۷۲۶۰۲۰
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

امکان برقراری پرواز مستقیم بین ایران و ازبکستان

خدایی با بیان اینکه امکان برقراری پروازهای مستقیم بین ایران و ازبکستان مثبت ارزیابی می‌شود، گفت: دو طرف توافق كردند در صورت تسهیل صدور ویزا، ایران و ازبکستان تبدیل به یک مقصد جذاب برای تجار و گردشگران شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آرش خدایی قائم مقام سازمان هواپيمايی کشوری که همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی کشور به جمهوری ازبکستان سفر کرده، اظهار کرد: در طی سه روز دیدار با مقامات هوانوردی و بازدید از زیرساخت های هوانوردی کشور ازبکستان، امکان برقراری پروازهای مستقیم بین دو کشور ایران و ازبکستان بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.

وی درباره دیدار با مدیرعامل شرکت هواپیمایی ازبکستان گفت: پس از شنیدن مشکلات و خواسته‌های این شرکت، راهکارهای ممکن برای رفع موانع جزئی موجود مرور شد و البته هر دو طرف توافق داشتند که در صورت گسترش همکاری دوجانبه در سایر بخش های اقتصادی، صنعت حمل و نقل هوایی از آمادگی و منابع لازم برای پاسخگویی به تقاضاهای سفر برخوردار است.

قائم مقام سازمان هواپيمايی کشوری تصریح کرد: در دیدار با رئیس هواپیمایی کشوری ازبکستان نیز ضمن توافق بر ارائه برخی تسهیلات بر مبنای حسن نیت و اقدام متقابل، تقاضای سفر هوایی بین دو کشور تحلیل شد.

وی افزود: دو طرف ایرانی و ازبکی توافق داشتند که در صورت تسهیل صدور ویزا، ایران و ازبکستان تبدیل به یک مقصد جدید و جذاب برای تجار و گردشگران و آغاز و گسترش پروازهای برنامه‌ای بین دو کشور می‌شود که برخی جزئیات فنی برای آغاز پروازها بررسی شد و مقرر گردید پروازهای برنامه‌ای تا قبل از یک ماه دیگر آغاز شود.

خدایی بیان کرد: همچنین در این دیدار، دعوت رسمی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دعوت رئیس و هیئت هواپیمایی کشوری ازبکستان برای شرکت در نمایشگاه هوایی کیش و ترغیب صنایع ازبکستانی به شرکت در این نمایشگاه به آنها ابلاغ شد.

وی افزود: در بازدیدهای انجام شده، ظرفیت زیرساخت‌های ناوبری هوایی و فرودگاهی شهرهای تاشکند، سمرقند و بخارا و ضوابط فنی و مالی اداری فرودگاههای این سه شهر برای پذیرا شدن پروازهای ایرانی بررسی شد و جمع‌بندی اولیه نشان می‌دهد که کشور ازبکستان از منظر ظرفیت‌های تجاری، گردشگری و هوانوردی یک انتخاب صحیح برای شرکتهای هواپیمایی خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      که چی بشه؟

    • خلیلی قوشچی

      در حالی که کشور قطر یا امارات به دورترین نقاط پرواز مستقیم دارن ما باید برای پرواز به ازبکستان خوشحالی بکنیم البته اگه هواپیماهای ما به اونجا برسن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج