون گفت : اگر نبود اندک خدمات شما به اسلام . شما رابه دادگاه معرفی میکردم. بعد تو داری دم از طرفداری از این زن و شوهرش میزنی البته جنابعالی یا جیره خور اونهایی. !!! یا جزو منافقین خلقی .!!! یا گمراهی و نادان به واقعیت!!! . برو مطالعه کن بعد افاضه فیض کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج