۷۱۵۳۲
۵۰۲۷
۵۰۲۷
پ

ذخایر طلا و سکه ما کافی است

رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی ذخیره کافی برای تامین نیازهای طلا و سکه دارد، تصریح کرد: بیش از هشت میلیارد قطعه اسکناس داریم که بیش از ۱۰ درصد آن فرسوده است.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی ذخیره کافی برای تامین نیازهای طلا و سکه دارد، تصریح کرد: بیش از هشت میلیارد قطعه اسکناس داریم که بیش از ۱۰ درصد آن فرسوده است.

مجید صنیعی با بیان این‌که سال گذشته ۹ میلیون قطعه سکه از سوی بانک مرکزی عرضه شده است، اظهار کرد: در صورتی که جامعه نیاز به سکه و طلا داشته باشد بانک مرکزی هیچ مشکلی برای تامین آن ندارد.

وی با بیان این‌که بانک مرکزی توان پاسخگویی به نیازهای آنی و همچنین نیازهایی که در طول زمان برای طلا وسکه ایجاد می‌شود را دارد، خاطرنشان کرد: ذخیره طلای بانک مرکزی برای پاسخگویی به نیازها کافی است.

صنیعی با اشاره به این که در سال گذشته ۵۰۰ میلیون قطعه اسکناس و در سال ۹۰ حدود یک میلیارد قطعه اسکناس امحا شده است، گفت: در سال جاری نیز برنامه داریم ۶۰۰ میلیون قطعه اسکناس را امحا کنیم.

رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با اشاره به اینکه هشت میلیارد قطعه اسکناس در کشور داریم، تصریح کرد: بیش از ۱۰ درصد از این تعداد اسکناس فرسوده هستند.

وی با بیان این‌که کشورهای دیگر اسکناس را طی سه الی چهار سال جمع‌آوری و اقدام به امحا می‌کنند، خاطرنشان کرد: از نظر ما اسکناس‌هایی که سه الی چهار سال از عمرشان می‌گذرد قابلیت امحا ندارند و اسکناس‌های ریز حداقل سه الی چهار و نیم سال و اسکناس‌های درشت هفت الی هشت سال در دست مردم می‌چرخد.

صنیعی با اشاره به اینکه ایران چک‌های ۵۰ هزار تومانی منتشر شده از سال ۸۷ تاکنون در دست مردم است، افزود: هر میزان ایران چک که امحا کنیم به همان میزان جایگزین خواهیم کرد.

رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه بنا به تحقیق انجام شده درباره اسکناس‌های حوزه دلار و یورو، اسکناس بیش از ۷۰ نوع بیماری را منتقل می‌کند، گفت:‌ درایران هنوز تحقیقی دراین راستا انجام نشده است و با توجه به اینکه متوسط گردش اسکناس حدود شش سال است آلودگی بیشتری منتقل خواهد شد.

وی هزینه چاپ یک قطعه اسکناس در سال ۹۱ را ۹۹ تومان اعلام و اظهار کرد: اسکناس‌هایی که اکنون احیا می‌شود مربوط به گذشته بوده که هزینه چاپ هر کدام حدود ۱۹ تومان بوده است.

به گفته صنیعی هزینه تولید ایران چک ۲۵ تا ۳۰ تومان برآورد می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج