اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۳۳۶۸۳
۵ نظر
۵۰۰۹
۵ نظر
۵۰۰۹
پ

حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات لوازم آرایشی

رییس انجمن واردکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات، گفت: براساس بخشنامه‌ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرده لیست کالاهایی که نرخ دلار برای واردات‌شان‌ تغییر می‌کند کند اعلام شده که لوازم آرایشی و بهداشتی نیز جزو آن است.

خبرگزاری ایسنا: رییس انجمن واردکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات، گفت: براساس بخشنامه‌ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرده لیست کالاهایی که نرخ دلار برای واردات‌شان‌ تغییر می‌کند کند اعلام شده که لوازم آرایشی و بهداشتی نیز جزو آن است.

در پی نوسانات ارزی، دولت اقدام به راه‌اندازی سامانه نیما یا همان نظام یکپارچه ارزی کرد که در قالب آن برای کالاهای اساسی دلار ۳۸۰۰ تومانی و برای بقیه کالاهای وارداتی دلار ۴۲۰۰ تومانی اختصاص پیدا کند و در پی آن قرار شد لیست اقلامی برای کالاهای صادراتی مشمول بازگشت ارز حاصل از صادرات و برای واردات نیز لیست اقلام کالاهای ضروری تدوین و ابلاغ شود اما زمزمه‌هایی مبنی بر راه‌اندازی نرخ سوم ارز یا همان نرخ توافقی که بین صادرکننده و واردکننده توافق می‌شود، مطرح شده که لوازم آرایشی و بهدایکی از این کالاهاست که لیست تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات آن صحبت شده است.

در این زمینه فریبرز گشایشی اظهار کرد: بعید می‌دانم که تاکنون کسی از واردکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی دلار ۴۲۰۰ تومانی گرفته باشد و از واردکنندگان نیز چنین چیزی را نشنیده‌ام.

وی با بیان این‌که برای واردات لوازم آرایشی و بهداشتی بعید است که ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص دهند، گفت: با توجه به این‌که ۱۵ کارخانه برای تولید این کالا در فرودگاه پیام و چهار کارخانه در قشم در حال راه‌اندازی است، در اکثر کالاهای این گروه بی‌نیاز خواهیم شد.

رییس انجمن واردکنندگان لوازم آرایشی، بهداشتی و عطریات با بیان این‌که نباید از کره جنوبی و ترکیه بسیاری از اقلام لوازم آرایشی و بهداشتی را وارد کنیم، ادامه داد: در حال حاضر کالاهایی چون مواد غذایی و دارو در اولویت بالاتری برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند و انتظار نداریم که به لوازم آرایشی و بهداشتی دلار ۴۲۰۰ تومانی اختصاص پیدا کند.

گشایشی اضافه کرد: تا پایان سال ۱۳۹۷ بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی تولید خواهد شد.

وی در خصوص ادامه واردات لوازم آرایشی و بهداشتی گفت: در هر صورت بخشی از محصولات تخصصی مثل شامپوها و کرم‌های خاص و هایتک وارد می‌شود، اما قرار نیست که همه اقلام مثل صابون به ایران وارد شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی است لوازم آرایشی مضر است،برای سلامتی انسان.

    • ح

      یعنی با این شرایط هزینه ارایش خانمها در ارایشگاهها زیاد میشه و کسی برای ارایش و پیرایش مراجعه نمی کنه و چهره واقعی افراد معلوم ودر نتیجا آمار طلاق زیاد میشه ....اقا نکنید اینکاررو چه زندگیها که از هم میپاشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تنها جوابی که میتونم بهت بگم اینه که واقعا سطح شعور و سوادت خیلی پایینه نه تنها تو بلکه همه همجناست از جنس ایرانیشون البته

    • بدون نام

      مملکتی شده. مو رو از ماست میشکن

    • بدون نام

      خداحافظ لوازم آرایش خارجی و سلام بر تولید وطنی و سلامی دوباره بر سرطان پوست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج