جاباما
۷۲۵۵۶۹
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

عینک آفتابی تیره انتخاب کنید

پزشک فوق تخصص چشم گفت: شیشه تیره برای عینک آفتابی از جمله شیشه دودی رنگ، خاکستری و قهوه ای نسبت به رنگ های دیگر برای سلامت چشم ها مناسب تر است.

خبرگزاری ایرنا: پزشک فوق تخصص چشم گفت: شیشه تیره برای عینک آفتابی از جمله شیشه دودی رنگ، خاکستری و قهوه ای نسبت به رنگ های دیگر برای سلامت چشم ها مناسب تر است.

دکتر علیرضا کشتکار جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اهمیت رنگ شیشه عینک آفتابی، افزود: رنگ هایی همچون رنگ صورتی برای عینک آفتابی توصیه نمی شود همچنین اگر رانندگی می کنید عینک آفتابی سبز رنگ هم برای رانندگی خطرناک است.

این پزشک فوق تخصص بیماری های چشم به کسانی که به مدت طولانی رانندگی می کنند توصیه کرد که عینک آفتابی با رنگ قهوه ای را به چشم بزنند.

** عینک آفتابی مناسب چه ویژگی هایی دارد

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص ارتباط کیفیت این عینک ها با قیمت آنها اظهارداشت: کیفیت عینک آفتابی مناسب، منوط به ارزان یا گران بودن آن نیست بلکه این عینک ها باید استاندارد باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای آنکه عینک آفتابی مناسب و دارای استاندارد را تشخیص دهیم باید آن را در مقابل یک صفحه طرح دار تکان بدهیم و اگر صفحه، موج دار و کج و مج دیده نشد، این عینک قابل استفاده روی چشم هاست.

این چشم پزشک، بخش عمده قیمت عینک را به فریم(قاب) آن مربوط دانست و گفت: شیشه عینک سهم کمتری در قیمت دارد و اگر عینکی مشخصات فوق را داشته باشد در صورت ارزان بودن برای استفاده مناسب است.

کشتکار جعفری اظهار داشت: همچنین اگر بخواهیم بدانیم که عینک آفتابی تیرگی مناسب را دارد یا نه، باید عینک را به چشم بزنیم و در یک اتاق با نور معمولی به آینه نگاه کنیم، وقتی که چشمان خود را در آینه ندیدیم، این عینک قابل استفاده و دارای کیفیت و استاندارد است.

وی، استفاده از عینک آفتابی را برای حفظ سلامت چشم ها ضروری دانست و گفت: شدت نور خورشید باعث کاهش توانایی دید انسان می شود زیرا نور خورشید، اشعه های مضر ماورای بنفش و مادون قرمز دارد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: اشعه ماورای بنفش برای عدسی داخل چشم و مادون قرمز برای شبکیه چشم مضر است و باعث ایجاد ناخنک و شبه ناخنک چشم می شود.

**آب مروارید و کاهش دید از عوارض عینک نزدن

جعفری خاطرنشان کرد: اشعه ماورای بنفش در عدسی چشم منجر به ایجاد آب مروارید و اشعه مادون قرمز در شبکیه باعث آسیب رساندن به سلول های بینایی و کاهش دید می شود به همین خاطر برای جلوگیری از آسیب های چشمی و پوستی اشعه مضر خورشید وقتی در معرض آفتاب قرار می گیریم باید کلاه بر سر و عینک آفتابی بر چشم داشته باشیم و استفاده از عینک آفتابی برای تمامی افراد حتی کودکان ضروریست.

این فوق تخصص چشم، همچنین توصیه کرد که قاب عینک ، بزرگ انتخاب شود تا بصورت کامل از چشم ها محافظت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بروجرد

      ای کاش میگفت چند سال میشه از یک عینک آفتابی استفاده کرد

    • بدون نام

      از هر عینک آفتابی فقط تا دو سال میشه استفاده کرد طبق گفته ی متخصصین چشم پزشکی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج