جاباما
۷۴۲۹۶۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۳ علامت خرید امن اینترنتی اعلام شد

معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده اطلاعاتی و کلاهبرداری اینترنتی و پیشگیری از سرقت سایبری، مردم در اولین گام باید برای پرداخت هرگونه وجه از طریق کارت به کارت به آدرسی مراجعه کنند که زیر مجموعه نرم افزار بانک مرکزی با عنوان شاپرک باشد.

خبرگزاری ایرنا: معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده اطلاعاتی و کلاهبرداری اینترنتی و پیشگیری از سرقت سایبری، مردم در اولین گام باید برای پرداخت هرگونه وجه از طریق کارت به کارت به آدرسی مراجعه کنند که زیر مجموعه نرم افزار بانک مرکزی با عنوان شاپرک باشد.

سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت: برداشت‌های غیر مجاز بانکی از حساب‌های مردم در فضای مجازی، جعل درگاه‌های اینترنتی و سوء استفاده از اطلاعات کاربران به دلیل آشنا نبودن با راهکار‌های اینترنتی رخ می‌دهد.

وی گفت: دانلود و استفاده از اپلیکیشن‌های ناامن توسط گوشی‌های تلفن همراه و از سایت‌های نامعتبر نیز از دیگر موارد ارائه شده کلاهبرداران برای سوء استفاده از کاربران و موضوعات چالش برانگیز در فضاه‌های اینترنتی است.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: آدرس شاپرک نیز باید زیرمجموعه https قرار گرفته باشد که این دو راه و نیز استفاده از صفحه کلید‌های طراحی شده تحت ویندوز در آدرس‌های مذکور که به صورت حروف‌های در هم قید می‌شود از دیگر راه‌های شناخته شده و معتبر در فضای اینترنتی است.

معاون اجتماعی پلیس فتا اظهار داشت: به همین منظور بهترین راه واریز وجه اینترنتی استفاده از آدرس https/shaparak.bank است ود که در این صورت جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: در این ارتباط آشنایی صاحبان کسب و کار با توصیه‌های پلیس فتا مبنی بر جلوگیری از هرگونه سرقت سایبری (اینترنتی) در فضای مجازی از جمله اهداف پلیس فتا برای آشنایی کاربران و کاهش سرقت‌های اینترنتی است.

وی گفت: به منظور آشنایی مردم با ترفند‌های کلاهبرداران در فضای اینترنتی و قوانین مربوطه، همکاران پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به مردم هستند.

سرهنگ پاشایی ادامه داد: از همه کسانی که در فضای اینترنتی کسب و کار فعالیت می‌کنند می‌خواهم برای پیشگیری از وقوع جرائم اینترنتی به نماد اعتماد الکترونیک توجه خاصی داشته باشند.

به گفته وی، نماد اعتماد الکترونیک که ویژه فروشگاه‌های معتبر است به صورت E. هلالی نیم دایره طراحی شده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا اظهار داشت: مردم می‌توانند در صورت اعلام هرگونه سوال از طریق تلفن ۱۱۰ پلیس پاسخ خود را ظرف کمتر از ۱۰ دقیقه بگیرند و از خدمات مشاوره‌ای پلیس فتا استفاده کنند.

سرهنگ پاشایی اضافه کرد: هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری می‌توانند به سایت پلیس فتا بخش هشدار‌ها و آموزش مراجعه کنند. همچنین شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www. cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری هر گونه موارد مشکوک در خصوص کلاهبرداری‌ها و جرائم سایبری را گزارش کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج