جاباما
۷۲۷۴۳۴
۳ نظر
۵۰۳۰
۳ نظر
۵۰۳۰
پ

تأیید لیست وکلای مورد اعتماد رئیس‌ قوه قضاییه

یک منبع مطلع در قوه‌قضاییه فهرست منتشر شده از وکلای تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری را تأیید کرد و گفت که هر استان، فهرست جداگانه‌ دارد.

خبرگزاری تسنیم: یک منبع مطلع در دستگاه قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ، فهرست ۲۰ نفره وکلای موضوع تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری را تأیید کرد و گفت که برای هر استان‌ فهرست جداگانه‌ای تهیه شده و لیست ۲۰ نفره منتشره در فضای مجازی، فقط مربوط به تهران است.

این منبع آگاه افزود: فعلاً این تعداد از وکلای موضوع تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری شناسایی شده‌اند و متعاقباً افراد بیشتری شناسایی و به لیست اضافه می‌شوند.

او گفت که البته باید توجه داشت که تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری پیشنهاد قوه‌قضاییه نبوده است و خود مجلس این کار را کرده و گفته در خصوص مسائل امنیتی، وکلایی که مورد تایید رئیس قوه‌قضاییه هستند می‌توانند ورود کنند. بنابراین اولاً تبصره ماده ۴۸، قانون و ثانیاً پیشنهاد قوه‌قضاییه نبوده است.

به گزارش تسنیم، طی روزهای گذشته فهرستی شامل اسامی ۲۰ وکیل مورد تأیید رئیس قوه‌قضاییه در اجرای تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری که به پرونده‌های امنیتی اختصاص دارد، اعلام شده است. بر اساس فهرست منتشره، از میان این ۲۰ نفر، ۱۰ نفر مربوط به کانون وکلای مرکز، ۹ نفر مربوط به مرکز مشاوران قوه‌قضاییه هستند و یک نفر از کانون وکلای مازندران انتخاب شده است.

رضا جعفری،جلیل مالکی، محمد عزیزنژاد، محرمعلی بیگدلی،هادی جودوی خراسانی،سید کاظم حسینی،کریم بخنوه، اسماعیل سلوکی،مجتبی پناهی، جعفر پوربدخشان، عبدالرضا محبتی، محمد ساعدی، حسن تردست، علی رحیمی ایشکا، حسین مهدوی، حسین محبیان، محمد نظری، محمدرضا طاهری، عباس قاسمیان و عباس حسینی اسامی وکلای مندرج در این فهرست هستند.

در تبصره ماده ۴۸ قانون آئین دادرسی کیفری آمده است: «در جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی و همچنین جرائم سازمان‌یافته که مجازات آنها مشمول ماده(۳۰۲) این قانون است، در مرحله تحقیقات مقدماتی طرفین دعوی، وکیل یا وکلای خود را از بین وکلای رسمی دادگستری که مورد تأیید رئیس قوه‌قضائیه باشد، انتخاب می‌نمایند. اسامی وکلای مزبور توسط رئیس قوه‌قضائیه اعلام می‌گردد»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خاوری هم مورد اعتماد بود....

    • مهدی

      یعنی وکلای مورد تایید از تعداد استانها هم کمتره؟؟؟!!

    • ایرانی

      وای خدای من داریم به کجا می رویم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج