اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۳۹۱۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ترفند جدید مافیای مواد مخدر علیه ایرانی ها

خبر‌ها پر است: «دو دختر در مالزی به جرم حمل موادمخدر دستگیر شدند. دو ایرانی در کوالالامپور به جرم توزیع موادمخدر اعدام شدند» و حالا این خبر که فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از انهدام باند انتقال مخدر شیشه به کشور مالزی در فرودگاه امام(ره) خبر می‌دهد.

روزنامه تهران امروز: خبر‌ها پر است: «دو دختر در مالزی به جرم حمل موادمخدر دستگیر شدند. دو ایرانی در کوالالامپور به جرم توزیع موادمخدر اعدام شدند» و حالا این خبر که فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از انهدام باند انتقال مخدر شیشه به کشور مالزی در فرودگاه امام(ره) خبر می‌دهد.

سرهنگ حسن مهری، می‌گوید: ماموران پلیس فرودگاه امام(ره) ۲۵ مهرماه امسال، حین کنترل مسافران خط پروازی به مقصد مالزی، به دو مسافر که مشکوک به بلع موادمخدر بودند، ظنین شده و آنها را به مقر پلیس منتقل کردند.او می‌افزاید: افراد دستگیر شده در تحقیقات پلیسی معترف شدند به شیوه بلع و انباری،موادمخدر شیشه را به مالزی منتقل می‌کنند. مهری خاطرنشان می‌کند: یکی از متهمان در تحقیقات پلیسی اقرار کرد به‌علت مشکلات اقتصادی،قاچاقچیان به من پیشنهاد دادند در ازای انتقال شیشه به شیوه بلع،مبلغ سه‌میلیون تومان به همراه هزینه سفر را پرداخت می‌کنند؛ اما هنگام انتقال مواد، پلیس به من ظنین شده و مرا دستگیر کرد.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور می‌گوید: پس از اعترافات متهم،کلیه اعضای باند توسط پلیس فرودگاه امام(ره) دستگیر و از آنها دو کیلو و ۳۰گرم شیشه به صورت بلع کشف شد. در همین زمینه چندی پیش سید علی ساداتی، معاون هماهنگی امور بین قوای وزیر دادگستری هم گفت: «بیشترین جرائم شهروندان ایرانی محبوس در زندان‌های خارج از کشور مربوط به موادمخدر است.» کافی است تا سفری به یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا داشته باشید تا ببینید مردم آن مناطق نسبت به برخی ایرانی‌ها چه نظری دارند وقتی یک روز خبر تاسیس آشپزخانه تولید شیشه در کشورشان توسط ایرانی‌ها را می‌شنوند و روز دیگر خبر دستگیری تعداد زیادی ایرانی را می‌بینند که بسته‌های شیشه را بلعیده‌ به کشورشان سفر کرده‌اند!

بدترین زندان‌ها در جنوب شرق آسیا

کسانی که از زندان‌های مالزی و جنوب‌شرق آسیا جان سالم به‌در برده‌اند از شرایط اسفبار این زندان‌ها نقل قول‌های دردناکی دارند. یکی از این زنان که مدت ۴۲ روز در این زندان‌ها بوده است، می‌گوید: «در حال حاضر بین ۳۰ تا ۳۵ زندانی زن در فاصله سنی ۲۶ تا ۶۵ سال در این زندان هستند که جرم یا اتهام اکثر آنان حمل موادمخدر است. زنان در اتاقک‌های کوچک سه در چهار متری نگهداری می‌شوند و در هر اتاق ۱۵ تا ۱۶ نفر به سر می‌برند.در چنین شرایطی،با جمعیت زیاد و فضای فوق‌العاده کم، فقط جای کوچکی را به سرویس بهداشتی اختصاص داده‌اند که البته نمی‌شود اسم آن را سرویس بهداشتی گذاشت به‌خاطر اینکه از آن به‌عنوان، حمام، روشویی و دستشویی استفاده می‌شود که باعث شده زنان از ناراحتی‌های پوستی رنج ببرند و به یک نوع بیماری قارچ به نام گوراب مبتلا شوند که مربوط به آب و هوا و وضعیت غیربهداشتی آنجاست. شپش ‌هم در زندان بیداد می‌کند.

شرق آسیا خواهان آمفتامین‌ها

بردن مواد به خارج از کشور برای فرد سود کلانی دارد.علیرضا یگانگی،کارشناس کاهش آسیب‌های اجتماعی، در این زمینه به می‌گوید: «شیشه در آشپزخانه‌های ایران با مواد ارزان‌قیمت که مرغوبیت هم ندارد تهیه می‌شود و بعد به آن طرف آب‌ها فرستاده می‌شود و حالا به‌جای استفاده از اسید از چنته استفاده می‌کنند که بسیار خطرناک است.آمفتامین‌ها از گذشته در جنوب شرق آسیا بسیار طرفدار داشته‌اند.گروه‌های سازمان‌یافته قاچاق جهانی موادمخدر هم به روند تولید و عرضه موادمخدر صنعتی در آسیای شرقی دامن زده‌اند؛از طرفی مصرف کتامین هم در این منطقه افزایش یافته و طی سال ۲۰۰۹مقدا ر ۹/ ۶ تن کتامین(از دسته آمفتامین‌ها) در شرق و جنوب شرق آسیا کشف شد که ۸۵ درصد مصرف جهانی را تشکیل می‌دهد.در هنگ‌کنگ کتامین مهم‌ترین ماده مخدر مصرفی است.از ۱۴ تا ۵۳ میلیون مصرف‌‌کننده آمفتامین در جهان ۲/۷ تا ۳/۴ میلیون نفر در آسیای شرقی سکونت دارند.» این آسیب‌شناس تاکید می‌کند: «در مالزی و ژاپن آمفتامین‌ها بازار خوبی دارد و به سمت هرویین و تریاک نمی‌روند.»

مجازات زندانیان ایرانی بعد از انتقال به کشور

موادمخدر و ورود غیرقانونی به کشورها بیشترین دلایل زندانی شدن ایرانیان در خارج از کشور است. هرچند ایران با برخی کشورها تفاهم‌نامه‌های قضایی دارد ولی آمارها نشان می‌دهد بیش از سه‌هزار ایرانی در خارج از کشور زندانی هستند. با این حال وزارت دادگستری ایران توانسته است سال گذشته براساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با کشورها ۶۲ زندانی را به کشور منتقل کند. براساس آخرین آمارهای ارائه شده از سوی نهادهای مسئول در سال ۱۳۹۰ حدود ۳ هزار ایرانی در زندان‌های کشورهای مختلف جهان در بند هستند و تعداد زندانیان خارجی با احتساب افغان‌ها در زندان‌های ایران حدود ۵ هزار نفر است که بیشتر به‌دلیل جرائم موادمخدر و قاچاق هستند.

براساس قوانین بین‌المللی کشورهای جهان می‌توانند طی تفاهم‌نامه‌های قضایی و حقوقی در مورد معاضدت قضایی، انتقال محکومان به حبس و استرداد مجرمان با یکدیگر تفاهم‌نامه همکاری منعقد کنند تا شهروندان زندانی شده در کشورهای یکدیگر را با هم تبادل کرده یا منتقل کنند. البته در این قوانین آمده است زندانی باید در کشور خودش براساس حکم دادگاه آن کشوری که محکوم شده محکومیت خود را بگذراند.

مهر نوشت،معاون هماهنگی وزیر دادگستری در پاسخ به اینکه متهمان ایرانی که از زندان‌های کشورهای خارجی به زندان‌های کشور منتقل می‌شوند چه وضعیتی دارند و آیا آزاد می‌شوند، گفت: براساس تفاهمات و قراردادهای بین‌المللی زندانی باید در کشور خودش براساس حکم دادگاه آن کشوری که محکوم شده محکومیت خود را بگذراند. به نوعی می‌توان گفت که ما جانشین آن دستگاه صادر کننده حکم در آن کشور هستیم. مثلا یک ایرانی که به جرم مصرف یا حمل موادمخدر در کشور آذربایجان به ۵سال زندان محکوم شده بعد از دو سال اگر به ایران منتقل شود باید ۳ سال را در زندان‌های ایران سپری کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج