۷۳۹۲۳۵
۱۲ نظر
۵۰۰۶
۱۲ نظر
۵۰۰۶
پ

افشاگری دیرهنگام وزیر نفت چه بود؟

روزنامه اعتماد می‌نویسد: برای شناخت افراد و جریان‌های سیاسی که معمولا بر سر راه هر قرارداد خارجی (نفت) سنگ‌اندازی می‌کنند کافیست سابقه آنان را از گوگل استخراج کنید. افرادی که به نام جبهه پایداری مجلس مشهورند.

خبرگزاري خانه ملت: وزير نفت روز گذشته به موضوع مهمي اشاره كرد. او گفت كه «اگر در كار وزارت نفت تاخير نينداخته بودند و پنج قرارداد ديگر همانند توتال منعقد شده بود ديگر امريكا نمي‌توانست نفت ايران را تحريم كند.»

انگشت اتهام به سمت كيست؟

براي شناخت افراد و جريان‌هاي سياسي كه معمولا بر سر راه هر قرارداد خارجي سنگ‌اندازي مي‌كنند كافيست سابقه آنان را از گوگل استخراج كنيد. افرادي كه به نام جبهه پايداري مجلس مشهورند و در اقليت محض قرار دارند از اين جريان‌هاي اصلي مخالف با قراردادهاي خارجي هستند. اين افراد با ارايه برخي نطق‌ها و متشنج كردن جو رواني اجازه ندادند كه اين قراردادها به سرانجام برسد.

قراردادهايي كه بسته نشد

وزير نفت در حالي اين سخنان را به زبان آورده كه سيدمهدي حسيني، رييس پيشين كميته قراردادهاي نفتي نيز در گفت‌وگو با «اعتماد» ضمن تاييد سخنان زنگنه بر اين باور است كه اگر پس از برجام، در حالي كه شركت‌هاي بزرگ نفتي براي بستن قرارداد با ايران صف بسته بودند، با آنان چند قرارداد بزرگ به امضا مي‌رسانديم امروز هيچ تحريمي كارساز نبود و آن شركت‌ها به راحتي نمي‌توانستند صنعت نفت ايران را تحريم كرده و هر وقت بخواهند ساز خروج از ايران را بنوازند.

او گفت: مدل جديد قراردادهاي نفتي را با صدها ساعت جلسه كارشناسي تدوين و به تصويب رسانديم اما از همان ابتدا برخي جريان‌هاي سياسي در لواي حمايت از توليد ملي و توان داخلي با اينكه مي‌دانستند در چه موقعيتي قرار داريم، اجازه ندادند اين قراردادها به سرانجام برسد و امروز هم طلبكار شده‌اند.

حسيني تصريح كرد: پس از برجام هر مقام نفتي كه به من مراجعه مي‌كرد تشويقش مي‌كردم كه تا مي‌تواند با شركاي خارجي قرارداد ببندد چراكه تجربه حقوق روابط بين‌الملل به ما آموخته بود هرچه دنيا را به خود وابسته كنيم آنها نمي‌توانند به راحتي در مواقع تحريم تنهاي‌مان گذارند از اين رو بايد در فاصله سال‌هاي ٩٢ تا ٩٥ كه فضاي بين‌الملل به نفع ما شده بود، از فرصت استفاده مي‌كرديم و با سبدي از قراردادهاي گوناگون به مقابله با تحريم‌ها مي‌پرداختيم.

رييس پيشين كميته قراردادهاي نفتي گفت: وقتي مدل جديد قراردادهاي نفتي آماده شده بسياري از افراد به بهانه‌هاي مختلف عليه اين قراردادها سخن گفتند و در نهايت با متشنج كردن فضاي داخلي اجازه ندادند وزارت نفت در مسيري منطقي به مذاكره با شركت‌هاي خارجي بپردازد.

حسيني گفت: بررسي مذاكرات اقتصادي ما با خارجي‌ها ظرف سال‌هاي گذشته نشان مي‌دهد كه جرياني در داخل به هر طريق سعي دارند قراردادهاي خارجي را استعماري بدانند و عليه آن سخن به ميان آورند كه اين موضوع به كرات در قراردادهاي نفتي و خودرويي ديده شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وزارت نفت حقوق های نجومی کارمنداش رو نصف بکنه وضع مملکت بهتر میشه

      پاسخ ها

      • فرهاد

        کارمندان نفت در مناطق نفتی جنوب بایستی بیشتر از این بگیرند. اونها از جون مایه میزارن
        ولی متاسفانه سودش رو مدیرانی که تو دفاتر مرکزی هستن میبرند. کار در این سایت ها چنان سخت و گرما هم چنان آزاردهنده هست که نیازی نیست شما نمک به زخمشون بزنه بااین مدل کامنت ها

    • مهرداد

      همون یکی که بستی دیدی چطوری دورمون زد؟ بی کفایتی خودمونو گردن دیگران نندازیم

      پاسخ ها

      • اکبر

        حقوق بگیر جناحی هستی باید حتی بدون منطق حرفت را تکرار کنی وزیر میگه نره تو میگی بدوش

    • sam

      پنچ ساله وزیری میخواستی کاری کنی کرده بودی
      مردم چی فرض میکنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما اول رانت بازی تو وزارت درس کن وسطع حقوق با کل بازنشستکان هماهنک کن بعد حرف بزن یه باز نشسته شرکت نفت با دیپلم ۸میلیون حقوقشه چی میکی وامتیازات دیگر خدا بزرکه

    • بدون نام

      این‌اقا کل دوران زندگیش وزیر بوده ولی خیلی خسارت بهمون‌زد

    • بدون نام

      آقای وزیر شما اگر بجای خام فروشی روی فراوردهای نفتی و پتروشیمی کارکرده و اکنون کشور با مشکل مواجهه نبود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسانیکه بابک زنجایها ساختن نگذاشتن خارجها سرمایه گذاری کنن تولید نفت بالا میرفت تحریم کردن سخت میشد

    • بدون نام

      این اگرها دردی را دوا نمیکند شما فقط بلد هستید تقصیرها را گردن دیگران بیندازید یک مسئول حقوق میگیرد که این چی ها پیش نیاید و اگر توان جلوگیری از آن را ندارد بهتر است کناره گیری کند.شماها هم اگر تضمین کافی میگرفتید به اینجاها نمیرسید ولی این اگرها حالا دردی را دوا نمیکند

    • بدون نام

      اگر شماها به جوانان و نیروهای داخلی اعتماد میکردید و کشور را وابسته به خارج نمیکردید هم اشتغال ایجاد میشد هم شرکتهای داخلی پیشرفت میکرد و مهمتر اینکه دیگران نمیتوانستند با حربه تحریم ایران را با مشکل روبرو کنند

    • بدون نام

      خدایا دست ابر دزدان مسلمان نما را از مملکت ایران کوتاه بگردان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج