۷۱۶۷۹۷
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

اداره کارواش‌ها هم به دست اتباع بیگانه افتاد!

یک مقام مسئول کارگری تاکید دارد که صدور بخشنامه و دستورالعمل مانع اشتغال اتباع بیگانه نمی‌شود. او می‌گوید اگر ورود مهاجرین و اتباع بیگانه به طور جدی ساماندهی نشود، زمانی می‌رسد که اتباع بیگانه به کارفرمای نیروهای کار ایرانی تبدیل خواهند شد.

خبرگزاری ایسنا: یک مقام مسئول کارگری تاکید دارد که صدور بخشنامه و دستورالعمل مانع اشتغال اتباع بیگانه نمی‌شود. او می‌گوید اگر ورود مهاجرین و اتباع بیگانه به طور جدی ساماندهی نشود، زمانی می‌رسد که اتباع بیگانه به کارفرمای نیروهای کار ایرانی تبدیل خواهند شد.

داوود امیری درباره ازدیاد مهاجرین و اتباع بیگانه در ایران گفت: ورود بی‌ضابطه اتباع بیگانه و دادن جواز و پروانه کار به آن‌ها، نه تنها به سود مملکت و اقتصاد نیست بلکه پیامدهای اجتماعی و فرهنگی بسیاری در جامعه ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: علیرغم آنکه بسیاری از قومیت‌ها مثل کردها و اعراب نسبت به اصالت و ملیت و فرهنگ کار خود تعصب دارند، ما این حساسیت را نداریم که از چه قوم و ملیتی وارد کشورمان شوند، اداره امور را به دست بگیرند و تا سال‌های متمادی در ایران بمانند.

رییس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی با بیان اینکه این روزها برخی از کارواش‌ها توسط اتباع بیگانه اداره می‌شوند، افزود: در شرایطی که جویندگان کار زیادی در کشور داریم باعث تاسف است که یک کارفرمای ایرانی نیروهای کار خود را از اتباع بیگانه می‌گیرد؛ تنها به این دلیل که کارگر ایرانی را بیمه نکند.

امیری گفت: متاسفانه کارفرمایان به دنبال نیروی کار ارزان قیمت با بهره‌وری بالاتر هستند و به‌همین دلیل اتباع بیگانه را به کار می‌گیرند که توقع کمتری دارند و به فکر بیمه و حقوق بالا نیستند. امروز کمتر کارفرمایی است که حداقل‌های قانونی را در مورد نیروی کار خود رعایت و به وظایف خود در قبال کارگر عمل کند.

این مقام مسئول کارگری درباره بخشنامه منع اشتغال اتباع بیگانه که زمانی از سوی معاون اول ریاست جمهوری صادر شد، نیز گفت: شخصا معتقدم که این شیوه‌ها کمکی نمی‌کند و با صدور دستورالعمل و بخشنامه قانون به اجرا درنمی‌آید چون تا دلتان بخواهد آیین‌نامه و بخشنامه داریم اما نیت و عزم جدی برای اجرا نداریم و امیدی هم به دستگاه‌های مربوطه نیست.

به گفته وی در صورتی که ورود اتباع بیگانه به شکل جدی ساماندهی نشوند زمانی فرا می‌رسد که آن‌ها به کارفرمای نیروی کار ایرانی تبدیل شوند.

بخشنامه ممنوعیت اشتغال اتباع بیگانه با هدف ایجاد اشتغال و رفع بیکاری نیروهای جویای کار ایرانی، سال‌ها قبل از سوی معاون اول ریاست جمهوری ابلاغ و وزارت کار مامور شد تا اسامی دستگاه‌های متخلفی که در این زمینه همکاری نمی‌کنند، اعلام کند. اشتغال اتباع بیگانه در ایران یکی از موضوعاتی است که طی سه دهه گذشته به چالشی در بازار کار ایران تبدیل شده و دولت‌ها نتوانسته‌اند عملا اقدامات موثری را در ساماندهی آن صورت دهند. بر اساس ماده ۱۲۰ قانون کار ایران، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند، مگر آنکه اولا دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و ثانیا مطابق قوانین و آئین‌نامه‌های مربوطه پروانه کار دریافت کرده باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      .....اين رو بندازيد بيرون

    • بدون نام

      حمایت از کارگر ایرانی :حمایت از کالای ایرانی

    • ح

      برن گم شن این افغانیای که باعث بیکارین

    • بدون نام

      1000تومن شده 8افغانی ماهی 3میلیون هم کار کنیم به درد اونجا نمی خوره ما که رفتیم

    • بدون نام

      پرفسور , فکر می کنی جوان تحصیلکرده بدون تخصص ایرانی حاضره در مرغداری , دامداری, کارواش , و صدها شغل دیگه کار کنه ؟ خود کرده را تدبیر نیست .

    • عدالت

      وقتی با افغانی ها حرف میزنی اونها ایران رو از خودشون میدونن چرا دولت اینها رو بیرون نمیکنه

    • بدون نام

      هه زررررشک

    • بدون نام

      از بس ما ایرانیا پر توقع و مغروریم و گرنه کار کاره حتی مرغداریم

    • بدون نام

      بریزین بیرون دارن ایران وکم‌کم اشغال میکنن اول به اسم چاه کن توالت کن اومدن بعدهم توراهسازی وبعدهم توکارساختمانی بعدهم توکارهای خدماتی بعدهم‌توتولیدیهاوبعدهم توفروشندگیها وبعدهم توکارخانه وبعدهم توبیمارستانهاوبعدهم سرایداری وباغبانی وبعدهم ادارات وبعدهم میان مملکلت تودستشون میگیرن ودرست دارن روش اسراییلیهارومیرن ازسادگی وبی عرضگی ایرانی خیلی جالبه قاچاقی وغیرقانونی میان به راحتی کارهم میکنن وزندگی وادولت وملت خوابن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج