۷۳۳۴۵۳
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

راه‌اندازی دفتر حافظ منافع حجاج ایرانی در عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به توافقات اولیه با مسئولان حج عربستان، دفتر حافظ منافع ایران برای رفع مسائل و مشکلات احتمالی زائران حج تمتع امسال، در این کشور راه‌اندازی می‌شود.

خبرگزاری فارس: حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال ۸۵ هزار و ۲۰۰ زائر ایرانی برای مناسک حج راهی سرزمین وحی خواهند شد، اظهار داشت: گشایش دفتر حفاظت منافع ایران با توجه به مذاکرات انجام شده، در متن توافقنامه‌ای بین طرفین مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: با توجه به توافقات اولیه با مسئولان حج عربستان، دفتر حافظ منافع ایران برای رفع مسائل و مشکلات احتمالی زائران حج تمتع امسال، در این کشور راه‌اندازی می‌شود و این دفتر فعالیت خود را قبل از اعزام زائران آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه حدود سه هزار نیروی اعزامی در قالب ستادی، پزشک، خدمات، حمل و نقل و اسکان عهده دار انجام امورات زائران حج تمتع هستند، گفت: همه نیروهای اعزام شده بر اساس نیازهای متفاوت زائران نوعی از خدمات را ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه در بحث حمل و نقل، جا به جایی ۸۵ هزار زائر در یک مقطع زمانی کار بسیار مشکلی خواهد بود، افزود: کاروان‌های اعزامی به صورت ۸۵ ، ۱۱۵، ۱۳۵ و ۱۶۵ نفره به همراه یک روحانی، معاون و مدیر کاروان اعزام خواهند شد.

محمدی در خصوص اعزام پزشکان متخصص نیز گفت: با توجه به اینکه ۷۵ درصد زائران بیش از ۵۰ سال سن دارند و بسیاری از آنان دارای شرایط خاصی هستند، تعدادی پزشک متخصص متشکل از زن و مرد برای ارائه خدمات پزشکی به این زائران به عربستان اعزام خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه از ۲۸۰ پزشک زن و مرد متخصص اعزامی به حج سال گذشته ۸۰ نفر را زنان تشکیل می‌دادند، افزود: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده تلاش داریم پزشکان متخصص اعزامی امسال بیش از سال گذشته باشند.

به گزارش فارس، امسال ۸۵ هزار و ۲۰۰ زائر ایرانی از ۲۰ ایستگاه پروازی در سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع از ۲۷ تیرماه راهی عربستان می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آن موقع که سفارت خانه و کنسولگری داشتیم وضعمان انگشت نگاری، هتک حرمت و تجاوز و قتل عام شد.بازم خدا رو شکر الان یه دفتر داریم از حقوق هموطنان حجاج دفاع کنه.

    • بدون نام

      دروغ که هنناق نیست ........... بازم فریب ؟؟؟

    • بدون نام

      از یه رو میگن مرگ بر عربستان ازیه جا دیگه هم میرن باهاش مذاکره می کنن .اخه مگه خودتون نمی گین به کشورهای خارجی سفرنکنیم پس عربستان چی.مگه خودتون نمی گین عربستان داره پول داعش و میده داره به یمن حمله می کنه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج