۷۴۲۹۷۴
۱۷ نظر
۵۰۰۶
۱۷ نظر
۵۰۰۶
پ

بهمنی: چرا هزینه سفر حجاج را ما بدهیم؟

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وقتی ارزی که به حجاج می‌دهیم با ارز آزاد تفاوت قیمت دارد، یعنی ما به خرج خودمان می‌خواهیم آن‌ها را به سفر بفرستیم. کسی که می‌خواهد به حج برود حتماً مستطیع است، با ارزی که به او می‌دهیم می‌خواهد برود و از عربستان کالای چینی بخرد! خب نخرد.

اعتمادآنلاین: محمود بهمنی نماینده ساوجبلاغ و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به فروش سکه به تعداد بالا، گفت: اینکه چرا شخصی تعداد بالایی سکه خریداری می‌کند یک بحث است و بحث دیگر اینکه چرا به او سکه فروختند. یک بحث دیگر.

او گفت: باید مسئولان ذی‌ربط مشخص می‌کردند و به هر فردی تعداد مشخصی سکه می‌فروختند. ما خودمان سیاست‌گذاری می‌کنیم و می‌خواهیم نقدینگی را جمع کنیم، اما از سوی دیگر می‌گوییم نیروی انتظامی این افراد را بگیر! این‌ها سیاست‌های ضدونقیض است؛ بنابراین باید از ابتدا سیاست‌گذاری به‌گونه‌ای باشد که تعداد سکه مشخصی به هر شخص بفروشند تا شاهد این اتفاقات نباشیم.

بهمنی: چرا هزینه سفر حجاج را ما بدهیم؟

این نماینده مجلس با اشاره به دستگیری سلطان سکه، تأکید کرد: باید ابتدا جزئیات بیشتری از این پرونده بیرون بیاید تا بتوانیم در مورد آن صحبت کنیم. در حال حاضر شرایط به‌گونه‌ای نیست که ذخایر کشور، خارج شود. ما باید از ذخایر کشور حفاظت و حراست کنیم. ذخایر طلا را با سختی به داخل آورده‌ایم و باید در مصرف آن دقت کرد. زمانی که با کاهش ارزش پول ملی مواجه هستیم مشخص است که یک رانتی در این میان می‌تواند ایجاد شود.

رئیس سابق بانک مرکزی تأکید کرد: باید بازار ارز را کنترل کنیم. چه لزومی دارد به مسافر‌های غیرضروری ۳/۵ میلیارد بدهیم که به آنتالیا برود و بگردد؟ در این شرایط کشور، خدا را خوش نمی‌آید. در خصوص سفر‌های مسئولین چه دولتمردان و چه نمایندگان مجلس نیز هرکسی که سفر می‌رود باید خودش هزینه‌اش را بپردازد و نباید به آن‌ها یارانه داد.

بهمنی گفت: هرکسی که به حج می‌رود مستطیع است چرا هزینه سفرش را ما باید بدهیم! زمانی که او مستطیع است به خرج خودش هرکجا که می‌خواهد برود، اما نباید به خرج بیت‌المال مسافرت برود. زمانی که ارزی که به حجاج می‌دهیم با ارز آزاد تفاوت قیمت دارد، یعنی به خرج ما می‌خواهیم آن‌ها را به سفر بفرستیم.

او تأکید کرد: به مسافران حج هم نباید ارز به نرخ رانتی و کمتر از قیمت واقعی داد. فقیر که حج نمی‌رود. کسی که می‌خواهد به حج برود حتماً مستطیع است، با ارزی که به او می‌دهیم می‌خواهد برود و از عربستان کالای چینی بخرد! خب نخرد. از یک‌سو می‌گوییم ورود کالا ممنوع و از سوی دیگر واردات کالای چینی همراه مسافر را شاهد باشیم؟ باید منفذ‌ها را بست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلام جناب آقای بهمنی
      اینکه می‌فرمائید حجاج ازخوشون هزینه کنند درست
      منتهی پول این حجاج مظلوم چندین وچندسال است
      در بانک های دولت مانده ودولت ازآن استفاده میکند
      بس این همه به حج حجاج هجمه نفرمایید
      درثانی با دویست دلار چه میشود خرید
      انتقاد درخصوص سکه ....و....برشمابرمیگیرده آقایون محترم بجای فرافکنی تدبیرنمایید
      مخلص مردم غیور ایران اسلامی دکترمحمدی مدرس دانشگاه

    • بدون نام

      احسنت به اقای بهمنی ،امیدوارم این حرفشان لغلغه زبان نباد ودر عمل باید به همین قاطعیت باشد

    • بدون نام

      خیلی از حجاج چندین ساله که قطره قطره جمع کردن تا بتونن به این سفر برن ولی حالا عده ای که خودشون با همون ارز دولتی به ترکیه و کشورهای دیگه برای خوشگذرانی می رن ادعای مستطیع بودن حجاج را می کنند

    • بهلول

      بهمنی خدا پدر و مادرت را بیامورزد کمی با سیف صحبت کن.

    • بدون نام

      ای کاش عمل میشد به این حرفها من به عنوان یک ایرانی راضی نیستم حتی 1 دلار خرج این مسافرتها بشه با قیمت دولتی،چه مسافرت تفریحی چه حج باید با نرخ ارز آزاد برن نه با دلار دولتی

      پاسخ ها

      • R e

        اگر قرار باشد که به عده ای ارز دولت برای تفریح آنتالیا بدهند پس حق دیگران که به تفریح نمیتوانند بروند چه میشود

    • بدون نام

      چه شد ان ضربالمثل که هوار میکردید چراغی که به خانه رواست به عربستان حرام است،چرا این همه اصرار...

    • کامبیر

      جانم پارتی رانت رشوه باعث خریدن این هم سکه شده ...

    • آسا

      اتفاقا خدا پدرو مادر هیچ کدومتون رو نیامرزه..

    • بدون نام

      دمت گرم چه عجب یکی پیدا شد حرف درست بزنه کسی که حج می ره مستطیع برای چی باید ارز و با قیمت کمتر بخره اصلا حج رفتن تو شرایط امروز کار اشتباهی می دونید چه مقدار ارز از کشور به بهانه حج خارج می شه تو رو خدا راه اینگونه دزدیها رو ببندید کعبه و بت خانه بهانه ست معشوق همین جاست بیایید بیایید

    • بدون نام

      چون ماهزینه کش خارجیهاهستیم ودوستی مهربانی اخوت وبرررررررررررااااددددرررررری ی ی ی ی راصادرمیکنیم البته بجاش هم فقر فلاکت بدبختی رامی اریم

    • علی

      چرا هیچکس از آقازاده هایی که ارز دولتی رو برای تفریح و خوشگذرانی استفاده می کنند چیزی نمیگه شایدم نمی تونن بگن که گیر میدن به حجاج و بقیه مردم

    • بدون نام

      الکی خودتون ید هستید

    • بدون نام

      بهمنی با این حرفها گندهای زمان شما ازبانک مرکزی پاک نخواهدشد!

    • احد صالح

      چطور اگر کسي مثلا 1000دستگاه يخچال بخرد و انبار کند و به طبع اين کار در بازار کمبود ايجاد شود مي شود احتکار و اخلال در اقتصاد ولي براي سکه اين قانون صدق نمي کند؟

    • ....

      برای رفتن به خارج از کشور به هر دلیلی به جز موارد بسیار نادر و خاص مانند اعزام مدال آوران آسیایی و جهانی به مسابقات رسمی و بسیار معتبر و همچنین اعزام نمایندگان دولت آنهم افرادی که واقعا حضورشان ضروری است که به خرج ملت به خارج از کشور سفر میکنند سایر متقاضیان باید هزینه مسافرتشان را بپردازند و آنهم به قیمت آزاد

    • بدون نام

      حرف حساب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج