اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۵۱۹۰۰
۱۳ نظر
۵۰۰۳
۱۳ نظر
۵۰۰۳
پ

ظریف: آمریکا معتاد به تحریم است

محمدجواد ظریف صبح روز یکشنبه در اولین همایش مشترک سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با بخش خصوصی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها معتاد به تحریم هستند، گفت: ان‌شاءالله ما می‌توانیم به آمریکایی‌ها نشان دهیم که مجبورند اعتیادشان را ترک کنند. ما این باور را داریم که دنیا به این نتیجه رسیده که باید آمریکا اعتیادش را به تحریم‌ها برطرف کند.

خبرگزاری ایسنا: محمدجواد ظریف صبح روز یکشنبه در اولین همایش مشترک سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با بخش خصوصی تاکید کرد: نباید دنیا را مجبور کنیم که بین ما و فشار اقتصادی یکی را انتخاب کند، ما راه‌هایی داریم که از امکانات ویژه که در این زمینه برای ما فراهم شده می‌توانیم استفاده کنیم.

این امکانات ویژه شاید فرصت ویژه‌ای باشد که باید به آن توجه کنیم، از جمله آن تعامل با شرکت‌های متوسط و کوچک اروپایی است،‌ این یک فرصت است و این می‌تواند به پویایی بخش خصوصی کشور کمک کند.

ظریف در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت تعامل بخش خصوصی و همچنین نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور، ادامه داد: ما در وزارت خارجه و همچنین نمایندگی‌هایمان در خارج از کشور موظف هستیم که به شما فعالان بخش خصوصی کمک کنیم و در خدمت شما هستیم.

ما باید کمک کنیم که شما صادرات بیشتری داشته باشید و از امکانات بیشتری برای پیشبرد اهداف خود برخوردار باشید. در این زمینه نیازمند ابتکار و نوآوری هستیم، باید با ابتکار و نوآوری از فرصت‌هایی که پدید می‌آید استفاده کنیم.

ظریف ادامه داد: در شرایط کنونی در برخی از موارد ظرفیت‌های جدید و مشتریان جدید ایجاد می‌شود، ما باید این بازارها را با ابتکار و نوآوری شناسایی کنیم گرچه کار کردن با رقبا و شرکای سنتی راحت‌تر است ولی ما در حوزه‌های جدید می‌توانیم شرکای بهتری را پیدا کنیم و در واقع باید به این فکر کنیم که ما چه شرکای جدیدی را می‌توانیم به شما معرفی کنیم.

محمدجواد ظریف با بیان اینکه زمینه‌های زیادی برای رشد تولیدات داخلی و همچنین صادرات غیرنفتی وجود دارد، ادامه داد: برای این موضوع نیازی نداریم که درگیر مخمصه‌هایی شویم که همیشه با آن روبرو بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها معتاد به تحریم هستند، گفت: تاریخ روابط خارجی آمریکا نشان می‌دهد که این کشور به طور معمول بیشترین تحریم‌ها را علیه بیشترین کشورها اعمال کرده است. در زمان اوباما نیز این اعتیاد به تحریم‌ها مانع می‌شد که آنها وظایف و تعهدات خود را اجرایی کنند.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: به لطف خداوند می‌توانیم شرایط را از هر روز بهتر کنیم چون دنیا در کنار ماست، ما باید از این فرصت استفاده کنیم. امروز در شرایط ویژه‌ای قرار داریم، تمام قوای کشور با یکدیگر متحد و منسجم شده‌اند برای اینکه بتوانیم از وضعیت خطیر کنونی عبور کنیم. در این راستا همکاری بخش خصوصی بیش از هر زمان دیگری نیاز است.

ما می‌توانیم فشار را به افزایش تولید ملی و افزایش صادرات غیرنفتی تبدیل کنیم و به آمریکایی‌ها نشان بدهیم که باید اعتیادشان را ترک کنند. این باور را داریم که دنیا به این نتیجه رسیده که باید آمریکایی‌ها اعتیادشان به تحریم‌ها را برطرف کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • س

      این خونسردی شما مسئولان نسبت به وضعیت مردم واقعا"نوبره . شما میشه بگی چکار کردی که آمریکا به اصطلاح شما اعتیاد به تحریم روترک کنه؟آیا شما هیچ مسئولیتی درقبال انفجار قیمت ها وبیچارگی مردم حس نمی کنی؟ شما به جای حرف های پوچ وبی معنی ببین آمریکا چه بلایی سراقتصاد و معیشت مردم ایران آورده ‌‌. ازخودت خجالت بکش. ازاین غصه باید مرد.

    • بدون نام

      بابا برید به وضع مملکت برسید گرونی و فقر بیداد میکنه ثانیه به ثانیه همه چیز گرون میشه تنها کاری ک بلدید پشت میزتون میشینید شب تا صبح میگید امریکا امریکا بسته دیگ

    • بدون نام

      شما هم معتاد به دروغ گفتن هستید.

      پاسخ ها

      • جواد

        البته ما خانوادگی معتاد گرسنگی و بیکاری هستیم

    • محمد

      عملا ایران از نظر اقتصادی فلج شده. آقایون بجای اینکه وقتشونو صرف شعار مرگ بر این و اون میکردن، یه خورده به فکر مردم بودن شرایط فرق میکرد.

    • هم وطن

      دکتر ظريف شايد عمل کرد نادرست شما باعث تحريم مي شويم چرا کشورهاي ديکر تحريم نمي شوند به غير کره شمالي پس امريکا معتاد تحريم نيست ما عاشق تحريميم

    • بدون نام

      همش با این حرفاتون دارید مردم رو گول میزنید ای خدا از دست این مسعولین

    • بدون نام

      دشمن ما همین جاس دروغ میگین امریکاس

    • ح

      ظریف الان دلارشد 10500.سکه 4100.طلا312
      به خاطر حرف نسنجیده حسن خوش خنده تودیگه حرف نزن که فردا دلار میکنن 12.سکه 5م .طلا 350

    • بدون نام

      ظریف جان به نکته ظریفی اشاره کردی .ظرافت به خرج بده و بگو ملت ما هم به فقر و بدبختی اعتیاد پیدا کردن . البته همه مسوولی عزیز خیلی با ظرافت هستن ممنونیم

    • بدون نام

      سانسورچی اونقدراین نظرمومینویسم تاآخرش نشربدی

    • بدون نام

      شما هم اگر قدرت آمریکا را داشتید همین کار را می کردید.

    • راد

      داریم میمیریم دراین لجنزار دروغ وبی تدبیری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج