اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۳۱۶۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

حذف شرط سنی ازدواج از طرح جامع جمعیت

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حذف بند شرط سنی ازدواج از طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، گفت: برای ازدواج، حداقل سن مندرج در قانون مدنی ملاک قرار گرفته و با توجه به این موضوع ازدواج کودکان منع قانونی خواهد داشت.

خبرگزاری خانه ملت: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حذف بند شرط سنی ازدواج از طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، گفت: برای ازدواج، حداقل سن مندرج در قانون مدنی ملاک قرار گرفته و با توجه به این موضوع ازدواج کودکان منع قانونی خواهد داشت.

سیدعلی طاهری تصریح کرد: در جلسه کمیسیون فرهنگی مقرر شد ادامه بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در جلسه فوق العاده انجام شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات دستور کار امروز کمیسیون فرهنگی مجلس، توضیح داد: جلسه امروز کمیسیون فرهنگی از ساعت ۷ صبح آغاز شد و تا ظهر ادامه داشت که در این مدت ۱۰ بند طرح با حضور طراحان طرح و مسئولان مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: قرار است ادامه بررسی‌ها با مرخصی از صحن علنی مجلس ادامه پیدا کند، چرا که بررسی این طرح از اولویت ‌های کمیسیون فرهنگی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، توضیح داد: این طرح سقف سن ازدواج برای محرک‌های تشویقی قایل نشده و بندی که برای ازدواج سن تعیین می‌کرد حذف شد اما هنوز حداقل سن ازدواج همان سن تعیین شده در قانون مدنی است یعنی برای دختران ۱۳ سال و برای پسران ۱۵ سال.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ازدواج زیر سنین تعیین شده خلاف قانون است و تنها در شرایط خاص و با اجازه دادگاه به همراه رضایت والدین این ازدواج ثبت خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج