۷۴۵۶۴۸
۷۵ نظر
۵۰۱۳
۷۵ نظر
۵۰۱۳
پ

شش فرمان روحانی برای پیگیری تخلفات واردات خودرو

رئیس‌جمهور از رئیس‌ قوه‌قضائیه خواست تا ترتیبی اتخاذ کند تا با دقت و سرعت و خارج از نوبت به پرونده تخلف در واردات و فروش خودروهای خارجی رسیدگی کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پس از دریافت گزارش وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت؛ اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی و نیز بازرسی ریاست‌جمهوری درباره وقوع تخلف در واردات و فروش خودروهای خارجی، ضمن دستورهای جدید به سه وزارتخانه و معاون حقوقی ریاست‌جمهوری؛ از رئیس قوه قضائیه خواست ترتیبی اتخاذ نمایند تا با دقت و سرعت و خارج از نوبت به این پرونده رسیدگی شود، مجرمان و متخلفان به مجازات قانونی برسند و اموال و سودهای کلان نامشروع به بیت‌المال بازگردد.

حجت‌الاسلام روحانی در «گزارش به مردم»، تأکید کرده است: اینک با تلاش مسئولان اجرایی و براساس بررسی مجموع گزارش‌ها می‌توان از احتمال یک فساد هماهنگ از طریق مشارکت چند نفر از کارگزاران دولتی، یک شرکت رایانه‌ای و چند شرکت واردکننده خودرو سخن گفت.

شش فرمان روحانی برای پیگیری تخلفات واردات خودرو

روحانی همچنین از معاون اول رئیس‌جمهور خواسته است برای جلوگیری از تکرار تخلفات مشابه و خشکاندن ریشه‌ها و عوامل فساد ساختاری، رسیدگی به لوایح «مدیریت تعارض منافع در خدمات عمومی» و « شفافیت» را در اولویت قرار دهد و نسبت به ارسال سریع آنها به مجلس شورای اسلامی اقدام نماید.

متن گزارش رئیس‌جمهور به مردم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

گزارش به مردم

بدنبال دریافت گزارش‌هایی در مورد وقوع تخلف در واردات و فروش خودروهای خارجی، به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور دادم تا ظرف 15 روز موضوع را بررسی و هرگونه تخلف را صریحاً به مردم و دستگاه قضایی اعلام نماید. در این فاصله، از وزارت اطلاعات، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بازرسی ریاست‌جمهوری هم خواستم تا گزارش‌های لازم را تهیه و ارسال نمایند.

بنا بر گزارش وزارت اطلاعات این تخلف از طریق ثبت سفارش‌های غیرقانونی و اخلال در بازار موجب تشدید واردات خودرو و خروج گسترده ارز از کشور، ایجاد تقاضای کاذب و افزایش بی‌رویه قیمت، کسب سودهای نامشروع و بروز پدیده دلالی در حوزه ثبت سفارش شده است و طبق گزارش وزارت صمت تخلفات از طریق دستکاری در تاریخ ثبت سفارش، تغییر در عنوان کالای مورد سفارش و تخلف در نحوه و زمان پرداخت وجه انجام شده است. در این گزارش گروه‌های اصلی درگیر در تخلفات ثبت سفارش خودرو شامل برخی کارکنان وزارت صمت، تعدادی از واردکنندگان خودرو و چند نفر از کارشناسان شرکت رایانه‌ای طرف قرارداد برای پشتیبانی از سامانه ثبت سفارش معرفی شده‌اند.

اینک با تلاش مسئولان اجرایی و براساس بررسی مجموع گزارش‌ها می‌توان از احتمال یک فساد هماهنگ از طریق مشارکت چند نفر از کارگزاران دولتی، یک شرکت رایانه‌ای و چند شرکت وارد کننده خودرو سخن گفت.

با توجه به تعهد رئیس‌جمهور به اصل شفافیت و درک این ضرورت که دولت باید فسادستیزی را از خود آغاز کند؛

1. به معاون حقوقی رئیس‌جمهور دستور می‌دهم با تجمیع و ارزیابی کلیه گزارش‌ها و تحقیقات انجام شده، ضمن اعلام جرم به مقامات قضایی، اقدام به طرح شکایت کیفری و هر اقدام حقوقی لازم دیگر برای احقاق حقوق عمومی بنماید.

2. به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور می‌دهم:

**طبق قانون پرونده تمام افرادی را که در موضوع فوق مرتکب تخلفی شده‌اند بدون هیچ ملاحظه‌ای به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع دهد.

**با تشکیل کارگروه ویژه‌ای با مشارکت وزرای امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کل بانک مرکزی نسبت به اعمال اصلاحات رویه‌ای و نهایی کردن سامانه‌ای یکپارچه برای کنترل واردات و صادرات کشور از مبدأ تا مقصد و ایجاد شفافیت لازم و جلوگیری از تکرار چنین جرائمی اقدام نمایند.

3. به وزیر دادگستری دستور می‌دهم در رسیدگی به تخلفات تعزیراتی افراد و شرکت‌هایی که از طریق تقلب، گرانفروشی، احتکار و اخلال در نظام عرضه و تقاضا به منافع نامشروع دست یافته‌اند تسریع کند و نسبت به اعمال مجازات‌های مقرر اقدام نماید.

4. به وزیر امور اقتصاد و دارایی دستور می‌دهم:

**از ترخیص باقیمانده خودروهای موضوع این پرونده جلوگیری کند و اطلاعات خودروهای ترخیص شده را جهت اقدامات قانونی در اختیار مراجع ذی‌ربط قرار دهد.

**پرونده مالیاتی افراد و شرکت‌های دخیل در این جریان را با دقت مورد بازبینی قرار دهد و مالیات و دیگر حقوق دولتی پرداخت نشده‌ مربوط به فعالیت‌های اقتصادی و تجاری آنان را در اسرع وقت وصول نماید.

5. از معاون اول رئیس‌جمهور می‌خواهم برای جلوگیری از تکرار تخلفات مشابه و خشکاندن ریشه‌ها و عوامل فساد ساختاری، رسیدگی به لوایح «مدیریت تعارض منافع در خدمات عمومی» و « شفافیت» را در اولویت قرار دهد و نسبت به ارسال سریع آن‌ها به مجلس شورای اسلامی اقدام نماید.

6. از رئیس محترم قوه‌قضائیه می‌خواهم با توجه به اینکه از نظر افکار عمومی تخلف در هر دستگاهی به اعتبار کل نظام و اعتماد مردم آسیب جدی می‌رساند، ترتیبی اتخاذ نمایند تا با دقت و سرعت و خارج از نوبت به این پرونده رسیدگی شود، مجرمان و متخلفان به مجازات قانونی برسند و اموال و سودهای کلان نامشروع به بیت‌المال بازگردد.

حسن روحانی

رئیس‌جمهور

23 تیرماه 1397

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ببینیم و تعریف کنیم . دلم میخواد یکبارم شده اجرای عدالت را ببینم. البته با برگزاری دادگاه علنی و رعایت تمام حقوق متهم و ارائه دلایل دقیق و اینکه متهم با کت و شلوار و آبرومند در دادگاه حاضر شود که معنیش اینه که تا قبل از اثبات جرم فرد محترم است.

      پاسخ ها

      • جوادوم

        مگه اروپا یا امریکاست که حقوق بشر بشه...
        مگه ما مث امریکایی های خونخواریم که این اداها رو دربیاریم..ما حقوق شهروندی حسن روحانی داریم .
        فکر کردی کم الکیم

      • علی

        اصلا و ابدا منتظر یه همچین چیزی نباش
        اخرشو من بهت میگم
        طی عملیاتی دستگیر شدند و به اشد مجازات حبس و شلاق و رد مال محکوم شدن
        خود طرفم تو ساحل میخنده به خبرش

    • بدون نام

      دیگه فایده نداره خیلی دیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد. چاقو دسته خودش را نمی برد

    • شهروند

      انشاله که حضرتعالی اطلاعی در این خصوص نداشتین !!!

    • ایرانی

      آفرین عامو... قشنگ گذاشتن ماشین رو هم اب کردن بعد دستور رسیدگی فوری دادن!!!! مردمم گاون!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از این فرامین در طول تاریخ کشورمان زیاد صادر شده اما همیشه این فرامین در حد نوشتن بوده وهیچ گاه ظالمین از این دستورات ترسی نداشته وندارند چون .....

      • بی نام

        اگه راست میگین اونا روبه مردم معرفی کنید واسم آنها رو در روزنامه های کثیر الانتشارچاپ کنید

      • بی نام

        اگه راست میگین اسامی آنها را به مردم معرفی کنید

      • بدون نام

        تو کجایی عام و دیروز تو شهرستان ما یک زوج به همراه مادرخانم رفته بودن ماشین لباسشویی ویخچال خریده بودن با ام ازدواج چونکه خارجی بودن دراستان لرستان که مرزی نیست تعزیرات آنها رامصادروجریمه.....

    • محمدی

      این نامه ها نون و آب نمیشه
      همین الانش دارن چندین برابر قیمت عید میفروشن و شما ساکتین
      نیازی نیس قبلیا رو بگیرین همین الان همه نمایندگیا رو ملزم به فروش به قیمت ارز مبادله ای کنین

    • بدون نام

      /... تو اگه راست میگی سیف رو برکنار کن که پول ملی رو نابود کرد.

    • بدون نام

      ولمون کن بابا...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خانه از پایبست ویران است . با این فرامین درست نمی شود

    • بدون نام

      برادر روحاني الان همه جا از جمله خصوصي سازيها همه نياز به بررسي و بازرسي ويژه داره
      لطفا حداقل براي چندماه جلوي اينكارها گرفته بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بازرسی چی کوبازرس

    • بدون نام

      بهتره اول ازمعاون اولت شروع کنی

    • بدون نام

      نوش دارو بعد مرک سهراب ،،،،

    • آریا

      همین روحانی بود که واردات ماشین رو انحصاری کرد.
      ...

    • علی

      پرزیدنت محترم شما اولین کاری که میکنی، عوض کردن وزرای مولتی میلیاردر و صاحب همین شرکتای وارد کننده باشه خیلی خوبه!!!تغییر را از خودتون شروع کنید

    • m

      باشه شما راست میگین.
      ما هم گوشمون پشم داره

    • پیمان

      همش صوری

    • بدون نام

      نوش دارو پس از مرگ سهراب

    • پروهان

      امیدوارم اینقد مرد باشن که واقعا رسیدگی کنن و اسم متخلفا رو بگن. البته بشرطی که فرد رسیدگی کننده خودش از متخلفین نباشه. پس از 2حالت خارج نیست. یا باید اسامی متخلفین داده بشه. وگرنه قطعا بدنه دولت و وزرا خودشون در راس فساد هستند که اسامی رو اعلام نمیکنن. امیدوارم حالت اول اتفاق بیوفته

    • بدون نام

      اب در هاون کوبیدنه چون اگه قرار باشه تخلفات از بین بره باید تمام مسولین مملکتی برکنار و افراد جدید و مطابق تخصصشان برگزیده بشند.

    • بدون نام

      این فرمان ها برای ملت است یا برای آقازاده ها و فامیلاش

    • بدون نام

      الکی برای توجبح هست تا تیم اقتصادی ادامه کار دهند و دروغ تحویل مردم دهند.

    • بدون نام

      اقای روحانی چرا فکری به حال خخودروی داخلی نمیکنید همش بفکر پولدارها وخودر خارجی هستین لطفا بفکر قشر زیف جامع باشید که خودرو ساز داخلی بی وجدان با گران فروشی در حق قشر زیف جامع روا نیست

    • محمدی

      باشه

    • بدون نام

      باور کردم

    • ی ی

      خدایا ما رو نجات بده اگر خودرو خارجی بده و غیر قانونیه باید خودشون و بچه هاشونم سوار پراید و ۲۰۶ بشن نه اینکه خودشون ۶در ضد گلوله سودر بشن ما پراید آشغال واقعا متاسفم برای خودم و هموطنای عزیزم که اسیر این مظالم شدیم خدایا خودت نجاتمون بده

    • بدون نام

      حق مردم که ضایع شده و قیمت خودرو سر به فلک کشیده چی میشه؟
      چطور حق مردم برمیگرده؟

      بایستی دلال ها، افراد و یا بانک هایی که در این زمینه نقش داشتند نقره داغ شوند
      بایستی قیمت‌ها به سال ۹۶ برگرده
      وگرنه این احکام و پیگیریها چه فایده ای دارد؟

    • سعید

      اصلا منه فقیر برام مهم نیست ماشین خارج میاد جلو زالوهای داخلی رو بگیرید که تمام اجناس حداقل ۵۰ درصد گرون شده من توان خرید گیلاس و میوه ها رو ندارم یخچال خاستم بگیرم روسیاه جلو خانواده برگشتم خونه

    • بدون نام

      چرا درمورد خودروهای داخلی تحقیق نمیکنید؟؟؟،؟

    • بدون نام

      آقا روحانی اول کابینه خودت اصلاح کن

    • بدون نام

      طبق معمول فقط حرف میزنه. عمل نمیشه. دیگه همه فهمیدن.

    • بدون نام

      درود به دکتر روحانی.فقط کشور با مبارزه با فساد درست میشه

    • غلام

      مفسدان اقتصادی ریشه در تبلیغات انتخاباتی دارند وقتی عده ای سرمایه دارتمام پتانسیل خودراهزینه یک نفر معلوم حال می کنندنتیجه این می شود که می بینید این حرف های امروزی فقط برای گندزدا ی است هیچ متخلفی هم گرفته نخواهدشد!

    • بدون نام

      سلام و درود
      چه فرمان تو فرمانی شده
      همه دارن فرمان میدن
      کی داره این فرمان ها رو اجرا می کنه

    • بدون نام

      اقای روحانی مطمعن باش پای وزیرت درمیانه

    • بینام

      وقتی قیمت ماشین رو بردین رو همون روال قبل برای مردم ۶ بند ۶ بند گزارش دستوراتتون رو بدید.وقتی خودرو سه برابر شده دیگه این چیزا چه فایده ای داره.به داد مردم برسید،مردم تو سختی دارن زندگی میکنن اینو بفهمید

    • بدون نام

      اقای ریس جمهور دیر به خودتون آمدین مفسدها حسابی بار خودشونو بستن

    • بدون نام

      تواینکاره نیستی ونمی توانی کشور را اداره کنی کار را به کاردان بسپار وشما هم برو دنبال کارخودت.

    • بدون نام

      تواینکاره نیستی ونمی توانی کشور را اداره کنی کار را به کاردان بسپار وشما هم برو دنبال کارخودت.

    • بدون نام

      حالا که این اقا جرات پیدا کرده و داره از خود دولت شروع میکنه باید مردم حمایتش کنن
      اقای که نوشتی ماشین اب شد!اکه ی زره عقل داشتی این حرفو نمیزدی،ماشین اب شده اونی که با تخلف واردش کرده که اب نشده
      هنوز هم دیر نیست بخدا قسم اگه واقعا با فساد مبارزه کنن و به قول اون دوستمون دادگاه علنی و با احترام برگزار کنن ایران میشه گلستان به شرط اینکه با هم برخورد بشه از جمله اقازادها و گردن کلفتا

    • علی جاده

      روحانی جان فرمان های شما فقط حرف است‌.حرف هم باد هوا

    • بدون نام

      تخلفات در هر سازمانی که رخ داده باید وزیر مربوطه بلادرنگ برکنار بشه گرچه که بازم آخرش به آقازاده ها میرسیم و همه چی مالیده میشه وشاید ی آبدارچی محکوم بشه وهمه چی مختومه میشه.

    • بدون نام

      خوب اگر راه داره ومیشود چرا نوش دارو بعد از مرگ سهراب.

    • بدون نام

      جناب رییس جمهور دولت با این وضع کشور ارز دولتی جهت واردات خودرو تخصیص می دهند از طرفی دستور رسیدگی جهت تخلف وارد کننده، گان خودرو را صادر میکنید مردم شام شب ندارند این ارزها را در رابطه با معضل بیکار ی هزینه کنید تازه کسی به دستور جناب عالی توجه نمی کند و......

    • بدون نام

      باریکلا به اون وزیری که بعد از هشتصد سال تازه باید بهش دستور بدن وظیفشو که بخاطر اون بیت المال را می چاپه انجام بده
      چه اوضاییه

    • بدون نام

      آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کردی که حال نمودیم.

    • امین

      سیابازی مردم خوب میفهمند ولی کو پیگیری نتیجه را بگو کدام دستور ویژه جناب عالی تا حالا منجر به نتیجه شده دیگر بس کنید گرچه مردم زورشان به شما نمیرسه ولی خداوند شما را از ای رسوا تر میکنه

    • مریم

      تکبیررررررر

    • بینام

      آخه ماشین های خارجی به چه درد مردم عادی میخوره که دستور دادی ظرف 15 روز پیگیری بشه مردم عادی تو نون شبشون موندن ماشین خارجی کیلویی چند ؟!
      تازه ماشینو به مردم حالا قشر مرفه فروختین حالا اضافه پولی رو که گرفتین برگشت کنه بره تو صندوق دولت خیلی مضحکه

    • جوان بی کار افسرده

      شما مردم رو چی فرض میکنید؟امکان نداره بدونه کمک خود دولت کسی بتونه این مقدار ماشین گرون قیمت و عیانی در کمرگ ثبت کنه، وارد کنه، به راحتی بفروشه؟ حالا شماها با کی وچی میخواید برخورد قاطع کنید، مملکت رو فقر نکبتی گرفته اونوقت هر ماه یه اختلاس چندهزار میلیاردی رو میشه ننگ بر هرچی حاکم ومسول بی لیاقت هستش که باعث عقب ماندگی وبدبختی مردمان وجامعه کشور میشه

    • بدون نام

      خوب بود اگر همینطوری ریسجمهور با اقتدار با تخلفات برخورد کند ، میزان خلاف کم می شود.

    • جوادوم

      بازهم مثل همیشه . اقای ا-ب-ج-د-ر-ز فرزند ج چ خ ه ی
      صادره از ت . ن . مجرم میشود.
      پیدا کنید پرتقال فروش را ....

    • اسد

      نیشدارو بعد مرگ سهراب. امدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟؟؟؟؟؟

    • اسد

      آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟؟؟؟؟

    • رضا

      سه ماهی است که زلزله افتاده توی بازارخودرو رییس جمهور الان دستورمبارزه دادند .موقعی که خوردند وبردند وجیب مردم رازدند تازه دولت محترم متوجه شد.

    • بدون نام

      اون ممه رو لولو برد

    • غلامحسین قائدی

      حداقل انتظار زدولت استعفا یابرکناری وزیر صنعت معدن وتجارت است .

    • سپهر

      آقای رییس جمهور ...شش فرمان و ده فرمان لازم نداره ...یک فرمان بده ......

    • بدون نام

      درست موقعی حرکت رومیزنی که پول واموال دزدهارو مصادره کرده .دزدها از کجا چاق شدن ازپول مردم .پس شاهدزد کیه؟

    • معلم

      الان دارن با ماشینا دور دور میزنن اونوقت شما الان یادتون افتاده

    • بدون نام

      دیگ فایده نداره

    • بدون نام

      ...
      آقای رئیس جمهوردیگه دیرشده وبااینکارامحبوب نمیشی بایدزودترازاینابافساداداری مثل موئسسات مالی برخوردمیکردی تامحبوب بمونی حالادیگه نوشداروی بعدازمرگ سهرابه اینکارا

    • بدون نام

      اقاي روحاني بعيده فرمان شما هم تاثيري داشته باشه وقتي فساد در سطوح بالاي مديريتي هست .

    • بدون نام

      منتظريم ببينيم و تعريف كنيم ؟

    • بدون نام

      نکوشیمون حسن

    • بدون نام

      لطفا نظرات مردم را در اختیار رییس جمهور قرار دهید

    • بدون نام

      مدیربرترینهایاکاسه کوزتوجمع کن یانظرات روسلیقه ای چاپ نکن نظری که من دادم نه سیاسی بودنه ضداخلاقی اماشمابنابه سلیقه شخصی خودت چاپش نکردی من آدم بی ادبی نیستم امامجبورم میکنی که بگم دوستتون دارم

    • بدون نام

      خدا به خیر کند هر موقع ایشان صحبت میکند دل مردم به لرزه در میاد خخخخ

    • حکمت الله

      بابا مردم بخدا گناه دارن بنظرمن اگر بخواهند مچگیری کنن ودزدان بیت المال را بگیرن باید زندانهایی باظریفت دومیلیون ساخت ایا در حد شعار است که تاکنون چنین بوده خرما خورده کی کند منع رطب خداریشه فساد ربا رشو پارتی بخور بخور راخودش ریشه کن بکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج