۷۵۳۱۵۳
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

چرا مسئله دارها، سر از برنامه رشیدپور درمی‌آورند؟

برنامه «حالا خورشید» به محملی برای رفع اتهام از طیفی از چهره‌ها تبدیل شده و مجری‌ آن، وظیفه تبرعه اشخاصی را برعهده گرفته که هریک با مسائل متفاوتی مواجه هستند.

تابناک: برنامه «حالا خورشید» به محملی برای رفع اتهام از طیفی از چهره‌ها تبدیل شده و مجری‌ آن، وظیفه تبرعه اشخاصی را برعهده گرفته که هریک با مسائل متفاوتی مواجه هستند.

در همین راستا پس از شریعتمداری و احسان علیخانی، این بار نوبت به دفاع تمام قد از حمید هیراد بود؛ خواننده‌ای که این روزها به واسطه عملکردش با نقدهای جدی مواجه است و قطعاً نقدهایی جدی‌تر از هیراد باید به مدیران کم‌تجربه شبکه سوم سیما وارد کرد که تریبون باز را در اختیار مجریان‌شان قرار داده‌اند تا در هر حوزه‌ای ورود کنند.

وضعیت شبکه ۳ هر روز پیچیده‌تر می‌شود و بخشی از این وضعیت نه به سوءمدیریت، بلکه به تجربه اندک مدیریت این شبکه بازمی‌گردد.

کم‌تجربگی‌ای که مورد سوءاستفاده چهره‌هایی چون رضا رشیدپور قرار گرفته تا در عمل سیاست‌گذار بخشی از زمان پربیننده‌ترین شبکه سیما باشند و از این تریبون به هر شکلی در راستای تقویت هر شخص یا گروهی بهره برداری کنند و در مواقعی نظیر ماجرای احسان علیخانی به حیثیت رسانه ملی نیز به واسطه خلاف‌واقع گوییِ آشکار ضربه بزنند.

وقتی رضا رشیدپور و علیخانی درباره نقش علیخانی در تبلیغ موسسه ثامن الحجج پس از ممنوعیت فعالیت خلاف واقع می‌گفتند و در ادامه یک عنصر همسو هرآنچه آنها نمی‌توانستند بگویند را به عنوان مکمل اظهارات خلاف واقع‌شان مطرح کرد، دور از انتظار نبود که اتفاقات بعدی رخ دهد و شریعتمداری در برنامه بعد حاضر شود.

رشیدپور همان مسیر را درباره دیگر عناصری که دچار مسئله شده‌اند تداوم بخشیده و اکنون از حمید هیراد در برنامه‌اش دفاع کرده است؛ انگار یکی از ماموریت‌های تعریف شده برای او دست گذاشتن بر روی چنین مواردی و استفاده از رسانه ملی برای چنین مقاصدی با طرح ادعای بی‌طرفی است.

او در برنامه امروز خود در اعتراض به نقدها نسبت به حرکت اخیر این خواننده، گفت:

«ناگهان هجوم بردن به سمت یک نفر که اصالت ماجرایی هم که هست در هزارتوی فضای مجازی اصلاً معلوم نیست کی داره درست می‌گه. چون با یک جابجایی کوچولو در ترک صوتی می‌شه که فیلم جعلی تولید کرد و حیثیت یک نفر رو به باد داد... یک جوون بیست و پنج، شش، هفت، هشت ساله، تلاش کرده در موسیقی یک آهنگی منتشر کرده و یک طرفدارانی داره...»

این شومن با همین لحن ادامه داد: «اینکه همه‌مون دست به دست بدید که آبروی طرف را تاراج کنیم، من دیدم در تلویزیون خودمان هم این کار صورت می‌گیره و به تلویزیون خودمون هم انتقاد می‌کنم... ما تا اصالت قضیه را ندونیم، نباید بیاییم در تلویزیون خودمون آبروی طرف را ببریم و بگیم آقا تو چرا این کار رو کردی...

یک خواننده‌ای طرفدار داره و اونها هم از جیب خودشون پول دادند و رفتند کنسرت... اصلاً به من و شما خیلی ارتباطی نداره که آبروی طرف رو تاراج کنیم... بعدش چی؟! اصلاً حمید هیراد را له کردیم؟ بعدش چی؟ چه عاقبت بخیری برای ما خواهد داشت؟»

واقعاً برای رشیدپور قابل درک نیست که اگر یک خواننده برای اجرای زنده پول گرفته باشد و خدای ناکرده به جای اجرای زنده لب زده باشد و نوار پخش شده باشد، این یک فریبکاری و رسوایی بزرگ است؟

او در عین حال ادعا می‌کند طرفدارانش دوست داشته‌اند و بلیت خریده‌اند و به کسی ربط ندارد! این نوع دفاع از چنین مسئله‌ای به چه معناست؟ آیا طرفداران هیراد بلیت خریده‌اند که نوار گوش کنند و آیا نباید مشخص شود که این خواننده مردم را فریب داده و یا واقعاً روی استیج خوانده است؟

در هر نقطه از دنیا خواننده‌ای بدون اطلاع به جای اجرای زنده با پلی‌بک و صدای ضبط شده روی صحنه ظاهر شود و ماجرا لو برود، خواننده مذکور باید قید فعالیت حرفه‌ای را بزند.

بنابراین نوع برخورد رسانه‌ها با هیراد کاملاً منطقی است. رشیدپور پرسیده که بعدش چه؟! پاسخ این است که از این پس هیچ خواننده‌ای جرات نخواهد کرد حتی به پخش پلی‌بک در کنسرتش فکر کند، چرا که می‌داند حتی اگر از مظان اتهام واقع شود، حیثیت حرفه‌ای‌اش بر باد خواهد رفت و باید با اعتبارش خداحافظی کند.

این یکی از کارکردهای اصلی رسانه‌ها در بسیج افکارعمومی برای افزایش هزینه اقدامات خلاف است و اگر این بسیج عمومی به شکل جدی پس از حضور علیخانی در برنامه «حالا خورشید» صورت می‌پذیرفت و رشیدپور و علیخانی برای اظهارات خلاف واقعی که در آن برنامه مطرح کردند، هزینه واقعی پرداخت می‌کردند، امروز رشیدپور در چشم میلیون‌ها مخاطب خیره نمی‌شد و درباره مسئله حمید هیراد نمی‌گفت: «بعدش چه؟!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بام

      خب واقعا بعدش چه شما فکر کن مسیله داره من چی بگم حالا همه چی حل شده من افکارعمومی بگم که چرا اینحوری شده ما که بی خیالیم

    • محمدرضا بختیار

      البته غیر منصفانه هستش که برنامه ای مثل حالا خورشید را بر اساس همین سه قسمت قضاوت کرد برنامه ای موفق و روشن !!!

    • بدون نام

      چرا وقتی کسی چهره موفقی میشود گروهی میخواهند که او را از صفحه روزگار پاک کنند؟ البته منظورم هیراد نیست که او باید بخاطر فریب مردم مجازات شود بلکه منظورم علیخانی است که با تمام توان برنامه قابل قبول میسازد که پرطرفدار هم هست اما حسودان چشم ندارند ببینند بااینکه دفاعش او را تبرئه کرد باز هم رهایش نمی کنند.

    • بدون نام

      ایجاد پوشش جهت رهائی ان هم از تریبون صدا و سیما

    • بدون نام

      صدا سیما مال همه ملت وقت جای مردم محروم در رسانه ملی کاملا خالیه

    • Hamid

      الان فقط آقای رشیدپور هستن که از طریق تلویزیون حرف مردم رو میزنم
      اگه چاپلوسی یه عده رو بکنه و هر خبر و تهمت ناروایی رو بزرگتر جلوه بده شما خوشحال میشین؟
      اون قدر حرف حق نشنیدین که صحبت های آقای رشیدپور دلتونو به درد میاره
      زنده باد رضا رشید پور

    • بدون نام

      چه مشکلی عمیقی دارین شما برترین ها با رضا رشید پور، خودتون هم فهمیدین؟

    • کامبیز

      چون پای اونم روی پوست خربزه است یکجورایی!؟

    • بدون نام

      اصلا فرض کن من پول دادم ، خواننده زنده به جاش برام سوت بلبلی زده ، تو روزنامه تابناک نه جزء خریداران بلیط بودی، نه جرم عمومی واقع شده که تو مدعی العموم و دادستان باشی بخواهی وارد ماجرا بشی حالا اگه صفحه خالی داری و جرات گیر به مسئولین شصتاد هزار مشکل اقتصادی و اجتماعی جامعه رو نداری اون ماجراش جداست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج