جاباما
۷۴۴۴۲
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

دلیل اصلی خیانت در بین زوج ها

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ارومیه گفت: علت اصلی خیانت زوجین درک نکردن و بی توجهی به خواسته‌ها و نیازهای عاطفی، احساسی و جنسی همسران نسبت به هم است.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ارومیه گفت: علت اصلی خیانت زوجین درک نکردن و بی توجهی به خواسته‌ها و نیازهای عاطفی، احساسی و جنسی همسران نسبت به هم است.

دکتر محسن عیسوی اظهارکرد: توجه نکردن به همسر مسبب اصلی خیانت در روزگار فعلی به شمار می رود؛ بنابراین اگر زن به شوهر یا برعکس شوهر به زن توجه نشان ندهد طرف مقابل مسائل عاطفی، احساسی و جنسی خود را در جای دیگر برآورده کرده و به سمت خیانت کشیده می‌شود.

وی افزود: درک نکردن و عدم توجه به خواسته‌های یکدیگر زوجین مهمترین و پررنگ ترین علت خیانت در جامعه کنونی به شمار می رود.

این استاد دانشگاه به تاثیر مخرب ماهواره‌ها نیز در این خصوص اشاره کرد و گفت: ماهواره ها تاثیر مخرب، مستقیم و منفی در مسئله خیانت دارند، بنابراین اگر فیلم‌ها و سریال‌های رسانه ملی جالب و جذاب باشد مردم کمتر به تماشای برنامه‌های ماهواره‌ای که مسئله خیانت را به صورت ضمنی ترویج می دهند روی می آورد.

عیسوی خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌های صدا و سیما غنی بوده و درآن به خواسته‌های تمامی اقشار جامعه توجه شود، اثر ماهواره‌ها در زندگی برخی از مردم کمرنگ می‌شود و برعکس اگر برنامه‌های سیما تکراری و غیر سرگرم کننده باشد مردم به رسانه‌ای روی می آورند که فرهنگ اسلامی و ایرانی را نشانه گرفته و در صدد ریشه کن کردن و تزلزل بنیان خانواده‌های مسلمان است.

استادیار دانشگاه پیام نور ارومیه با اشاره به اینکه خیانت نسبت به همسران از سوی زنان رواج بیشتری یافته است، افزود: به طور حتم زنی به همسر خود خیانت می کند که شوهرش به قدری مشغول فعالیت‌های اقتصادی و مادی است که زن و خانواده خود را به کلی به فراموشی سپرده است.

وی اظهارکرد: پیش از این برای مردان، خانواده هدف اول بود؛ اما در شرایط فعلی آنها کار و فعالیت‌های مادی را هدف خود قرار داده و زن و فرزند خود را در حاشیه می‌بینند.

به گفته این استادیار دانشگاه پیام نور ارومیه، به طور حتم زندگی‌هایی که با خیانت هر کدام از زن و یا شوهر تخریب شده قابل ترمیم است و در این راستا می توان با ابزار صبر، محبت و عشق به فرزند، زندگانی‌های خود را از خطر نابودی نجات داد.

عیسوی با اشاره به راهکارهای حفظ خانواده از خطر خیانت تصریح کرد: اگر زن و شوهر خواسته های یکدیگر را رعایت کرده و محبت و عشق خود را نسبت به هم ابراز کنند، زندگی‌ها از خطراتی همچون خیانت مصون می‌ماند؛ بنابراین با توجه به اینکه زنان در مسائل احساسی و عاطفی آسیب پذیرتر هستند، باید توسط همسر خود مورد محبت و نوازش مداوم قرار گیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      بازهم یکی ازاساتیددانشگاه دراین مورد اظهارنظرکرد، اما به صورت نیمه کاره و مختصر، آخه یعنی چی که اگرزن وشوهر به همدیگه محبت کنن احتمال خیانت کم میشه، یااگر ماهواره نگاه نکنن خیانتی هم شکل نمی گیره یا گرفتاری های اقتصادی باعث میشه مرد کمتربه همسرش رسیدگی کنه و زن ممکنه خائن بشه، این حرفها چیه که تحصیل کرده های ما میزنن؟ هنوز هم نمیخوایم قبول کنیم که جامعه ما جامعه ای مریض و بیماره، اکثرمردمان این کشور دچار نوعی بیماری ناشناخته شدند، بیماری عجیبی که باعث شده آدمها براحتی پا برروی وجدان خود بگذارند، به راحتی اخلاقیات رو فراموش کرده و دنبال هوی وهوس خود باشند، مردان حتی با داشتن زنی خوب و زیبا و وفاداربازهم چشمانی هرزداشته باشند و زنها با داشتن شوهری دلسوز وفداکار حاضربه زندگی با او نباشند، بیماری عجیبی که باعث بالارفتن آمارطلاق شده، باعث کمترشدن قوای جسمانی و بیشترشدن میزان فروش قرص های مکمل افزایش قدرت جنسی شده، باعث بهتردیدن آدمای دیگه نسبت به همسرشده، ربطش به ماهواره یا فیلم و اینترنت نیست، پسربچه هایی رو میشه دید که بااینکه درخونه ماهواره ندارن یا خانواده ای مذهبی دارند درگوشی های خود انواع فیلم وعکسهای پورنو نگه میدارن یا دخترکان کم سن وسالی را می توان دید که پول زحمت کشی پدر کارگرخود را باپسرهای غریبه درپارکها و سینما خرج میکنن، هزاران بی عفتی و بی اخلاقی رو میشه درمیون مجردها و متاهل ها حتی افراد مسن مشاهده کرد که بعید می دونم اینها به خاطر وجود اینترنت یا نداشتن وقت خالی برای افراد باشه، درسته که درزمان قبل ازانقلاب ماهواره نبوده اما کافه ها و کاباره ها وقلعه وجاهای دیگه هم بوده خیلی از مردم هم ازصبح تاشب یا چند ماه چند ماه درشهرهای دیگراز خانواده و همسردوربودن و بدنبال روزی میرفتن اما آمارخیانت و بی اخلاقی خیلی کمتر بوده، مردها مشروب میخوردن اما نمازشون رو هم میخوندن، بسیاری از افراد سالها به پای همسربیمار یا دارای مشکل می نشستن و خیانت نمیکردن، باید ریشه این بیماری و این مشکلات رو درجاهای دیگه بیابیم ، درجایی به نام دل و قلب داخلی خودمون، باید از خودمون سوال کنیم آیا ایمان و اعتقاد به اخلاقیات ما درحال حاضرظاهریه یا باطنی.ازتمام دوستان مجرد یا حتی متاهل خواهش میکنم قبل از ازدواج یا بعد ازاون حتما حتما کتاب مردان مریخی زنان ونوسی رو حتی برای یکبارمطالعه کنند واز روی هوی و هوس ازدواج نکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس به نظر شما این بیماری از جنیان به انسان رسیده؟؟! اگر شما نمی دانید ماهواره چیه ؟یادگیری مشاهده ای چیه؟ ضمیر ناخودآگاه چیه؟ ربطی به علم ندارد. و فکر نکنم با خواندن کتاب گفته شده که فقط در حد بیان تفاوتهای رفتاری است اخلاقیات این جامعه درست بشه. منتها والدین ماهواره می خرن و فکر می کنند که بچه ها متوجه نیستند در حالیکه طبق یافته های روانشناسی تصاویر حتی در ضمیر بچه های کم سن و سال هم اثر می گذارد چه برسد به نوجوان و جوان.

    • کاربر

      با یافتن دلیل اصلی فقط مانده ریشه کنی ان. از زحمات طاقت فرسای شما متشکرم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج