۷۲۷۸۵۰
۱۵ نظر
۵۰۰۸
۱۵ نظر
۵۰۰۸
پ

عامل ۸۰ درصد گرانی مسکن چیست؟

ایرج رهبر قیمت زمین و نیروی انسانی را دو دلیل عمده افزایش قیمت مسکن دانست و اظهار کرد: رشد قیمت زمین عمده‌ترین دلیل افزایش قیمت در بازار مسکن به شمار می‌رود و از سوی دیگر مصالح ساختمانی و نیروی انسانی نیز در این بازار تاثیرگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: ایرج رهبر قیمت زمین و نیروی انسانی را دو دلیل عمده افزایش قیمت مسکن دانست و اظهار کرد: رشد قیمت زمین عمده‌ترین دلیل افزایش قیمت در بازار مسکن به شمار می‌رود و از سوی دیگر مصالح ساختمانی و نیروی انسانی نیز در این بازار تاثیرگذارند.

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه مصالح ساختمانی هم زمان با افزایش قیمت مسکن رشد ۴۰ درصدی داشته اند ،افزود: در این بین قیمت آسانسور ، کلید و پریز نسبت به سایر مصالح ساختمانی رشد بیشتری داشته است.

رهبر اظهار کرد: هم اکنون سوداگری در بازار مسکن نسبت به سایر مقاطع زمانی افزایش قابل توجهی یافته است و همین موضوع بر افزایش بیش از پیش قیمت مسکن دامن زده است.

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه امنیت سرمایه‌گذاری در بازار مسکن نسبت به سایر بازارها بیشتر بوده است، تاکید کرد: نابسامانی‌هایی موجود در بازار ارز و طلا باعث شده است تا بسیاری از سرمایه‌گذاران ،سرمایه‌های خود وارد بخش مسکن کنند همین موضوع زمینه‌ساز رشد قیمتی این بخش شده است.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن دو نوع متقاضی وجود دارد، تاکید کرد: مصرف‌کنندگان واقعی و سرمایه‌گذاران ( سوداگران ) ،متقاضیان بازار مسکن به شمار می‌روند.

رهبر تاکید کرد: سوداگران بیشترین نگرانی را در بین مردم ایجاد می‌کنند بطوریکه ۸۰ درصد از افزایش قیمت بازار مسکن ناشی از ورود سوداگران و دلالان به این بازار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بنگاهداران عامل گرانی مسکن و زمین هستند ،لطفا معاملات و انتخاب مسکن مناسب رو از تو دیوار یا شیپور انتخاب کنید تا دست دلالان کوتاه بشه

    • مستاجر

      خوب حالا راهکارتون چیه؟
      فقط حرف و دنبال علت گشتن که نمیشه
      عملا چیکار میکنید واسه این گرونی وحشتناک مسکن

    • بدون نام

      الان خرید و فروش مسکن اندک و محدود شده، بطوری که فقط یک در صد مسکن مورد فروش امسال به فروش میرود انهم به قیمت پایین و پارسال و قیمتهای پیشنهادی کاذب و رکودی را توان خرید خریداران تایید نمیکند و مانند سالهای گذشته تا سالهای سال به فروش نمیروند که خیلی خیلی به ضرر فروشندگان متوهم و طمع کار است، و بعضی از مسعولان مربوطه اماری که از معاملات مسکن میدهند تبلیغاتی و منفعتی بوده و دروغ کاملا واضح اشکار است و رکود در رکود و تشدید شده است، زیرا اتحادیه املاک خبر افزایش ۲ در صدی معاملات نسبت به پارسال میدهد و از طرف دیگر همزمان بانک مسکن خبر افزایش ۱۷ در صدی میدهد و مسکن و شهر سازی هم خبر افزایش ۷ در صدی میدهد و ..... که نشانگر دروغهای ناهماهنگ شاخدار است، و کارشناسان دلسوز هشدار رکود تشدید شده میدهند ولی کارشناسان سود جو دروغ رونق میدهند، در کل سرنوشت و تباهی زندگی مستاجران و جوانان به وقت ازدواج رسیده به دست یک عده سرمایه دار سودجوی کادب افتاده که دولت بی تفاوتی و سکوت بی سابقه معنادار منفعتی میکند که خدا به داد جوانان انقلابی و مظلوم ایران برسد. والسلام.

    • بدون نام

      گرانی عامل خودمان هستیم .
      امسال سال حمایت از کالای ایرانی است .
      چرا کالا لوکس گران قیمت وارد کشور می شود .
      مثلا ماشین ۱ ال ۷ میلیارد پورشه مازراتی فراری بی ام و بنز ..‌.
      خوب بجای پورشه آقازاده ها دلشان می‌سوخت و پولشان را آذوقه‌ای می‌خریدند و در اختیار بخش آسیب پذیر می گذاشتند .
      حداقل دولتی که دم از اسلام می زند جلو واردات این آشغالها را می گرفت . ,,,,,,.

    • بدون نام

      عامل ۶۰%گرانی املاکند زیرا نحوه پرداخت کمسیون بر مبنای مبلغ معامله رو به افزایشه و باید روش دیپری جایگزین شود

    • بدون نام

      علت زالو صفتان که با بلبشو اقتصادی شکم سیر از این وضعیت طلب می کنند .

    • حمید وفا

      دولت و بقیه مسعولین ولاغیر !!!کی میخواین باشه ؟

    • کارشناس

      تنها عامل گرانی کاذب مسکن مشاوران املاک کلاش بودند و بس! برخی از این کلاشان خود نیز سازنده بوده و یا با سازنده گان ارتباط دارند و ایجاد جو روانی مانع واقعی شدن قیمت مسکن میشوند! عاملهای دیگر هیچ تأثیری بر قیمت مسکن نداشته اند! قیمت مسکن بالاجبار سقوط خواهد کرد!

    • بدون نام

      حیف پول که برای این مسکنهای در پیت و بی ارزش بدی؛ اونم با این قیمتهای توهمی، اصلا نمیارزه

    • بدون نام

      بی لیاقتی

    • بدون نام

      ببخشید هاآآآ از تمامی خران هم بپرسید میدانند، بالابردن قیمت مسکن را سوداگران و دلالان در بازار به این حد آورده اند که کمتر کسی میتواند یک آپارتمان پنجاه متری بخرد،

    • بدون نام

      این خبر افتخار نداره
      بجای این خبر دلالین وسودگران را ریشه کنید تاقیمت مسکن پایین بیاد ومستاجرین بیخانمان نگردند.

    • مجید

      سلام
      متاسفانه دیوار و شیپور هم دست دلالان افتاده

    • بی نام

      دولت بی لیاغت وقتی دلار 3800 تومن میشه 7000 تومن سکه 1 م گران میشه ماشین گران میشه فقط حقوق ما بد بختا کم میشه خاک تو سر من که رای دادم

    • مهدی

      یکی از عامل های گرانی افسار گسیخته سایت های دیوار و شیپور و ... هستند
      مثلا طرف میخواد خونشو بفروشه میاد بقیه خونه های تو محدوده خودشو قیمتاشونو میبینه قیمتهایی که اصلا هیچ کارشناسی روش صورت نگرفته از اونجایی هم که کلا ما ایرانی ها هر چی داریم توهم سر تر بودنشو داریم نسبت به هم رنج هاش . یه قیمت بالاتری میدیم همین طور پیش میره تا قیمت ها به این حد فضایی میشه
      نمونش خودم ماشینمو فروختم اومدم نگاه کردم ببینم تو مدل این چه قیمتایی خورده که من هم یه چیز پرتی قیمت دادم تو این بازارهای هیجانی هم همیشه آشغالترین چیز رو بخوای بفروشی مشتری داره چون طرف با خودش میگه اگه الان نخرم چند وقت دیگه گرونتر باید بخرم .
      اگه توجه کنید در بورس در شرایط عادی وقتی قیمت سهام به سقف میرسه افراد حرفه ای فروشنده ولی افراد تازه کار که یه چند روزی سقف های مثبت سهام رو دیدن میخرن این طوریه که ضرر میکنن ولی تو بازارهای هیجانی مثه حالا چون اکثرا تازه کارن و ترس از افت ارزش ریال دارن باعث میشن تو این اوضاع حتی حرفه ای ها هم ضرر کنن چون هیجان بازار بر هر چی تحلیل تکنیکال و بنیادی غالبه .
      خلاصه این این سایت ها بر طبل گرانی مسکن و خودرو میکوبند
      این سایت ها نباید در این موضوعات ورود کنند که نتیجش میشه این .
      نظر شخصی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج