adexo3
۷۲۹۵۹۸
۲۱ نظر
۵۰۰۵
۲۱ نظر
۵۰۰۵
پ

معاون احمدی‎نژاد: مسئولان ما مقصر هستند؟!

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: چرا هرگاه ماهیت خسارت بار برجام بیشتر روشن می‎شود، عده‎ای از مسئولان نوک پیکان حملات را به جای دشمن به سمت تیم مذاکره کننده سابق می‎برند؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: چرا هرگاه ماهیت خسارت بار برجام بیشتر روشن می‎شود، عده‎ای از مسئولان نوک پیکان حملات را به جای دشمن به سمت تیم مذاکره کننده سابق می‎برند؟

فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران گفت: موضوع بازدید از سایت فردو توسط تیم مذاکره هسته ای سابق موضوع جدید یا خاصی نیست، زیرا بر اساس قوانین و پروتکل های بین المللی، هر کشوری که قصد راه اندازی یک سایت هسته ای داشته باشد باید از قبل این موضوع را به آژانس اطلاع دهد.

وی با تاکید بر اینکه اساسا امکان ندارد کشوری بتواند به صورت مخفیانه و به دور از نظارت های بین المللی اقدام به ساخت یک سایت هسته ای کند، افزود: بر این اساس جمهوری اسلامی ایران نیز بعد از عملیات ساخت سایت فردو، زمانی که تصمیم گرفت فعالیت های هسته ای خود را در آنجا آغاز کند، این موضوع را به آژانس انرژی اتمی اطلاع داد تا بعدا این مساله به عنوان یک موضوع مخفی یا مصداق کار پنهان کارانه توسط دشمن تبدیل به یک جنجال نشود.

عباسی ادامه داد: اتفاقا در این باره همکاری خوبی نیز بین ایران و آژانس وجود داشت؛ بگونه ای که آنها پس از بازدید از فردو تایید کردند که هیچ انحرافی در این سایت وجود ندارد و جمهوری اسلامی ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست، لذا با این اقدام، آمریکا و سایر دشمنان در جنجال سازی و ایجاد هزینه برای ایران خلع سلاح شدند.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مشخص نیست چرا هرگاه ماهیت خسارت بار برجام بیشتر روشن می شود، عده ای از مسئولان نوک پیکان حملات را به جای دشمن به سمت تیم مذاکره کننده سابق می برند، گفت: تا چند وقت قبل می گفتند اگر در گذشته هم به زبان انگلیسی مذاکره می شد، مشکلات ما با جهان حل می شد! اما مشخص نیست چرا تیم جدید که به اصطلاح خودشان زبان دنیا را بلد بودند و انگلیسی مذاکره کردند در نهایت به توافقی مثل برجام رسیدند که ماهیت آن امروز برای همه مشخص شده است.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی افزود: متاسفانه در ۵ سال گذشته جواب تخصصی ترین نقدها را با پروپاگاندای رسانه ای دادند.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تخریب‌های برخی افراد و رسانه ها علیه خود گفت: درباره نقدهای تخصصی بنده به برجام نیز می‌گفتند فلانی چون از کار برکنار شده اعتراض می‌کند! در حالی که اگر به بنده می گفتند با این دولت همکاری کنید هم این کار را نمی کردم، زیرا این تفکر یک بار سال ۸۲ تا ۸۴ هزینه های زیادی به کشور تحمیل کرد و مشخص بود این بار نیز به دنبال سازش است و کرنش در برابر غربی هاست.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: می گفتند تیم مذاکره کننده سابق در مذاکرات بیانیه می خوانده است. بر فرض محال اگر این گزاره غلط را هم بپذیریم این غربی‌ها بودند که از روی بیانیه‌های دکتر جلیلی رونویسی می کردند، اما در مذاکرات سال‌های اخیر آنهایی که ادعای پیشرفته بودن و فهم زبان بین‌المللی را داشتند در عمل دیکته نویس بیانیه خوان های اروپا و آمریکایی بودند و امروز نیز بعد از هسته ای می خواهند همان فرمول را بر سر توان دفاعی و قدرت منطقه ای ایران تکرار کنند.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: چرخش سانتریفیوژها حاصل چرخش کارخانه‌ها و تولید علم در جامعه ما بود، اما دولت با تعطیلی آن باعث فرار مغزها شد و امروز تعطیلی بسیاری از تحقیقات را باید از جمله دستاوردهای این نوع نگاه غلط در اداره کشور دانست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دقیقا همینطوره که گفتی آقای عباسی. اینا ایرانی نیستن اینا وطن فروشن اینا نصف عمرشونو تو همون کشورها سپری کردن حتی خانواده هاشون هنوز اونجا هستن اینا دو تابعیتی هستن اینا با شیطان بزرگ دست دادن اینا با کسانی دست دادن سر یک میز نشستن که خون جوانان مارو تو 8سال جنگ تحمیلی ریختن.بخدا قسم اینا جاسوسن ایرانی نیستن

    • a

      حالا هم برجام بهترین توافق بود اینا که ناراحتن همان دلواپسان وکاسبانی هستن که باوجودبرجام جلوی کاسبی تاحدودی گرفته شده

    • بدون نام

      تو و اون رئیست اگه تو دولت قبلی درست بودید. الان ما این همه مشکل نداشتیم. شما ها تو دوره خودتون گندی بالا اوردین که یه صد سالی طول میکشه عواقبش بر طرف بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببین منو! دولت قبلی مشکلاتی داشته نمیشه منکرش شد ولی مثه اینا باج نداد به کسی به دستو پای کسی نیفتاد اینهمه جاسوس و دوتابعیتی رو مسئول این مملکت نمیکرد.شما یا خوابی یا خودتو به خواب زدی! دلار چقد شد؟ سکه و طلا در طول روز چند صدهزار تومن بالا میره؟ قیمت خودرو در طول روز چند میلیون بالا میره؟ کلا این دولت چه دستاوردی داشته؟

    • بدون نام

      همه گرانی بدبختی درزمان دولت احمدی نژاد بود فکر کردی بااین چهل و پنج تومان یارانه مسخره کشور به نابودی کشاندید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        نه اینکه این دولت چیزیو گرون نکرد!!! این دولت که داره جیب ملتو میزنه. این دولت که هر وقت هرجا پول کم آورد واسه خرج خودش از جیب مردم دزدی کرد که! چپ میرن راس میان میگن مردم باید تاوان بدن مردم باید هزینه کنن که! شما ببین رئیس بانک مرکزی راجب کسایی که تو موسسات سپرده داشتن چی گفته بود!!! مردم نباید طمع میکردن! ما میتونستیم خیلی راحت شونه خالی کنیم و بیخیال باشیم!!! یکی نبود بهش بگه آخه موجود احمق خر چجوری یه موسسه بدون مجوز شما شکل میگیره! شما خواب بودی تو این سالها! اگه غیر مجاز بودن چجوری با بانکای خودتون کار میکردن!

    • R B

      توافق برجام توسط این دولت پایین اوردن عزت جمهوری اسلامی در برابر کدخدا بود وکلاه گذاشتن سر ملت ،چرا که همه مذاکرات در خفا وبه دور از نظر ملت وصاحب نظران انجام می پذیرفت اگر برجام به توافق میرسید برایشان فتح الفتوح بود حالا که برجام خاک شد ودیگر اثری ازش نیست کسی برای شیون کردن بر روی ان نیست ومیگن کار گدشتهگان بود ننگ بر این شجاعت

    • بدون نام

      مثلا اگه برجام نمیشد شما موفق بودی یا ایران گل وبلبل میشد دیگه ارد هم توکشور نبود الانم معلوم نبود چه بلایی سر کشور میومد باز این برجام چند سال حداقل زمان داد به کشور واما چرا کارهاییکه شما کردید تا این همه قطعنامه صادر شد تا اون وضع برای کشور بوجود بیاد رو نمیگین حالا به برجام گیر دادین دلواپسهایا بهتر بگم کاسبان تحریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت،حرف حساب جواب نداره.

      • بدون نام

        کاربر محترم! دقیقا بهم میگی این دولت چه دستاوردی داشته برای مردم؟ برجام اومد فرقی تو زندگیت کرد؟ چیزی ارزون شد عزتو افتخاری برای منو تو بیشتر شد؟ این دولت بقول خودش با افکار روشنفکرانه و اروپایی داره پایه و اساس این مملکتو تغییر میده هر سند چرتو مزحکی رو نخونده قبول کردن مزحکترین پیشنهادهارو میشه تو این دولت جستجو کرد

      • بدون نام

        تو دولت قبلی چقد از نظر دانش و علم پیشرفت کرده بودیم؟ تو هوافضا تو انرژی هسته ای؟ البته درسته اشتباهاتی داشت ولی در مجموع نمره قبولی میشه داد.یارانه داد حاملها گرون شد تا پولش تو صنعتو اقصاد بیاد حالا اینا انجامش ندادن و همرو دزدی کردن مقصرش دولت قبلیه؟ این دولت چه گلی به سر مردم زده! کجا پیشرفت داشتیم کجا عزتو احترامی بوده؟ تو این سالها فقط پز برجامو دادن اونم هیچ وقت از محتوای اون خبری درز نکرد! الانم که برجام رو هواس این دولت چی داره که بهش بنازه؟

      • بدون نام

        مگه تو دولت قبلی ما تحریم نبودیم!پس چطور نفت رو به راحتی از ما میخریدن اونم بشکه ای 170 دلار!!! قیمت دلار و سکه تو دولت قبلی هم اینجوری روزی صدها هزار تومن بالا میرفت؟ تا کی میخان نمک نشناس باشین! یعنی تمام کارهای دولت قبلی به ضرر مردم بود؟ پیشنهاد طرح مسکن مهر رو داد تا افراد کم بضاعت صاحب خونه بشن یه عده افراد دزد بنام کارفرما اومدن و ساختمونهارو ضعیف ساختن الان مقصرش احمدی نژاده! بودجه هر استانی رو برد داد به خوده استاندار همون استان حالا استاندارا کمکاری کردن یا دزدی کردن مقصرش احمدی نژاده! این دولت چیکار کرده! وابسته ترین و حقیرترین و وطن فروش ترین دولت همین دولت بوده و خواهد بود

    • مهدی

      یعنی حالم بهم خورد از این همه سیاسی کاری ...مرد حسابی تو فیزیک دانی دانشمندی چرا باید سیاسی کار بشی ...پدر شهید را برمی دارید اینطرف اونطرف....شو سیاسی برپا میکنید از هر فرصتی برای برجام کوبی استفاده میکنید.....تا اونجا که در راه پیمایی روز قدس جینگیلی فینگیلی های سیاسی به صالحی لقب وطنفروش و خائن .....آقایون حسرت الوزاره و منتظر الریاسه ..دو زارهم خجالت بکشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا خجالت نمیکشند دلواپسان با ترامپ همکار شدن تا برجام بهم زدن

    • بدون نام

      واقعا برجام مسخرست سانتیفریوژها خاموش بشه تحریم باشیم بعد اقایون گردن کج کنن جلو چین مسخرست. کجاست اقتدار ایران.عربهای خلیج حساب ادم نمیکنن ایرانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مدیریت عباسی دوستانش کشوره به نابودی کشاند جمع کردنش 100سال طول میکشد

    • میلاجردی

      خجالت هم چیز خوبیه که روحانی دارودسته اش نمی کشن .وطن فروشای نجاست خور

    • بدون نام

      بیش از پنج میلیون مهاجر ت کردند و شما حتما علت را این میدانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تمام مشکلات احمدی نژاد و یاران کاسبش درست کردن که 100سال طول میکشه درستش کرد چرا شهامت ندارید همه نظرات اعلام کنید

    • بدون نام

      گندی که احمد نژاد به کشور زدن 100سال طول میکشه تا درست بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج